• 17

Vozili smo Mercedes-Benz E 300 de: Ništa bez dizela!

Mercedesova E-klasa uvela je kombinaciju dizel agregata i elektro-motora na tržište, a u takvoj konfiguraciji, poslovno-porodična limuzina raspolaže sa 306 KS i 700 Nm, pruža fenomenalne performanse i što je još važnije, može da prevali do 40 km u električnom režimu, a u proseku troši oko 3 litra goriva

  • 17

Ogroman pritisak na proizvođače automobila, koji itekako podriva i električni lobi, a sve pod izgovorom očuvanja životne sredine, nezadrživo vodi u masovnu elektrifikaciju vozila. Srećom, to još uvek ne znači nužni prelazak na potpuno električna vozila, jer postoji više modusa za smanjenje prosečne emisije štetnih gasova.

Od lakih i relativno jednostavnih „zahvata“ kao što je dodavanje mild-hybrid patenta sa starterom alternaterom i baterijama skromnog kapaciteta na postojeće pogonske agregate, preko klasičnih hibridnih sistema u kombinaciji SUS i elektro-motora, gde se baterije dopunjavaju rekuperacijom kinetičke energije i pomoću SUS motora, pa sve do plag-in hibridne tehnologije.

Ona podrazumeva napajanje električnom energijom i preko utičnice, samim tim omogućava ugradnju većih baterija i snažnijeg elektro-motora, a sve to na koncu dovodi do znatno duže autonomije u vožnji na „struju“ u poređenju sa klasičnim hibridima. Pre nekoliko meseci Mercedes-Benz nas je na međunarodnoj prezentaciji upoznao sa novom EQ Power porodicom plag-in hibridnih automobila, gde je akcenat bio na A-klasi, B-klasi te SUV-ovima GLE i GLC.

Međutim, pre svih njih, pojavio se E 300 de kakav sada imamo na testu. Ovaj plug-in hibridni model specifičan je po tome što je prvi na tržište uveo pogonski sistem koji sačinjavaju dizel agregat od 2,0 litara zapremine i 194 KS te elektro-motor snage 122 KS. Rezultat je kombinovana izlazna snaga od 306 „konja“, koja se preko devetostepenog automatskog menjača prenosi na zadnje točkove. Višak od 100 „konja“ u poređenju sa klasičnim dizelom E 220 d odnosno 40 KS spram E 300 d, nedvosmisleno sugeriše da osim ekološke funkcije elektropogon doprinosi i sportskim aspiracijama.

Testirani E 300 de vizuelno gotovo da se ne razlikuje od ostalih E-klasa. Osim reprezentativne pojave oličene u gotovo 5 metara dugoj limuzini, privlačnom izgledu doprinosi AMG paket opreme. Ako izuzmemo poklopac za utičnicu na zadnjem odbojniku i nekoliko detalja kao što su EQ Power značke i plava boja kojom LED matriks svetla „otpozdravljaju“ pri otključavanju, nekih drugih bitnih razlika spolja i nema.

Na prvi pogled nema ih ni unutra. Komforna i luksuzna kabina „miriše“ na najsavremenije tehnologije. One su oličene u velikim ekranima u službi instrumentizacije, multimedije, navigacije i povezanosti, te ambijentalnom osvetljenju u „bezbroj“ boja, ali i komandama pri upravljaču koje služe za upravljanje sofisticiranim sigurnosnim sistemima kao što su adaptivni tempomat u kombinaciji sa asistencijom upravljanja i održavanja u kolovoznoj traci.

Napred mesta ima napretek i sedišta su veoma gostoljubiva kakva i treba da budu u jednoj premijum limuzini, ali prostor pozadi ne oduševljava toliko, baš kao ni pozicija sedenja posebno ako su u pitanju putnici natprosečnog rasta.

U nekim detaljima E-klasa, ipak, ne uspeva da sakrije „bore“ koje su se nakupile u prethodnih nekoliko godina, a to se pre svega odnosi na središnji deo centralne konzole pomalo anahronog izgleda sa prekidačima i tasterima. Možda i najvažniji taster kod ovog automobila je onaj za biranje jednog od četiri režima rada hibridnog sistema, koji se nadovezuju na pet modova vožnje dostupnih kod svih Mercedesa, a to su Eco, Comfort, Sport, Sport Plus i Individual…

Na raspolaganju je najpre Hybrid, kada automobil sam određuje kako će angažovati svaki od pogonskih agregata – jedan, drugi ili oba istovremeno. E-mode služi za vožnju na električni pogon i tada automobil pokreće isključivo elektro-motor snage 122 KS i 400 Nm pri 0–2.000 o/min. E-save ne dopušta nikakvo angažovanje elektromotora jer je namenjen štednji zaliha energije u baterijama, a za kraj tu je Charge za intenzivniju dopunu baterija u toku vožnje.

Tokom višednevnog testa, mi smo ponaosob ispitali sve režime, u potrazi za odgovorima na pitanje kako se automobil ponaša i koliko troši. U čisto električnom režimu fabrika deklariše maksimalnu brzinu od 130 km/h i domet od 54 km, a mi smo u gradskom ciklusu uspeli da prevalimo 38 km. Podatak o maksimalnoj brzini sugeriše da se automobil može koristiti u električnom režimu i na auto-putu, ali tada se autonomija značajno smanjuje.

U hibridnom režimu prosečna potrošnja u gradskom ciklusu iznosila je tek manje od 3 litra, dok je u modu za punjenje (E-charge) prosek bio gotovo 10 litara. Možda je i najerelevantniji podatak o apetitu u mešovitoj vožnji (grad, magistralni put i auto-put).

Tada bord kompjuter očitava prosek od oko 2,5 litra, naravno pod uslovom da svake noći automobil priključite na punjač i da ujutro startujete sa punom baterijom. Inače, Mercedes E 300 de je moguće puniti samo na sporim AC punjačima ili na kućnim utičnicama i tada je potrebno četiri i po sata da se prazna baterija napuni do maksimuma.

Mercedes-Benz E 300 de

Foto: Aleksandar Savin

Međutim, ono što predstavlja još veće ograničenje od „produženog“ vremena punjenja jeste pakovanje baterija raspoređeno u prtljažniku tako da je izgubio pravilan oblik. Time ionako skromnih 400 litara zapremine dodatno gubi na upotrebljivosti. Toliko, da će se četiri putnika teško popakovati za duže putovanje.

U Mercedes-Benz E 300 de konstruktori su svesno žrtvovali prtljažnik, ali korisnici profitiraju na konto niske potrošnje, ali i performansi. Ubrzanje do „stotke“ postiže za manje od 6 sekundi i prilikom svakog jačeg dodavanja gasa osetićete kako obrtni moment dostiže 700 Nm i daje snažan vetar u jedra dve tone teškoj lađi. A E-klasa zaista jeste lađa na točkovima, automobil koji suvereno jezdi drumovima i pri tom ne dovodi u pitanje komfor putnika.

Mercedes-Benz E 300 de

Foto: Aleksandar Savin

Osim udobnosti i zvučna izolacija je na izuzetno visokom nivou, tako da je prvoklasna vožnja zagarantovana - sve u skladu sa reputacijom „trokrake zvezde“. Takva je naravno i cena. Sa bogatom dodatnom opremom koja uključuje AMG spoljašnju (2.210 evra) i unutrašnju liniju (2.230 evra), Comand online (2.542 evra) Driving assistance paket (2.100 evra), multibeam LED svetla (1.354 evra), itd, testirani model staje 75.505 evra.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

Za taj novac dobijate „eko frendli“ limuzinu sa modernim plag-in hibridnim pogonom, koji omogućava da u gradu vozite uz nultu emisiju, dok na drumu u rukama imate više od E-klase sa snažnim i ekonomičnim dizel motorom, koja je inače popularan izbor Mercedesovih kupaca.

(Telegraf.rs/Uroš Dedić/TopSpeed)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • kole

    Evripljani nemaju pojma jos uvek za hibridne i elektro limuzine jos mora da uce puno od japanaca i koreanaca i ovi normalni benzin disel auti evropski im se non stop kvare ,a ste tek mislite za ove hibride jos 10 godina im fali da bi dostigli zute u tehnici hibrids

  • Zika

    Jedina mana mu je teško pali zimi..... 😉

  • Jovan

    Velika zamerka kod njega je prtljažnik jer se u njemu nalaze baterije.Zbog toga u njemu ima malo mesta.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima