Hibridni trkač! Vozili smo MG3: Tri moda vožnje, tri brzine, velika snaga i mala potrošnja

   ≫   
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

Tri moda vožnje, hibridni pogon, auto pilot, skoro 200 konja... Asocira vas na rasnog sprintera iz sportskog odeljenja? Greška..

Ovo je "obični" gradski auto. Štedljiv, spretan, nakrcan elektronikom. Na testu Telegrafa vozimo MG3.

Slavna britanska fabrika, koju su pre više od deceniju i po preuzeli Kinezi sada se raspoređuje u svim segmentima. Šta možemo da očekujemo od njihovog igrača u B segmentu.

MG3 je tehnološki unapređen hibridni hečbek, mada on nije nov u nomenklaturi marke MG. Naime, ovo je treća generacija modela MG3, popularnog još od 2008. u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali odnedavno je dostupan i u Srbiji.

MG-ova pogonska tehnologija Hybrid+ imala je svoju premijeru u MG3 i prvi je konvencionalni hibridni sistem bez priključka ugrađen u neki model ovog kinesko-britanskog proizvođača. U suštini, postoji pet ključnih elemenata potpuno novog sistema Hybrid+, a to su motor, menjač, baterija, električni motor i generator.

MG3, MG Foto-kolaž: Telegraf, Shutterstock

Pun gas i posle samo 8 sekundi jurimo 100 na sat. Ovo je ubrzanje koje garantuje sportske momente i ulogu favorita u skoro svakoj trci između dva semafora. Šta je pod haubom, što omogućava trenutnu i veliku snagu. Novi hibridni pogpn (HEV) sada uključuje veću bateriju i snažniji električni motor. Upravo on je na testu Telegrafa. Čak 195 konjskih snaga imamo na raspolaganju, ali i najopremljeniju verziju Hybrid+ Luxury.

U praksi, pri izuzetno laganom pritisku na pedalu gasa, ide samo na struju. Jači stisak stopala "pali" benzinski agregat i tada zna da troši više. Celim sistemom komanduje MG pilot, koji regulište raspored energije, ali i koordinira sistemima bezbednosti, kao što je upozorenje na napuštanje trake, alarm na vozilo ispred i slično.

U gradu nije teško spustiti potrošnju ispod 5 litara, ali pravi ekonomista je na međugradskim putevima. Hibridni sistem brzo isključuje bezninski agregat, a pri krstarenju od 80 do 90 km/h električna energija održava brzinu. U tim momentima potrošnja se lako obara ispod 3 litra na 100 km. U praksi se vozi lagano, i ne razlikuje se od neposredne konkurencije sa istoka, ili zapada.

MG3, MG Foto: Telegraf

Na rapolaganju su tri moda vožnje – Eco, Standard i Sport. Takođe, vozač može da bira između više režima rada hibridnog sistema. U EV modu, vožnja se obavlja isključivo na električni pogon, dok napunjenost baterije to dozvoljava. U serijskom režimu, benzinski motor putem generatora napaja elektromotor. Režim Series&Charge omogućava dopunu baterije tokom niskog opterećenja. U Drive&Charge načinu, benzinac direktno pokreće točkove i istovremeno puni bateriju, dok u paralelnom režimu oba motora zajedno pružaju maksimalne performanse. Zanimljivo je da menjač ima samo 3 brzine. To se u praksi ne oseća, on ide tečno, ali je potreban period privikavanja na pedalu gasa, kako bi odmerili snagu pritiska stopala.

MG3, MG Foto: Telegraf
MG3, MG Foto: Telegraf

S druge strane, MG3 ima specifičnu pojavu. Dizajn je stvar ukusa, ali generalno ima savremeni izgled gradskog automobila. Prednja rešetka je odvažna, a dizajneri su zamislili da odaje "mišićav" utisak iz svakog ugla. Imamo utisak da su spoljne linije kombinacija istčnog stila i modernih linija. Dokaz za to je činjenica da je spoljašnjost poverena MG studiju u Šangaju. Ako vam se ne svidi na prvu loptu, u ponudi su i stilski elementi, poput alu-felni, LED prednjih svetala, palete boja i sl. U opremi Luxury, prednja svetla imaju 11 LED elemenata.

MG3 se hvali i najvećim prtljažnikom u klasi hibridnih vozila B-segmenta. Zapremina prtljažnika je 293 l, odnosno maksimalnih 983 l kada se preklopi naslon (iz jednog dela). S druge strane, enterijer uvek zavisi od putnika. Ako gabaritni vozač pomeri sedište do kraja, iza njega ne ostaje previše mesta. S druge strane, on uopšte nije mali. Dužina 4.113 mm, širina 1.797 mm i visina od 1.502 mm su među najvećima u klasi. Krug okretanja je samo 10,5 metara, što mu obezbeđuje okretnost u gradskim uslovima. Takođe, masa od 1.308 kg mu omogućava da vuče i prikolicu od 500 kg.

Enterijer je moderan i digitalizovan. Prednja konzola je vodoravno raspoređena i doprinosi osećaju prostranosti. Zanimljivo je rešenje menjača, gde se kružnim džojstikom biraju brzine. Promene iz Drajv moda, u rikverc su veoma brze, što olakšava manevrisanje. Pred vozačem je mali ekran od samo 7 inča, ali ima sve neophodne informacije. Tasterima se može odabrati koji podaci treba da budu u fokusu. U sredini je veći, 10,25-inčni centralni ekran infotejmenta, ali tu su stvari zakomplikovane, pa je potreban period privikavanja. Ono što je važnije jeste to da nudi veliki broj umreženih opcija - DAB+ audio uređaj (Epl, Android). Svim komandama se upravlja putem multifunkcionalnog upravljača, a naravno zameramo nepostojanje manuelnih tastera. O tome koliko je MG3 sofisticiran svedoči i satelitska navigacija, kao standard.

MG3, MG Foto-kolaž: Telegraf, Shutterstock

Zadnji parking senzori sa kamerom od 360 stepeni ima svaki model, a viši nivoi opreme uključuju kožne presvlake, ulazak bez ključa, grejana prednja sedišta i upravljač..

Bezbednost je postavljena kao visoki prioritet. MG3 koristi najnovije sisteme za pomoć u vožnji (ADAS). Povećana sigurnost postiže se putem tehnologije MG Pilot koja uključuje sistem pomoći pri zadržavanju trake (LKA) sa sistemom upozorenja na napuštanje trake, prilagodljivi tempomat (ACC), upozorenje na frontalni sudar (FCW) i pomoć pri vožnji u saobraćajnim gužvama...

U celoj priči bitna je cena. Svi motori imaju hibridni pogon sa 195 konjskih snaga, a razlika je samo u opremi. Osnovna verzija Standard košta 19.990 evra, a model Luxury s testa košta 23.990 evra. Najskuplji model nije jeftin, ali nudi bogatu opremu, hibridni pogon koji uvek dolazi s automatskim menjačem i najmoderniju opremu i 7 godina garancije.

Oprema

Imobilijzer (sistem protiv krađe vozila); sistem za hitne pozive (E-CALL); sistem za nadzor pritiska u gumama (TPMS); prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača; bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača; bočne vazdušne zavese za vozača i suvozača; sigurnosni pojas sa zatezačem i limitatorom opterećenja; sigurnosni pojas za putnike sa zatezačem u 3 tačke i limitatorom opterećenja; ISOFIX sistem za pričvršćivanje dečijih sedišta (uključujući pričvrsni pojas iznad i sidrište dole)...

Tehnički podaci

Motor

Benzinski, 4 cilindra; 1.498 ccm; 102 KS; 128 Nm

Elektromotor: 136 KS; 250 Nm

Ukupna snaga hibridnog sistema: 195 KS; 425 Nm

Masa: 1.308 kg

Ubrzanje: 0-100 km/h 8,0 s

Maks. brzina: 170 km/h

Dužina/širina/visina:

4.113/1.797/1.502 mm

Međ.rast. 2.570 mm

Prtljažnik 293 l

Potrošnja na testu (mešovito): 4,1 l

Cena: Od 19.990 evra

(Telegraf.rs)

Video: Gde je bio crni Milan dok ga je tražio ceo Leskovac

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA