Vozili smo Audi RS 5 Sportback 2.9 TFSI quattro: Nepodnošljiva lakoća!

Zaista su retki automobili kao što je Audi RS 5 Sportback koji imaju tako dobre performanse, a tako ih je lako kontrolisati

  • 9
Audi RS 5 Sportback 2.9 TFSI quattro Foto: Aleksandar Savin

Kada bih ukratko želeo da opišem kako se vozi Audi RS 5 Sportback, možda bi najprikladnije bilo da parafraziram naslov popularnog romana poznatog čehoslovačkog pisca Milana Kundare „Nepodnošljiva lakoća postojanja”...

Dakle, nepodnošljivo lako! I iako ovde nije Praško proleće 1968. godine, već jedno sasvim drugo, mada je društveno uređenje skoro pa slično, glavna tema, a to je odnos između težine i lakoće, sukob između trenutnog zadovoljstva, slobode u potpunosti i osnovnih principa društva, moralnih načela i sličnog, je tu!

Pogledajte samo kako RS 5 Sportback... Izgleda odlično! Niska silueta, oštre linije, veliko međuosovinsko rastojanje, kratki prepusti, dugačka hauba, tj. „poklopac” motora, mat-crni logo i veliki uvodnici vazduha u istom stilu, karakterističan RS difuzor, pa izduvni sistem i tako dalje i dalje.

Ima tu još mnogo detalja koji naglašavaju progresivni i izrazito dinamični izgled ovog modela kuće Audi. A sve to, „okupljeno” na jednom mestu, zvanom RS 5 Sportback deluje baš onako impresivno...

Istina, u familiji ima i više i manje sportskih veoma bliskih rođaka, poput verzija sa dvoja vrata i kraćim međuosovinskim rastojanjem kao što je RS 5 Coupe, te A5 Sportbek i S5, ali RS 5 Sportback se dodatno još malo razlikuje po agresivnijem prednjem delu, velikoj masci i uvodnicima vazduha. A što je još bitnije, tu je V6 biturbo od 2,9 litara kojim se ponuda motora za ovaj model sa petora vrata kruniše.

Sve ovo, a pogotovo uvođenje spomenutog agregata, učinjeno je da bi se bolje pariralo rivalima... Znamo i kojim, jer čuvena nemačka trojka nikada ne prestaje sa „nadmudrivanjima”. BMW ima M3, a Mercedes-Benz C 63, logično je da Audi odgovori.

Taj TFSI V6 biturbo od 2.894 ccm, nekako i jeste najbolji izbor, ne samo zbog 450 konjskih snaga koje stavlja na raspolaganje u području između 5.700 i 6.700 obrtaja u minutu, već ponajviše zbog maksimalnog obrtnog momenta. U ovom slučaju on iznosi 600 Nm, a dostupan je od 1.900 od 5.000 o/min.

Ovako, to su samo cifre na papiru, ali uživo, stvar je mnogo bolja. Kada „stisnete” gas, RS 5 Sportback će se rado odazvati i za tren, koji traje 3,9 sekundi, došli ste do 100 km/h. Da nema elektronski ograničenu brzinu, ovaj Audi bi dostizao i 280 kilometara na čas, a ne „samo” 250. Međutim, nije suština u tome da automobil to može, već sa kojom lakoćom on to čini. I nje bitno da li je stotinka tamo ili ovamo, nego samog osećaja u vožnji koji je odličan!

Osmostepeni automatski tiptronik menjač ima odlično odmerene prenosne odnose, pogotovo ako imamo u vidu da je ovo automobil sa permanentnim pogonom na sva četiri točka, tj. quattro i sa diferecijalom koji se po potrebi sam „zaključava”. Snaga se prenosi u odnosu 40:60 između osovina napred i nazad, tako da je upravljivost veoma dobra, ali i sigurnost. Zapravo, elektronika može preneti točkovima napred i do 70 % snage ukoliko je to neophodno, baš kao i do 85 % nazad, ali sve zavisi od situacije.

Na karting stazi, znači tu gde motor nema mnogo prostora da se „razigra”, do izražaja dolaze upravljivost i preciznost. RS 5 Sportback je oštar i tačan, tako da ga je u svakom momentu mogu da ga postavim upravo tamo gde želim i kako želim. Kočnice „grizu” baš onako kako treba i ja tu ne bih ništa menjao...

Razlike između modova Comfort, Auto, Dynamic i Individual koji su dostupni putem Audi Drive Select su primetne, pogotovo kod oslanjanja i upravljanja. Inače, upravljač odlično „leži” u rukama i što bi mladi rekli - sve mi se „...đa”!

Ipak, ovo nije automobil samo za jurnjavu po stazi već mnogo, mnogo više od toga. To je vozilo za svaki dan, koje lako možete da prilagodite potrebama. Jer, on možda ne „grmi” kao njegovi rivali, mada se povremeno oglasi prilikom naglog dodaavanja ili oduzimanja gasa. Više je, onako, neupadljiv, ali poslušan kada zatreba.

Čak mogu da konstatujem i dobroćudan, čak i u situacijama kada je vozač previše ambiciozan. Lako ga je kontrolisati, odnosno morate biti baš bahati i da silno ne poštujete zakone fizike, pa da upadnete u problem! Uz to, odlikuje ga odlična trakcija prilikom izlaska iz krivine, bez dima od spaljenih guma kao kod AMG ili M takmaca.

A da li je manje zabavan za vožnju od njih? Pa, zavisi šta očekujete od automobila. U svakom slučaju, ovde nećete imati svakodnevnu borbu... Možete ga podesiti u Comfort i biti potpuno opušteni, dok će adaptivno oslanjanje uraditi ostatak posla. Mada, ako baš volite dinamiku i imate sportske ambicije, ni Dynamic mod vas neće izneveriti.

I ako vam sve to nije dovoljno, moguće je da doplatite još za RS spotsko oslanjanje, gde će automobil biti još za 7 mm bliže tlu, a uz DRC (Dynamic Ride Control), keramičke kočnice i drugačije podešen upravljač, osećaj će biti još bliže onim vozilima iz odeljenja Audi Sport. Ipak, zapanjujuće je to kako se sve kod RS 5 Sportback odvija lako i uglađeno! Unutar vozila mir i tišina, mada se oseća ona tipična decentna sofisticiranost kuće iz Ingolštada. Dizajn možda više nije tako jednostavan, kao nekada, ali je kvalitet još unapređen i po pitanju materijala, ali i izrade, iako je to sada već na takvom nivou da su u pitanju nijanse. Mada, upravo nijanse danas opredeljuju kupce i zato proizvođači ne žele ništa da prepuste slučaju.

Dobro... Audi nikada nije igrao na adute u vidu raskošnog enterijera i previše instrumenata, a ta priča se i sada nastavlja. Pogotovo u situaciji kada postoji „virtuelni kokpit” na TFT ekranu od 12,3 inča koji se može personalizovati u zavisnosti da li neko voli više ili manje informacija. Naravno, tu je i centralni ekran visoke rezolucije od 8,3 inča na kojem se prezentuju informacije sa MMI infotejment i drugih sistema, u zavisnosti od toga kakve se komande zadaju na multifunckionalnom rotacionom kontroleru, koji se već duže vreme nalazi u vozilima marke sa četiri prstena.

Uz sve ovo, pored mogućnosti konekcije sa mobilnim uređajima svaki RS 5 Sportback ima i čitav niz sistema koji asistiraju vozaču, poput adaptivnog tempomata, automatske kontrole visine svetlosnog snopa, održavanja vozila u saobraćajnoj traci, pomoći pri parkiranju, itd. Što se tiče udobnosti ona je veoma dobra, pogotovo na sedištima napred. Ta RS sportska sedišta za karakterističnim štepovima na mekoj napa koži u obliku saća odlično obuhvataju telo. I pronalaženje idealnog položaja za upravljačem nije nikakav problem.

Pozadi, budući da je deklarisano da je ovo automobil za pet osoba je situacija zadovoljavajuća. Niska linija krova uzima svoj danak tako da osobe višeg stasa mogu imati problema, jer za noge prostora ima, ali za glave, pa baš i ne! I ona „peta osoba” koja sedi u sredini biće suočena sa prilično širokim centralnim „tunelom”, tako da uz nešto uži sedalni deo, komfor neće biti na nivou... No, taj problem nema samo Audi RS 5 Sprotback, već i svi njegovi rođaci koji prate taj stil, a svakako i konkurenti! A ako nekoga zanima prtljažni prostor, ovaj automobil ni u tome ne oskudeva. Sa 465 litara u osnovnoj konfiguraciji, to je sasvim dovoljno za prosečne potrebe.

Nema sumnje da RS 5 Sportback ima izvanredne performanse i da se vozi sa lakoćom... Čak većom od svojih glavnih rivala koji ga prate i po pitanju prostranosti i praktičnosti, a naravno i brzine. E sad, iskreno, zanima me zašto se Audi odlučio da napravi automobil koji ima tako dobre performanse, ali to nekako vešto krije.

On je tiši i mirniji, pa verovatno i lakši za svakodnevnu upotrebu, samo što to ne ističe na način na koji bi se to moglo očekivati. Da li je u pitanju samo dobro predviđanje i osećaj za tržište ili nešto drugo, pokazaće vreme. Međutim, nemam dilemu da će se mnogima ovaj RS 5 Sportback izuzetno svideti. I bez obzira što osnovna cena od 84.500 evra koliko košta kod nas nije mala, interesenata će biti, pa čak i onda kada se doda još mnogo dodatne opreme kao na ovoj verziji za koju je potrebno izdvojiti 118.200 evra.

Detalje o specifikacijama, cenu i finalnu ocenu nakon testa pogledajte na sajtu TopSpeed

A objasniti u čemu je privlačnost ovog modela je i lako i teško?! Baš kao i razjasniti odnos između trenutnog zadovoljstva i slobode koju ne samo ovaj automobil, već i mnoge druge slične stvari omogućavaju, čak i ako im nasuprot stoji neminovnosti poštovanja nekih osnovnih društevnih prin-cipa i morala. Uostalom, sigurno već znate da su neka od najvećih zadovoljstava u životu na samoj ivici prihvatljivosti...

A upravo tu se nalazi i ta nepodnošljiva lakoća postojanja koji Audi RS 5 Sportback svakako pruža!

(Telegraf.rs/Zoran Živkov/TopSpeed)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • nikolas

    24. maj 2020 | 17:39

    CENA OD 120HILJADA EURA JE PRENADUVANA JER IMATE AUDI 7 -NA ELEKTRICNI I BENZIN POGON ZA 60-70 HILJADA FRANAKA KOJI JE STVARNO KLASA OD AUTA!!

  • Ivan

    24. maj 2020 | 17:30

    Gde nadjoste 2.9 lepse bi zvucalo 3.0

  • Srbenda

    24. maj 2020 | 17:36

    Crni njemci i ameri samo ruska auta su top!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA