10 stvari koje automobili pre 10 godina nisu mogli da urade

Napredni sistem, koji je razvio Volvo, osim kamera koristi i radare i u stanju je da izbegava životinje, ljude i druga vozila, sam koči ili skreće ako uoči mogućnost sudara

  • 0

Od "elektirfikacije" i autonomije, "svemirske" tehnologije, mogućnosti povezivanja sa svim i svačim, automobili budućnosti će imati malo toga zajedničkog sa svojim precima iz prošlosti.

Ovih 10 stvari automobili sada mogu, a pre samo 10 godna nisu mogli da urade:

1. Dron pratilac: Nissan je 2017. godine predstavio svoj terenac X-Trail u verziji nazvanoj X-Scape, opremljenoj sopstvenim dronom, koji je za dodatnih 600 evra, mogao da snima vozača u avanturističkoj vožnji. Nešto slično je, u septembru ove godine, na sajmu u Frankfurtu predstvio i Audi sa konceptnom AI:Trail.

2. Alexa, drug na drumu: Iako je mogućnost zadavanja glasovnih komandi u automobilima prisutna već neko vreme, ta tehnologija nije zaživela dok virtuelni asistent Amazon Alexa nije stigao u njihove kabine. Danas on, u sve većoj meri postaje sastavni deo brojnih modela, pa ga tako nude Audi, Ford, Lexus, Seat i Toyota.

TEST Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Foto: TopSpeed/Aleksandar Savin

3. Wireless: Izgleda da je era kablova na zalasku. Sve veći broj proizvođača automobila danas nudi mogućnost bežičnog punjenja telefona i prenosnih uređaja u automobilima.

4. Sve na aplikaciji: Pametni telefoni mnogo su promenili "povezanost" automobila i vozača. Mnogi modeli danas imaju sopstvene aplikacije koje vozačima omogućvaju da daljiniskim putem otključavaju i startuju automobil, uključuju i isključuju klimu i grejanje, šalju instrukcije navigaciji sa telefona...

5. 500 na sat: Pre 10 godina Bugatti Veyron SuperSport postigao je brzinu od 431km/h. Deceniju kasnije, Chiron, je u avgustu ove godine, skoro stigao do okrugle cifre, dostigavši 491km/h.

Bugatti Chiron

Foto: Bugatti

6. Radari: Pre 10 godina Mercedes S klase i Lexus LS imali su noćnu infracrvenu kameru koja je mogla da detektuje i razlikuje životinje, ljude i druga vozila. Vozač je, međutim, morao da gleda sliku koju one emituju. Danas, napredni sistem, koji je razvio Volvo, osim kamera, koristi i radare da bi, koji vozilu omogućavaju da samo koči ili skreće ako uoči mogućnost sudara.

7. Parkiranje "na daljinski": Mnogi automobili svih klasa danas dolaze opremljeni senzorima za parkiranje. Neki, kao Nissan Leaf, u stanju su da se potpuno sami parkiraju, dok Tesla i BMW imaju sistem koji omogućavaju parkiranje "na daljinski", putem aplikacije na pametnom telefonu.

Nissan Leaf

Foto: Nissan

8. Hladovina za Džekija: Ostavljanje ljubimaca u kolima po vrelom danu više ne predstavlja toliki problem. Tesla ima sistem koji omogućava da klima uređaj održava optimalnu temperaturu u vozilu, uz poruku: "Ne brinite, moj vasnik se uskoro vraća. Temperatura je u kolima je prijatna!", koju ispisuje na glavnom ekranu.

9. 3D: WayRay, startap iz Ciriha, napravio je holografski displej, zasnovan na proširenoj stvarnosti, koji kroz vetrobran projektuje 3D sliku na put. Sistem može da prikazuje informacije bitne za vožnju, ali i da koristi sportskim vozačima da lakše prate svoje kretanje po trkačkoj stazi.

10. Update bilo gde: Elektronski sistemi i njihov softver u automobilima nekada su ažurirani u servisu, često i uz dodatne troškove. Neki proizvođači, međutim, uveli su ažuriranje na daljinu, pa je danas moguće ažurirati bez ikakve posebne intervencije.

(Telegraf.rs/Autocar.co.uk)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA