≫ 

Začarani krug zagađenja: Da li je opravdano isključivanje starijih polovnjaka iz saobraćaja?

 ≫ 

Strategija ograničavanja emisije štetnih materija iz motornih vozila, od svog uvođenja do danas, za cilj je imala zaštitu zdravlja stanovništva, prvenstveno u zemljama u kojima se ove norme primenjuju

Komentari

  • M

    16. januar 2020 | 11:05

    Ukinite akcize na plin pa da vidite kako polovnjaci ne zagadjuju, a ljudi masovno prelaze na ovu vrstu goriva...

  • Dragan

    16. januar 2020 | 08:56

    Sve je to politika!Koliko zagadjuju rafinerije,termoelektrane,loz ulje,ugalj.Pa nemamo mi standard da pratimo Finsku,mi smo zaostali dva veka za njima.To nordijske zemlje mogu za pet godina da predju na elektro vozila a ne Srbija.

  • Pitanje

    15. januar 2020 | 21:00

    Kazes "u nama" a zivis u Nemackoj? Dakle ti vise ne pripadas nama. Tipicini gastarbajter odmah pljuje po Srbiji a i sami ste nekada bili Srbi. Prati DW i cuti.

  • Raša

    15. januar 2020 | 18:56

    OBRENOVAC,PAncevo,rak rana .

  • Ja

    15. januar 2020 | 18:52

    Ma koja kola bre, cela periferija grada presla na gorivo koje moze da priusti da se greje!!!! Loze ljudi sta imaju i mogu.

  • Pera

    15. januar 2020 | 18:51

    U nasoj drzavi je vec 30 godina praksa da se problem resava od grane, a ne iz korena. I dokle god se nastavi sa tim, narod ce da ispasta u svakom smislu, i po pitanju zagadjenja i po pitanju udaranja po dzepu koji je prazan. Tako da ova mera ako zazivi i kod nas, ostade drzava bez mnooogo mnogo novca.

  • Dex

    15. januar 2020 | 18:49

    PANCEVO ,BOR I INDUSTRIJA TO JE PROBLEM .

  • Darude

    15. januar 2020 | 18:46

    Ja zivim i radim u Nemackoj.I ovde i dalje voze ljudi bez problema sa euro 3 motorima cak ima i sa euro 2 jos uvek.I nema zagadjenja.Nije problem u automobilima problem je u nama.Veci su zagadjivaci industrije nego automobili.Treba gledati sa druge strane.U Srbiji jos ne zadovoljava standard da se resava pitanje euro 3 a da ne pricam za dalje.

    • 15. januar 2020 | 19:43

      SS

      @Darude

      ...pa kazi ljudima i to da ta vozila sa euro 2 i 3 motorima imaju ugradjen katalizator ...osim u slucajevima kada se vode kao oldtajmeri...nemoj da dajes netacne informacije.

  • Vasilije,

    15. januar 2020 | 18:43

    Pa putnicki automobili su problem sa 2,3,4i td. Pretpostavljam da golf 1d., nije, on ti isto bolan ka i fap, man, i ostali teskasi. E, zaboravismo traktore, bagere, utovarivace, uh,,,,,.

  • samo iskeno

    15. januar 2020 | 18:41

    Dizel motori su jako štetni za okolinu i to se znalo odavno. Koriste se zato sto su ekonomičniji! Sa današnjiom tehnologijom bezolovni motori su sasvim solidni po potrošnji a dosta manje zahadjuju sredinu. Ma da to je samo jedna od mnogih problema, fabrike treba da se provere takodje. Postajemo gori od Kine

  • Dragan

    15. januar 2020 | 18:40

    Zagadjuju kuce u kojima se lozi sve i svasta. I leti se voze automobili pa nema magle. Ovde bas vise nista ne valja. Jos voda ostala cista i to je pitanje jos koliko.Autobusi mogu na plin.

  • Sasa 123

    15. januar 2020 | 18:23

    Nema to veze sa automobilima

  • Thor

    15. januar 2020 | 18:20

    Dok drzava uvede zabranu za euro 3 motore , nece vise biti vozila sa tim standsrfom u EU. To je trebalo pre 2 god da se dogodi. Idealno bi bilo da se prate nova vozila. Standard 6 za nova standard 4 za polovna ( ucoz ).

  • S

    15. januar 2020 | 18:19

    Kod nas u kvacici Kostic preradio energanu na ugalj.kada je kampanja ako ostavite auto napolju ujutro je crn od dima i cadji iz dimnjaka secerane.toliko o automobilima.

  • Nenad

    15. januar 2020 | 18:15

    Gospodo iz vlasti povecajte ljudima plate kako bi mogli da kupe novija vozila sa minimalcem od 30 000 hiljade to nije moguce nazalost

    • 15. januar 2020 | 18:30

      Danka

      @Nenad

      Na koji minimalac mislis kad kazes 30 000 din ? To treba pojasniti posto ja radim za 22 000 din a na zalost ima nas velikiprocenat takvih.

  • kraljevo

    15. januar 2020 | 18:14

    Lako je onima sa punim depom da pricaju o iskljucenju,a nerazmisljaju o onima koji jedva prezivljavaju da li mogu da kupe bolja kola

  • Pitanje

    15. januar 2020 | 18:06

    Za nase uslove je mozda jos rano za iskljucivanje Evro 3 vozila, ali Evro 2 moze. Za male pare se mogu uzeti Evro 3 automobili. Drzava ako hoce da resi to neka subvencionise kupovinu Evro 4 i mladjih automobila, kako polovnih, tako i novih.

    • 15. januar 2020 | 18:33

      Dare

      @Pitanje

      Pa subvencionisu oni samo vozilo kupljeno preko tih subvencija te izadje kao svetog petra kajgana, ogule te pa zato i jesu prepuni placevi takvih vozila otetih od sirotinje koja je ista placala 2-3-4 god a cim su zakasnili dve rate onda kola idu a to sto si placao nikom nista.

  • Xyz

    15. januar 2020 | 18:05

    U pitanju su veliki koji ne poštuju propise i grejanje na čvrsta goriva

  • Pirot

    15. januar 2020 | 17:50

    Dodjite malo da živite na selu, tamo je vazduh odličan....

  • Magla

    15. januar 2020 | 17:46

    To je samo magla

  • Stop!!!

    15. januar 2020 | 17:35

    Sve ispod Euro IV treba isključiti iz saobraćaja, sve dok je zagadjenje ovako kritično

    • 15. januar 2020 | 17:38

      Oki

      @Stop!!!

      Daj mi ti tvoj euro pet i ja cu voziti

    • 15. januar 2020 | 17:42

      U ala si pametan

      @Stop!!!

      Znaci 80% vozila da se iskljuci? I ne radi se tu o Euro IV ili manje ili vise. Radi se o emisiji izduvnih gasova ali ne samo iz automobila nego i iz milion teretnjaka a najveci problem su dimnjaci od grejanja.

    • 15. januar 2020 | 18:08

      Aca Mita

      @Stop!!!

      A kako nije zagadjrnje npr u Sofiji gde voze losija vozila od nas.

    • 15. januar 2020 | 18:16

      M

      @Stop!!!

      Ne lupaj majke ti.dok se nije pocelo sa lozenjem nije bilo ovako.termoelektrane.toplane.energane.sve na mazut i ugalj.manite se auta.

  • Alex

    15. januar 2020 | 17:34

    U centru beograda i novog beograda ograniciti samo voznju sa EURO 5 motorima, ostali u prevoz ili taxi koji ce svakako dobiti subvencije za kupovinu novih automobila. Momentalna mera...

  • Petar

    15. januar 2020 | 17:33

    Kao nekad da se uvede voznja parnim i neparnim danima,eto resenja!

  • Sasa

    15. januar 2020 | 17:31

    Svaki automehanicar se greje na staro ulje iz automobila,svi imaju peci na to i to niko ne kaznjava..

  • Хамураби

    15. januar 2020 | 17:12

    Велика ларма и прогон старих аутомобила. Нису баш они највећи проблем. Шта радити са домаћинствима у београду која за ложење користе прерађено уље и гуме??? Није мали број!!!

  • Vasilije,

    15. januar 2020 | 17:03

    Lele, pa sve to oni tamo znaju!

  • Alexey

    15. januar 2020 | 17:02

    Pored svih toplana i raznih lozista veliki problem su dizel motori, ali ne pricam o ispravnom eur 3,4,5 motoru, pricam o onim motorima sa iscupanim dpf filterima i pozadi se puše kao ćira... to niko na tehničkom pregledu ne gleda i svi to čupaju jer im je jeftinije. To kad izvade oni mogu da budu i 2019 godiste ali zagadjuje okolinu kao eur 0 motor!

  • miki

    15. januar 2020 | 16:49

    Leti nema zagadjenja a isti je broj automobila. Nisu kola problem nego ložišta.

  • Milan

    15. januar 2020 | 16:44

    Jednom će morati,pa onda bolje pre dok još imamo pluća!!

  • Zoki CH

    15. januar 2020 | 16:20

    Nije realno, stari auti zagadjuju svega 5% od ukupnog zagadjenja. Fabrike, termoelektrane pa onda grejanje na ugalj i drva su naj veći zagadjivači!

  • WILSON

    15. januar 2020 | 15:45

    Da opravdano je,svi ti polovnjaci su prešli preko 500000 km...vraćaju kilometražu!!!

  • krusevac

    15. januar 2020 | 15:41

    Realno, najveci zagadjivaci su lozista prvo na ugalj a posle i na drva i na ostala cvrsta gotiva. Naravno i stariji automobili su takodje veliki izvor zagadjenja kao i mnoge fabrike koje rade bez postavljenih filtera. Svakako bi se situacija dosta poboljsala kada bi se zabranilo sve ispod euro 4 preslo na pelet i uvela striktna kontrola za fabrike. Ali realno nemastina je velika, bez pomoci drzave ljudi prosto nemaju nekada ni ove stare automobile da poprave a kamoli nove ili novije da kupe a kamoli kotao na pelet ili prikljucak na gas! Drzavo, reaguj jer cemo se pogusiti i mi ‘obicni’ i vi na vlasti!

  • Ekolog

    15. januar 2020 | 15:35

    Euro 3 standard je upravo doneo značajno smanjenje zagađenja u Evropi, dok Euro 6 standard to poboljšanje dovodi na viši nivo. Ipak broj vozila u Rimu, Parizu ili Berlinu ne može se uporediti sa brojem automobila u Beogradu i Sarajevu gde ih ima značajno manje, ali zato ima drugih izvora zagađenja koji su kod njih odavno rešeni. Kod nas se godinama unazad nije razmišljalo o tome i sada zaostajemo za svetom po pitanju toplana, elektrana i grejanja na drva i ugalj, kao i razmeštaj izvora zagađenja van naselja. Zato je moje skromno mišljenje takvo da ograničenjem ili zabranom pojedinih grupa vozila problem neće biti ni ublažen.

  • Baba

    15. januar 2020 | 15:28

    Evo da objasnim problem: 1. Termoelektrane starog tipa kao sto su kod nas jedino na balkanu jos rade i zagadjuju ubijaju 2. Lozenje na ugalj, ubija 3. Lozenje na cvrsta goriva ostala, ubija 4. Uvozi drzava samo stare automobile sto evropa baca jer se placa carina i puni se budzet, samim tim drzavi ne odgovara da se prekine sa uvozom starih automobila...

    • 15. januar 2020 | 15:31

      Goxy

      @Baba

      Grejanje, strucnjaci, grejanje, vozila su najmanji problem!

  • Nesa

    15. januar 2020 | 15:25

    Gori skoro ceo jedan kontinet i umesto da kupe avione da gase, oni daju silne milione da se igra loptice preko mrezice, da nema nijednog oblacka i da ne sme da padne kisa. Pa sav taj dim mora negde da ode i da se satera a na industrijskim razvijenom zapadu cist vazduh. Cekajte samo kad krene prolece na zapadu tenis turniri a na balkanu svaki dan kisa.

  • Oki

    15. januar 2020 | 15:25

    A sta je sa autobusima pa dajte narodu olaksice i kupice mladje,daj platu a ne da se lomi u fabrici kod stranca za 30 000

  • dragan

    15. januar 2020 | 15:24

    Samo el auta i to gratis

  • Lud sam li

    15. januar 2020 | 15:21

    Komšija se Ladom 1989 godište zakucao u 3 automobila na parkingu jer mu je kaže auto sam dodao gas. Lada 89 godište vrednosti 30 € napravila je štetu od oko 3.000 €. Da tehnički pregled radi svoj posao ta Lada bi još pre 10 godina postala šporet, veš mašina ili tabla lima za neku ogradu gradilišta. Ovako je sreća što nije nekog ubio. Takvih krševa je srbija prepuna.

    • 15. januar 2020 | 15:37

      Dr..

      @Lud sam li

      I to sto pises nije delo automobila vec vozaca. Taj i da je imao ferari ubio bi nekog, jer ocigledno ne zna da vozi ili vozi bahato. Ako je auto ispravan nema opravdanja za vozaca.

    • 15. januar 2020 | 20:13

      Gile

      @Lud sam li

      Ja imam Ladu 81 godište i radi kao sat a za bolje nemam,i naravno da je Srbija prepuna krševa jer je sirotinje koliko hoćeš dok se bahati voze u skupocenim kolima.

    • 2. jun 2020 | 01:29

      vlade kremić

      @Lud sam li

      Važno je koliko godišnje pređe auto,Ja sa 82 god odem dva tri puta mesečno do vikendice na 8 km,koliko ja zagađujem !!!??? i treba da bacim u otpad ispravan Maruti iz 1991godine,Da mi daš novi moderan auto meni ne treba,ovaj mi je odličan,.Znači zbog tih beznačajnih Euro normi treba baciti u otpad milion ipo kola koji su ljudima neophodni za odlazak na posao,za dovoz robe na pijac i da se vrati u srednji vek.,Samo u pilećem mozgu može da se rodi ideja da pola države ostavi da klempa peške i nosi džakove na leđima,a šta ćemo od silnog prihoda državi od registracie,prodaje benzina i sve što treba za kola!?

  • Hulk

    15. januar 2020 | 15:16

    Sve bi ja to u Smederevo oterao. Ili voziš ispravno ili se voziš prevozom.

  • Sale

    15. januar 2020 | 15:15

    To nema veze sa automobilima. Ukinite pa ce te se uveriti, ali onda neka neko odgovara za svoju nestrucnost i nepromilsljenost.

  • Acca

    15. januar 2020 | 15:15

    Svaka druga kuca lozi ugalj jer je priključak za gas 1000e.

  • Mix

    15. januar 2020 | 15:15

    A fabrike sto rade bez propisanih filtera nikom nista...

  • Попај

    15. januar 2020 | 15:14

    Повика на путничке аутомобиле, а теретњаци и аутобуси, ем што загађују ваздух, разарају и путну инфраструктуру, а одговорни за то користе оно чувено, "немамо појма".

  • Filkon

    15. januar 2020 | 15:14

    Euro 4 i sve ispod zabraniti. Ne samo zbog zagadjenja nego i zbog neispravnosti. 70% automobila u Srbiji ne bi prošlo tehnički pregled u nekoj od zemalja EU.

  • Baba

    15. januar 2020 | 15:12

    Iskljucivati iz saobracaja vozila sa euro3 i manjim standardima da ne mofu da idu u krug dvojke i zdravo...pomrecemo svi, ovo ovako nikad nije bilo!

  • No comment

    15. januar 2020 | 15:11

    Ukinuti trolejbusi 19, 28 i skraceni 21 i 22, a pa da struja zagadjuje.

  • Igi

    15. januar 2020 | 15:10

    Ne,narod nema para za novije automobile! Ministarstvo da radi svoj posao po pitanju deponija na svakom koraku.

    • 15. januar 2020 | 15:15

      Grunf

      @Igi

      Kakve veze ispravnost automobila ima sa params? Ako nisi u stanju da ispoštuješ zakone i standarde niko te ne tera da imaš ono što ti nazivaš automobilom. Pa pola srbije vozi automobile starije od sebe samog.

  • AcaFaca

    15. januar 2020 | 15:10

    Pa da automobili krivci, a sto svaka druga kuca lozi ugalj to nikom nista. Jedna kuca u kojoj se lozi ceo dan zagadi kao 50 automobila.

    • 15. januar 2020 | 16:24

      Pa '63

      @AcaFaca

      Pusaci su krivi, to je od duvanskog dima! Hahahaaaa! Narod svasta lozi, skupa im drva, plastiku, krpe, svakakav otpad a o fabrikama (koje jos rade) da ne pricam, svako ko putuje autobusom, zna kakav se dim siri kada pokusava da krene sa stanice...

  • Ej

    15. januar 2020 | 15:09

    Samo skloniti krs sa uluce bice upola cistije.

    • 15. januar 2020 | 15:26

      Сале

      @Ej

      Аха ако будеш свима купио кола онда у реду.Вероватно имаш доста пара па баљезгаш глупости, као да не знаш колико је овај народ бедан.

  • Conor

    15. januar 2020 | 15:07

    Nije opravdano jer najveci zagadjivaci su korisnici uglja...

    • 15. januar 2020 | 16:05

      pipa

      @Conor

      Takve komentare ostavljate vi sto vozite to staro gvozdje, zbog kojeg, izmedju ostalog, umiremo u smogu. A tu su i ovi sto loze sve i svasta, fabrike koje nemaju svest da su deo zajednice u kojoj posluju, svi zajedno besvesni, i svako trazi krivca u drugom jer najteze je poceti od sebe.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA