≫ 

Da li je žuta traka uvek tamo gde treba da bude?

Zbog vožnje žutom trakom 18.000 vozača platilo je kaznu 2018. godine. Za sada je naplaćeno šest hiljada kazni iz 2019, a oko 100 postupaka u toku

  • 16

Žute trake postoje da bi se vozila javnog prevoza brže kretala - ako su pravilno postavljene. Vozači ih ne vole. Zbog vožnje tim trakama 18.000 vozača platilo je kaznu 2018. godine.

Ne smeju se uvoditi po svaku cenu, već, kažu stručnjaci, na kritičnim deonicama gde je izražen uticaj putničkih automobila i ostalih vozila na sistem javnog prevoza. Profesor Slaven Tica sa Saobraćajnog fakulteta kaže da se mora gledati šira saobraćajna slika i da se mora pažljivo videti opterećenje.

"Na tim deonicama gde postoji indicija i potreba za uvođenjem žutih traka, neophodno je videti koliko je linija obuhvaćeno tom deonicom. Žute trake se uglavnom ne izvode za jednu liniju, naprotiv, jedan od kriterijuma je da se obuhvati što više linija kako bi se obezbedila protočnost", objašnjava Tica.

Nedavno su ucrtane žute trake u Ulici Jurija Gagarina i Vojvode Stepe, tako da ih je u Beogradu ukupno 30 kilometara. Ne smeju se uvoditi po svaku cenu.

Saobraćajna nezgoda

Foto: P. G.

"Na kritičnim deonicama, gde je izražen uticaj dinamičkog saobraćaja, znači putničkih automobila i ostalih vozila, na sistem javnog prevoza putnika. Cilj je da se uticaj saobraćajnog toka ostalih vozila minimizira na sistem javnog prevoza putnika", ističe Tica.

Zbog vožnje žutom trakom, 18.000 vozača platilo je kaznu 2018. godine. Za sada je naplaćeno šest hiljada kazni iz 2019, a oko 100 postupaka u toku.

Đuro Pavlica, zamenik predsednika Prekršajnog suda u Beogradu, kaže da u slučaju kada su vozači inicirali sudske postupke, osporavajući izdate prekršajne naloge, a ukoliko se utvrdi njihova odgovornost, u obavezi su da plate pun iznos fiksne novčane kazne od pet hiljada dinara i troškove prekršajnog postupka.

I zato je na jednoj od nekoliko lokacija na kojoj vozači najčešće prave prekršaje i zbog toga idu kod sudije važno strpljenje.

Obavezno je čekanje dok se saobraćaj ne proredi, a onda, kada se ukaže prilika, sledi uključivanje u srednju traku, i to što pre, kako se ne bi vozilo žutom.

Video: Okanović: Činjenica je da smo saobraćajno neobrazovani

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • PhantomBgd

    24. januar 2020 | 18:26

    A što vozači GSPa ne voze žutom trakom od Ade do Sajma, i u drugom smeru, nego obožavaju da voze srednjom ili pola u srednjoj, pola u žutoj?

  • Rasa

    24. januar 2020 | 18:37

    Žute trake na Novom Beogradu su besmislene.

  • Bond

    24. januar 2020 | 19:19

    Iskljucenje sa Gazele prema sajmu. Tu ides pravo u zutu traku, ne moze se izbeci.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA