• 0

Od 0 do 300 za 11 sekundi: "Sova" na struju od 2.000 konja izlazi na crtu Bugattiju i Ferrariju

Automobil konstruisan u Japanu proizvodiće se u Italiji i biće prilično ekskluzivan, što svakako ima svoju cenu...

  • 0

Sve je više proizvođača supersportskih automobila koji u svoju ponudu uvode modele na hibridni ili potpuno električni pogon. Takođe, broj potpuno novih konstruktora koji sa svojim "trkačima na struju" žele da uđu na ovaj segment tržišta u stalnom je porastu.

Posle tri godine testiranja, u ovu trku na tržištu spreman je da uđe i Aspark Owl, koga je japanska firma Aspark razvijala u poslednjih nešto više od dve godine.

Koncept ovog automobila prvi put je prikazan 2017. godine na Sajmu automobila u Frankfurtu, dok je konačna verzija, spemna za serijsku proizvodnju predstavljena u novembru prošle godine na Međunarodnom sajmu automobila u Dubaiju.

A da je reč o zaista impresivnom automobilu, pored njegove nesvakidašnje oblikovane sportske karoserije niskog profila, govore i brojke koje ga najbolje opisuju.

Aspark Owl je pravi "mostrum" na četiri točka koga pokreću dva električna motora ukupne snage 2.012 "konja" (1.480 kW).

Maksimalna brzina je u rangu najbojih rezultata top modela jednog Bugattija i iznosi 400km/h, a još impresivnija od toga su njegova ubrzanja.

Aspark Owl iz mesta, od 0 do 100 ubrzava za manje od dve sekunde, a u trenutku kada brzinomer pokaže 300km/h štoperica otkucava 11 skundu. Ovaj gotovo neverovatan rezultat je nešto sa čime ni jedan Bugatti, Ferrari ili Lamborghini ne može da se pohvali, a ne može ni bilo koji drugi serijski supersportista.

Kada je pogon u pitanju, velika baterija kapaciteta 64kWh "sovi" obezbeđuje autonomiju vožnje od celih 450 kilometara, što je tek nešto malo slabije od najjačih verzija Teslinog premijum Modela S.

Automobil će se proizvoditi u Italiji, u pogonima kompanije Manifattura Automobili Torino (MAT) i biće prilično ekskluzivan. Naime, kako je planirano, Aspark Owl bi trebalo da bude proizveden u samo 50 primeraka.

To, naravno, ima svoju cenu, pa će tako zainteresovani kupci samo za rezervaciju jednog od 50 automobila morati da izdvoje 50.000 evra, dok će ih sam automobil, u zavisnosti od opreme, ostalih specifičnih zahteva i presonalizacije po željama kupca, koštati između 2,5 i 2,9 miliona evra.

Prema planovima konstruktora i proizvođača prvi primerci bi kupcima trebalo da budu isporučeni u drugom kvartalu 2020. godine. Izvesno je, međutim, očekivati da bi aktuelna pandemija koronavirusa, koja je posebno teško pogodila Italiju, mogla da ima uticaja i na početak proizvodnje Aspark Owl-a.

Video: Tesla će od sada da juri kriminalce

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima