≫ 

Ima sve osim zvučnog imena: Britanski električni sportista spreman za trku sa slavnijim konkurantima

Pokreće ga električni motor snage 484 kilovata, u stanju da automobil težak 1.200 kg od 0 do 100km/h "potera" za samo 2,3 sekunde

  • 0
Apex AP-0, sportski automobil Printscreen: Twitter/@Earlsimxx

Britansko tržište sportskih automobila uskoro bi trebalo da postane raznovrsnije za novog takmičara, jer je Apex predstavio električni koncept čiji se debi očekuje u bliskoj budućnosti.

Apex AP-0 trebalo bi da izbegne penale koje električna vozila dobijaju zbog svoje veličine. Ultra laka kabina izrađena je od ugljeničnih vlakana, sa svake strani ojačana "svemirskim" modularnim okvirima i centralnim stubom koji pruža čvrstinu bez dodavanja nepotrebne mase.

Umesto borbe za osvajanje vrha među električnim automobilima, AP - 0 nudi utemeljen skup specifikacija zbog kojih se može svrstati među sam vrh kada su sportska vozila u pitanju.

Automobil ima masu od 1.200 kg, a domet vožnje sa punom baterijom od 90 kWh je čak 515 kilometara.

Iako, Apex nije među najistaknutijim imenima u svetu električnih automobila, ta kompanija se može pohvaliti izradom ultra lakog modela Elemental RP1 EcoBoost, mase od samo 600 kilograma, koga pokreće ga Fordov 2.0 motor sa četiri cilindra i 300KS.

AP-0 pokreće električni motor snage 484 kilovata i obrtnog momenta od 580Nm. Ubrzanje od 0-100 km/h postiže za 2,3 sekunde, a pogon vozila je na zadnjoj osovini. Imajući u vidu da nema pogon na sva četiri točka, rezultati testiranja dodatno dobijaju na značaju.

Automobil ima i brzi CCS punjač koji je u stanju da napuni 80 odsto baterije za samo 15 minuta. Standardnom punjaču tipa 2 potrebno osam časova za isti postupak.

Litijum-jonske baterije, smeštene u prednjem i zadnjem delu poda, omogućavaju da automobil zadrži težište. Baterija je teška 550 kilograma.

Po uzoru na Formulu 1, Apex je svoj koncept opremio aero-optimizovanim "push rod" vešanjem, sa automatskim podešavanjem visine i prilagodljivom zavojnicom na amortizerima.

Kako bi zadržao mogućnost provere potencijala performansi, karbon-keramički kočioni diskovi dimenzija 360mm x 32mm sa šest klipnih čeljusti postavljeni su na prednjim točkovima. Sa zadnje strane nalaze se diskovi veličine 340mm puta 30mm sa četiri klipne čeljusti.

Automobil je dizajnirao Gaj Kolborn. Pre Apexa radio je za Opel, BMW i Ford. Godine 2012. postao je suosnivač Elemental Motor Company. Njegov najnoviji rad - Ap-0 odlikuje naglašena minimalistička forma, 19-inčni prednji i 20-inčni zadnji točkovi i igra sa pomalo čudnim proporcijama, koje diktira aerodinamični oblik vozila.

Ravna podloga i aerodinamični efekti čine da zadnje krilo bude suvišno. Široka rešetka i prednja trostrana LED svetla naglašavaju širinu vozila, dok su zadnja svetla dizajnirana tako da pružaju nezaboravan pogled ka logotipu Apex.

Kada je reč o enterijeru, minimalizam je vidljiv i na trostranoj instrument tabli. Ugljenična vlakna vidljiva su na krajevima višeslojne konstrukcije instrument table, konzole i "lambo" vratima.

Napredni modul elektronskog sistema pruža vozaču informacije o dešavanjima iza zadnjeg branika, zahvaljujući senzorima koji registruju objekte u blizini vozila. 3D kamera visoke rezolucije registruje dešavanja na 100 metara, bez obzira na vremenske prilike, piše CarAdvice.

Rezultat toga je mogućnost autonomne vožnje nivoa 3 sa automatskim kočenjem u hitnim slučajevima, tempomatom, pomoći u održavanju pravca na kolovoznim trakama i mapa za dinamičku navigaciju za izbegavanje gužvi.

Apex planira prodaju na globalnom nivou, a proizvodnja bi trebalo da počne u četvrtom kvartalu 2022. godine. Početna cena kretaće se oko 150.000 funti, odnosno 160.000 evra.

(Telegraf.rs/N.N.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA