≫ 

Legenda živi: 40 godina jednog "Stojadina"

Jedan od najpopularnijih automobila bivše Jugoslavije - legendarna Zastava 101, "Stojadin" kako smo mu svi tepali, sledeće godine će napuniti tačno pola veka. Čak i danas postoje primerci kao što je ovaj iz '70-ih koji se tri puta "dizao iz pepela"

  • 8
Zastava 101, Stojadin, Kec Printscreen: YouTube/Jovan Ilić

Ako se može reći da je jedan model automobila, ako izuzmemo kultnog Fiću, obeležio neku eru u bivšoj, zajedničkoj nam državi, onda je to svakako Zastava 101, odnosno "Stojadin", kako smo ga gotovo svi od milošte zvali.

Prvi primerci sa proizvodnih traka u Kragujevcu sišli su davne 1971. godine, a čak i danas, iako retki, postoje i primerci u voznom stanju, godišta "'70 i neko", koji u sebi nose duh tih srećnijih, davno prošlih vremena...

A da ljubav prema automobilima zaista nema granica, potvrđuje i Novica Marković, koji je već treća generacija (prvog) vlasnika ovog prelepog "Stojadina", proizvedenog 1979. godine, koji je, i pored čak tri ozbiljne "saobraćajke", vraćen na točkove te se i sada rado "kotrlja".

Tokom godina, da ne kažemo decenija, ovaj Stojadin je ostao manje-više u originalnom stanju, uz dodatak nekih korisnih sitnica, kako spolja, tako i u enterijeru, koje nisu narušile njegov oldtajmerski "šmek".

Priču o interesantnom vlasniku "Stojadina", inače osnivaču "Zastava 101 Kluba", i njegovom još interesantnijem automobilu, nastalu u produkciji Jovana Ilića, pogledajte u videu ispod:

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Đeka

    16. maj 2020 | 15:40

    Zastava 101 odlično vozilo. Vozim ga. Volim njegov zvuk motora.

  • Putinci

    16. maj 2020 | 22:31

    Kanta

  • Prema džepu i kola

    16. maj 2020 | 22:57

    Nama običnima koji ne tražimo zeleniju travu dobra je bila zastava JUGO 55 žuti (kupljen nov) vožen 18 godina trošio devedesetih i ,,gas i ma's" nikad me nije ostavio na putu, zatim zastava deset isto kupljena nova 12 god stara dosada bez većeg kvara vozi se svaki dan, ne kažem vozim i pežo 307 za zastavu je klasa ali i naša nekadašnja zastava uz redovno održavanje mogla je da potraje, jeftina za održavanje, pa ko nije imao za bolje i skuplje valjala je i ona.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA