≫ 

Ne ide ni na benzin, ni na baterije, a prevaljuje 1.600 kilometara "u cugu" i juri 355 na sat

 ≫ 

Formula na kojoj je Hyperion XP-1 zasnovan je manja težina, više snage i veća autonomija...

Komentari

  • Elektro-vozač

    13. avgust 2020 | 23:36

    Prvo, ovaj ide na struju, samo što ta struja dolazi iz vodoničnih ćelija a ne (direktno) iz baterija. Drugo, i takva kola koriste baterije da bi "pomogle" vodoničnim ćelijama. Treće, vodonične ćelije su zastarela i neefikasna budalaština koja samo odgovara trenutnom naftaškom kartelu jer bi mogli da vam prodaju vodonik. Loši su u svak drugom pogledu.

    • 14. avgust 2020 | 11:45

      Zoki

      @Elektro-vozač

      Ne bih se bas slozio Sa tobom... Da, taj auto I ostala auta koja koriste hidrogen kao osnovu pogonskog goriva imaju baterije Ali je razlika u punjenju tih istih baterija...!!! Kod hidrogen Automobila dovoljno je par minuta da bi se napunilo 7-10 kg goriva koji su dovoljni za 600-800 kilometara radiusa....! Dok je za punjenje normalnog El. auta potrebno puno vise vremena(od 30 minuta pa na vise)! Potrosnja kod el. auta je opterecena mnogim faktorima(vanjska temperatura, tezina auta uzrokovana brojem putnika u istom, stanje puta tj. da li se vozi uzbrdo ili nizbrdo, Sama brzina voznje... I. T. D)...

    • 17. avgust 2020 | 16:08

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Zoki: Baterije su obične, samo kola imaju vodonični "generator" struje koji ih dopunjava tokom vožnje. Postoji rizik da je trošenje brže od punjenja. Energija se neefikasno gubi na više mesta, a ovo je najopasniji sistem od svih (pokretna bomba). Ti si ubeđen da punjenje traje dugo ali to uopšte nije problem a može i da se radi od kuće. Vodonik ne možeš bez skupe opreme i jako neefikasno. Potrošnja je kod svih automobila "opterećena" tim istim faktorima - zimi se troši do 30% goriva više nego leti, više se troši uzbrdo a nizbrdo ti se ne vraća u rezervoar, teret ti povećava potrošnju a u električnim manje jer taj isti teret vraća više energije pri usporavanju (ili vožnji nizbrdo), itd. Dalje, proizvodnja vodonika MOŽE biti čistija od proizvodnje baterija ali prećutkuju da je taj čist način toliko skup i neefikasan da se ne koristi (elektroliza + kompresija, zahteva značajno više struje nego direktno punjenje baterija). Čak i da se koristi, zbog mnogih neefikasnosti u celom sistemu ukupno tokom upotrebnog veka čisto električna kola opet ispadnu čistija. Na kraju, daleko je jednostavnije i bezbrižnije puniti baterije kod kuće ili na poslu (u 99% slučajeva) umesto "nezgodacije potrebe" da se odlazi na pumpe. Znam da ste navikli na benzinske pumpe pa i ne osećate da vas to boli, ali kada pređete na struju vrlo brzo se izlečite od toga.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA