
8 minuta pod punim gasom: Šta se dešava kada stari "dizelaš" malo pretera?
Motori koji se ugrađuju u kamione, obično su napravljeni tako da mogu da pređu veliki broj kilometara uz konstantne napore (prevoz tereta, vuča prikolice), nepovoljne uslove rada i klimatske (ne)prilike.
Naravno, svi oni imaju i svoje granice, a momci sa YouTube kanala KT3406E su odlučili da testiraju gde se one nalaze.
Stari dvotaktni 8V71 Detroit Diesel motor, zapremine 9,3 litara sa oko 300 "konja", koji pokreće GMC-jev tegljač iz '70-ih godina, podvrgnut je "zlostavljanju" u vidu rada na punom "gasu", na oko 4.500 obrtaja u minutu, znatno više nego što je ikada bio predviđen da radi.
Motor koji pre toga nije startovan punih 12 godina, dobro se držao par minuta, a onda je počeo postepeno da se "raspada".
Počela su da pucaju creva rashladne tečnosti, da bi na kraju, i sam motor "izdahnuo". Prvo je došlo do pucanja ventila, a zatim i jednog od klipova, a nakon toga se agregat i zapalio.
Nakon raspada, ovaj motor je izvađen i detaljno analiziran da se vidi stanje nakon pomenute "torture", piše TopSpeed.
Interesantno je da bi ovaj dvotaktni "dizelaš veteran", i pored svojih 50 godina starosti, zatim i "spavanja" dužeg od decenije, verovatno još uvek dobro radio neko vreme i pokretao stari GMC tegljač.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Antap
Dvotaktni dizelaš?
Podelite komentar