• 0

Legenda - ponovo rođena: Stiže novi Nissan "Z"

Nissan je konačno i zvanično najavio skori dolazak naslednika svog sportskog kupea 370Z predstavljanjem koncepta Z Proto

  • 0

Ljubitelji kultnog Datsuna 240Z sigurno da imaju čemu da se raduju jer je Nissan, nakon višegodišnjih odlaganja, napokon "ubrzao tempo" i predstavljanjem Z Proto koncepta, najavio skori dolazak najnovijeg u nizu "Z" modela, koji će najverovatnije nositi oznaku 400Z, odnosno Fairlady Z35, na nekim tržištima.

Igrajući na kartu tradicije i čitavih 50 godina bogatog sportskog nasleđa, Nissan je Z Proto prikazao atraktivnoj "limun žutoj" boji koja je nekada krasila 240Z. Sam koncept, iako moderno dizajniran, u sebi, naročito gledano s boka, sadrži određene "crte" koje asociraju na slavnog pretka.

Zadnji deo vozila izgleda znatno drugačije u odnosu na aktuelni 370Z, pa i 350Z koji mu je "genetski" sličan već je inspiracija pronađena u nešto starijem 300ZX sa svetlosnim grupama horizontalne orijentacije i svetlosnim segmentima unutar njih, prenosi TopSpeed.

Kada je reč o dimenzijama, Z Proto Concept je sa 4.382 milimetra dužine, za čak 142 milimetra duži od aktuelnog 370Z, a sa visinom od svega 1.310 milimetra, čak i nešto niži. Imajući u vidu koncepciju i kompaktne dimenzije, slobodno se može reći da će novi "Z" biti pravi konkurent sportskim modelima Porsche Cayman, Toyota GR Supra i BMW Z4.

Iako je još u pitanju koncept, može se reći da je enterijer Z Proto krajnje funkcionalan i gotovo serijski, obogaćen digitalnom instrument tablom, dijagonale 12,3 inča, dok se na centralnoj konzoli nalazi veliki ekran infotejnment sistema, osetljiv na dodir.

Što se tiče pogonske jedinice, Z Proto je ostao veran V6 koncepciji, s tim da je sada motor dobio "pomoć" u vidu dva turbo punjača. Detaljnijih informacija o motoru još uvek nema, ali se pretpostavlja da je u pitanju unapređeni 3,0-litarski VR30FFTT agregat iz Infinitija Q60 Coupe Red Sport, koji raspolaže sa 406 konjskih snaga i 475 Nm obrtnog momenta.

U Q60 Red Sport, pomenuti motor je uparen sa 7-stepenim automatskim menjačem, što će sigurno biti opcija i kod 400Z. Za sada, Z Proto je prikazan sa 6-stepenom manuelnom transmisijom, u prilog težnji ka očuvanju tradicije i istinskog uživanja u vožnji. Inače, Q60 sa pomenutim automatikom, do 100 km/h stiže za 4,7 sekundi.

I na kraju, jedna loša vest! Usled uvođenja sve strožijih eko-normi i osetnog pada potražnje za kompaktnim sportskim automobilima na evropskom tržištu, Stari kontinent neće biti u prilici da uživa u novoj generaciji "Z" modela, koji će biti ponuđen, pre svega, severno-američkom i daleko-istočnom tržišu.

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima