Biće nam svejedno šta kupujemo: Automobili na struju 2024. postaju jednaki benzincima i dizelašima

Baterije imaju najveću ulogu u formiranju cena električnih automobila, pa kad njihova cena počne da pada, pašće i cene vozila, a njihova popularnost će porasti

Komentari

  • Miki

    E izmedju prepucavanja , elektro i fosilni... Da li se neko zapitao kako će država da udara akcize na struju kada se smanji udeo od akciza na dizel i benzin. Da li će uvesti akcize na eleltricnu energiju za celo domaćinstvo ili ćemo imati posebnu utičnicu za punjenje automobila gde će se naplaćivati akciza😄 Budite sigurni da će država uzeti i napaltiti svoje. To su velike pare.

  • Zozo

    A je l' ima plivajući?

  • mikša

    Samo primitivci se lože na zvuk motora. skineš na jugu auspuh i eto kako puca i urla. Draž je u sili potiska kad te auto zalepi za sedište i vuče u levo ili desno, a ne u zviždanje i pištanje auspuha i odvrtanje muzike (obavezno visoki tonovi) da svi čuju, to što trešti muzika u kolima nema veze .

  • dago 1

    Neki dan sam vozio alektro auto. Neki Reno model. Odusevio sam se. Vozim BMW G30, masina za duze staze, al ovaj elektro je za svakodnevnu upotrebu ekstra, kuca, posao prodavnica ,grad.

  • M.m

    To su sve mikro talasne,zna se na sta se vozi automobil

  • benzin sofer

    ti automobili na batreije sa elektricnim punjenjem kad ih vozis uopste i nemas osecaj da se vozis.nema drazi i uzitka kao kad regularnom automobilu das gas a on zavristi

    • Elektro-vozač

      @benzin sofer

      Ne mora motor da skiči od muke (fosilni) kada putnici vrište od ubrzanja. Probaj pa se javi.

  • Dzoni

    Brate elektro al ti smaras..da li radis nesto u zivotu ili samo trabunjas na portalima? Kako si uopste kupio taj elektro auto ako ne radis nista i visis ovde

    • Elektro-vozač

      @Dzoni

      Koristim vreme koje sam uštedeo na neodlaženju na benzinske pumpe :)

  • Boki

    Električne kosačice i električne testere nikada nisu prestigle benzinske motorne čak i ako su duplo jeftinije, jeftinije za upotrebu i prostije za održavanje. Prednost imaju samo bušilice, šrafilice i sitni alati. Tako će biti i sa automobilima. Popularni će biti trotineti, skuteri, bicikli na električni pogon, a automobili će uvek biti pravi samo na benzin...

    • Elektro-vozač

      @Boki

      Baš si našao sa čim ćeš da porediš. Ja upravo vozim električni jer ne želim da vozim "kosilicu" odnosno "testeru". A drugo, silno grešiš. Električna kola već imaju sve prednosti u apsolutno svakom pogledu za ogromnu većinu ljudi.

  • Ivan Todorović

    Koliko košta zamena akomulatora na električnom vozilu kad crknu baterije?Biće pola vozila tako da se ne isplati za sada.

    • Elektro-vozač

      @Ivan Todorović

      Puno košta da se zameni cela baterija, zavisno od modela ali to svejedno nije problem. Prvo, i sa tom zamenom se električna kola više isplate zbog daleko manjih troškova održavanja - više košta redovno održavanje i popravke fosilnih nego električnih sa sve zamenom baterije tokom istog perioda. Drugo, baterije već sada traju duže nego što većina automobila pređe tokom životnog veka (daleko više od 300.000 km, nove preko milion) pre nego što kapacitet značajno opadne jer se baterije u kolima štite raznim sistemima koje nemate, recimo, u mobilnim telefonima. Treće, baterije ne "crkavaju" odjednom (jako retko) već im.se kapacitet samo malo smanji. Recimo 10%-20% za 10 godina u proseku zavisno od "maltretiranja".I dalje se mogu iskoristiti i prodati za druge namene - već se koriste za skladištenje električne energije za kuće da bi trošili samo "jeftinu" struju (punite ih dok je struja jeftina, praznite dok je skupa) ili za energiju iz solarnih ćelija, npr. Četvrto, baterija nije jedan veliki komad već ima nebrojeno pojedinačno zamenljivih delova tako da popravka ne zahteva zamenu cele baterije. Konačno da odgovorim direktno na pitanje - Tesla gura cenu daleko ispod $100 (SAD, procene čak na $50) po kWh. Tesla Model 3 ima bateriju od 75 kWh. Planiraju kola od $25.000 za istim dometom. Tako cena velikih baterija izađe na oko $4000-$7000 danas (ceo "paket, ne samo ćelije) + ruke. Meni električni auto uštedi samo na gorivu (jeftinijem nego u Srbiji) toliko za nešto više od godinu dana a održavanje drugo ne postoji. Više sam platio za održavanje prethodnih fosilaca nego za ovo. Manja kola imaju duplo manje baterije a cena stalno pada.

    • Mićo

      @Ivan Todorović

      A što ste udarili po minusima kad je čovek realno u pravu. El. Automobili su sigurno automobili budućnosti,i ako sam i sam zaljubljenik benzina i dizela. I garantujem da će ubrzo ,kad se cene izjednače,neke države krenuti u potpunu zabranu vožnje vozila na fosilno gorivo. Tako ce nam biti,voleli mi to ili ne.

  • Mile

    Moze li ista da zameni zvuk rezanja vaseg motora kad dajete gas ispod haube vaseg automobila e to je uzivanje u voznji 😁👍

    • Elektro-vozač

      @Mile

      Može. Tišina ili daleko kvalitetnija muzika za još veće uživanje umesto smaranja "režanjem". Setite se kako prija izaći iz bučne prostorije - otprilike isto kao iz tesnih cipela.

    • Mićo

      @Mile

      Apsolutno ništa ne može da zameni taj zvuk. Kao što ništa ne može zameniti auto koji zagađuje vazduh 0%. I kad se budu zabranjivali automobili na fosilna goriva,gledaće se ovo drugo,a ne ovo prvo. A to ti je burazeru u bliskoj budućnosti.

  • Elektro-vozač

    2025. neće biti "svejedno" već više neće sa zavisi uopšte od toga koliko vozite. Ako auto vozite dva puta godišnje, kad baš morate, fosilni su trenutno jeftiniji (a od 2025. neće biti). Međutim, već je sada čisto i jasno - ogromnoj većini ljudi bi bilo em bolje em jeftinije sa električnim kolima bez obzira na nešto višu cenu samih električnih kola jer su troškovi upotrebe (gorivo + redovno održavanje) fosilnih od 3 do 20 (dvadeset) puta veći nego za električne zavisno od dela sveta u kome živite. Tako se razlika u ceni istopi vrlo brzo odnosno ODMAH ako otplaćujete kola mesečno (nešto više para mesečno za kola ali daleko manje za struju i održavanje pa sve ukupno ispadne bolje). Vožnja električnih je udobnija, zabavnija (ne čeka se za ubrzanje i odmah je maksimalno) i bezbednija. Domet je odavno prestao biti problem a punjenje je LAKŠE i manje vašeg vremena (pažnje, truda) uzima nego mučenje oko točenja goriva, kao što opisah u komentaru na jedan od prethodnih članaka.

  • Elektro-vozač

    2025. neće biti "svejedno" već više neće sa zavisi uopšte od toga koliko vozite. Ako auto vozite dva puta godišnje, kad baš morate, fosilni su trenutno jeftiniji (a od 2025. neće biti). Međutim, već je sada čisto i jasno - ogromnoj većini ljudi bi bilo em bolje em jeftinije sa električnim kolima bez obzira na nešto višu cenu samih električnih kola jer su troškovi upotrebe (gorivo + redovno održavanje) fosilnih od 3 do 20 (dvadeset) puta veći nego za električne zavisno od dela sveta u kome živite. Tako se razlika u ceni istopi vrlo brzo odnosno ODMAH ako otplaćujete kola mesečno (nešto više para mesečno za kola ali daleko manje za struju i održavanje pa sve ukupno ispadne bolje). Vožnja električnih je udobnija, zabavnija (ne čeka se za ubrzanje i odmah je maksimalno) i bezbednija. Domet je odavno prestao biti problem a punjenje je LAKŠE i manje vašeg vremena (pažnje, truda) uzima nego mučenje oko točenja goriva, kao što opisah u komentaru na jedan od prethodnih članaka.

    • benzin sofer

      @Elektro-vozač

      nisi ni svestan koliko si dosadan

    • Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @benzin sofer: Naprotiv, jesam. Ne želim to ali ne vidim da iko drugi ukazuje na greške koje svima štete.

  • Bru zli

    ja cu na dizel,dokle kod budem imao gde da ga sipam.

    • BuRAZ

      @Bru zli

      i kad to bude gotovo vrati se na kraju opet da ides peske i to je to

  • Otto

    Ima nas koji cemo vozit benzince do poslednje kapi goriva ono u stilu mad maxa, nikad nama nece elekticni auto zamjenit benzinca bez obzira na sve jer miris benzina i spaljenih guma te visoki okretaji za prave romanticare nemaju cenu

    • Elektro-vozač

      @Otto

      Mogu li ti predložiti daleko jeftiniju a jaču varijantu: otvori bočicu benzina pod svojim nosom a na bezbednoj udaljenosti zapali gumu. Uostalom, to možeš bezbedno i jeftinije uraditi i unutar električnih kola (bolje spaljuju gume ako im isključiš sistem protiv proklizavanja - zato i moraju da ga imaju za razliku od benzinakih koji često nemaju snage za tako nešto). Elektromotori postižu dalekl veći broj obrtaja u minuti (10.000-20.000) ako ti to nešto znači. Buka se lako da napraviti. Zastarelu tehnologiju možeš videti u muzeju a za prave romantičare predlažem kočije (ali u ograničenoj meri jer, verovali ili ne, zagađuju više)

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima