Ovo su najpouzdaniji automobili godine

U ovogodišnjem izboru američkog Consumer Reports-a trijumfuju japanski modeli, dok je najveći proizvođač električnih automobila na svetu neočekivano loše prošao

Komentari

  • Crni

    Nigde nema Volvoa, kao d ane postoji ni u jednom testu ili je daleko ispred ostalih po pouzdanosti o bezbednosti je glupo komentarisati. Na dnu liste sigurno nije

  • Bane

    Volim Audia, ali pre bih uzeo Mazdu bas izgledaju brutalno ovi novi modeli.

  • Boki

    Sama filozofija Mazde je predobra. Pre svega oni su se orjentisali na proizvodnju pravih automobila, koji nisu neki digitalni proizvod sa smešnim pravougaonim ekranima preko cele table. Dizajn enterijera je savršen, tu su i odlični materijali, sve je samo za poželeti. Nisu prešli na male turbo motore već su se odlučili za atmosferske što će ih sigurno gurnuti iznad konkurencije jer atmosferski motori imaju duži vek, veću pouzdanost i čistije izduvne gasove. Motori su im toliko usavršeni da su gotovo načujni, veću buku proizvodi Prius u električnom modu od Mazde, na niskom režimu rada. To je neverovatno, a razlog je izuzetna preciznost izrade mehaničkih delova.

    • Elektro-vozač

      @Boki

      Dakle razmišljanje ti je super! Na osnovu proizvoljnog ukusa enterijera i činjenice da je skoro ugašen Mazdin motor tiši od hibridne greške zvane Prius donosiš nekakav zaključak? Narode, što se pre otarasite fosilne tehnologije biće vam bolje!

    • Elektro-vozač

      @Boki

      "Digitalni proizvodi sa smešnim digitalnim ekranima" šiju sve fosilce (pa i Mazde) uzduž i popreko. Enterijer je čistiji i nije usiljen potrebama fosilnog pogona. Ekran je funkcionalniji od malog miliona dugmića koje treba juriti i besomučno kliktati da bi se postiglo bilo šta složenije. Nisu zastali na zastareloj tehnologiji prošlog veka koja nema snage ni da ubrza normalno (za pojmove ovog veka, ne prošlog) bez drame - kao da svoje nedostatke pokušava da nadomesti dranjem. Zagađuju i truju kao fosilci koji jesu i zahtevaju trošenje svoje pažnje na odlaske na pumpe i česte posete (opet, za savremeno poimanje) radi rešavanja beskrajnog spiska redovnih kvarova (ulje, folteri kočnice - paknovi i diskovi, svećice, sonde, katalizatori, kaiševi, ...) a ako slučajno preskočite nešto od ovoga gadno vam se piše. Električni: prvi "redovan kvar" su kočnice na preko 300.000 km. Jedino što "kvari" tu idilu su gume koje se, eto, troše jednako ili više zavisno od toga koliko neko želi da "uživa". Igrom slučaja i Mazde sam vozio - od nekadašnjeg "zum zum" ostala je samo buka i "m?" - električni su hitriji a tiši, čisto uživanje bez nepotrebne drame. U obližnjoj Mazda prodavnici+servisu ko god je mogao da kupi Teslu kupio je - ironično je videti Tesle zaposlenih na njihovom parkingu.

    • Elektro-vozač

      @Boki

      Da dodatno kvalifikujem stvari: u porodici još uvek imamo Mazdu - otplaćena je a ne vozimo je pa stoji tu samo za slučaj da nam trebaju dvoja kola što je jako retko jer od dvoje vozača u kući već duže radi od kuće. Svi u porodici preferiraju električna kola i sve je spremno za Model Y kada prođu prvi problemi i dobijemo još jednog vozača. Na putovanja idemo isključivo električnim - putovanje je ispadne lepše, manje zamorno bez vibracija i buke i udobnije između ostalog i jer je pod ravan, daleko je bezbednije i ima više mesta za prtljag sa dva prtljažnika. Iako se slabo koristi Mazda rđa kao da joj je to životni cilj - tako nešto nisam video sa drugim kolima (uglavnom nemačka + Tesla).

    • Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Nema potrebe porediti Mazdu i Teslu to nije ista kategorija vozila. Razvija Mazda i električne i hibridne verzije jer mora ispratiti trendove, ali uopšte nema nameru da odustane od daljeg razvoja sus motora. Za hibrid je rezervisan Wankel motor nove generacije, dok kod klasičnih motora teže da dostignu savršenstvo te tehnologije. Trenutno je Skyactiv X tehnologija nešto najbolje što imaju (benzinac sa kompresionim paljenjem) , spaja ekološke prednosti benzinca i ekonomičnost dizelaša. Iako možda ne troši baš kao dizel, to je sigurno najčistiji benzinski motor na svetu. Mislim da je to tek početak...

  • Map

    Meni je najpouzdaniji, najlepsi i najbolji moj automobil jer ove ostale mogu samo da gledam a pri tome neke samo na slici

  • Mazda

    323f 1.6 16v 1991

  • Elektro-vozač

    Da, Tesla Model Y ima problema. Nadam se da će to da reše. Ostali modeli su pouzdani i ni jedan nema problema sa najvažnijim stvarima. Jedna stvar na koju treba obratiti pažnju je i to da se ne-električnim "oprašta" tzv "redovno održavanje", znači ono što je propisano da će da se kvar (kočnice, ulje, svećice, sonde, filteri, kaiševi i lanci i ostalo). Električni ništa slično nemaju.

    • Otto

      @Elektro-vozač

      Nemaju al isto tako imaju sklopove koji se kvare, ni model 3 nije bas sinonim pouzdanosti, treba proci jos vremena da se to sve usavrsi, svakako ne opravdavaju previsoku cijenu

    • Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Otto: Vreme je fosilcima već prošlo. Što se pogona tiče, Tesle mogu samo biti uzor pouzdanosti svim fosilcima - nema sakrivanja popravki "redovnih kvarova" pod nazivom "redovno održavanje".

    • Crni

      @Elektro-vozač

      I elektro vozila imaju redovno odrzavanje koje je dosta skuplje samo sto vecina obicno ne uradi sve sta je neophodno, podjednako su pouzdana ili nepouzdana kako god, podjednako zagadjuju okolinu ali ne gde se vozis vec kod elektrane, smanjen domet pogotovu u hladnijim krajevima, tako d ate put npr do Grcke od 700 km kosta mnogo vise no nas koji vozimo dizele npr ili benzince, jer moras da dotocis baterije a to traje, traje, traje toliko da je pametnije uzeti sobu u motelu i prespavati npr kao na adriaoilu u otočcu u hr su sazidali motel pored bs iako imaju desetak punjaca u sezoni se ceka satima na prikljucak. Struju kao i kod nas ne mogu ti naplatiti ali klopa pice spavanje.... Lako je napraviti auto za kaliforniju. Najveca mana i ostace dugo kod elektromobila je kapacitet pri niskim temp i punjenje. I sve to po razumnim cenama.

    • Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Vrlo dobro znam šta je redovno održavanje. Niti ga ima niti je skuplje u poređenju sa fosilcima. Što se pogona tiče redovno održavanje može da se kaže da postoji ali tamo negde na svakih 300.000 km recimo - ostalo se svodi na zamenu guma i dopunu tečnosti za stakla. Mala 12V baterija možda zahteva zamenu tu i tamo a glavna (pogonska) možda između 300.000 i 1.000.000 km zavisno od modela. Ukupni troškovi opet ispadnu daleko manji.

  • Caki

    Uvijek sam vozio Njemacke automobile i bio sam koliko-toliko zadovoljan njima... dok nisam presao na Japance. Sad imam Hondu Jazz i Toyotu Prius. Ne pada mi na pamet da se vise vracam Svabama. Japanska auta su ispred ovog vremena i to daleko. Odsad pa nadalje i ubuduce, samo Japanci!

    • Elektro-vozač

      @Caki

      Još da se japanci sete da nismo više u prošlom veku i/ili da se oslobode lanaca naftaškog kartela (što uključuje i vodonik koji oni guraju). Nissan po nešto i radi, Honda tek počinje ali su još uvek u prošlosti. I Koreja ih bije, pa i Nemačka po pitanju bilo čega savremenog.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima