• 14

Pet izuzetno pouzdanih polovnjaka koji godinama drže kvalitet i cenu

Reč je o automobilima koji pripadaju različitim tržišnim segmenatima, tako da svaki kupac može da pronađe nešto za sebe...

  • 14

To što su jeftiniji primerci polovnjaka starijih godišta proizvodnje, samo po sebi, ne znači su "problematični", pogotovo ne ako su ih prethodni vlasnici dobro održavali.

U starosnoj katagoriji od 10 do 11 godina, 5 modela se, prema statistikama TÜV-a, veoma dobro pokazalo. Reč je o automobilima koji pripadaju različitim tržišnim segmenatima, tako da svaki kupac može da pronađe nešto za sebe.

1. Honda Jazz (2007 - 2014)

Druga generacija Honde Jazz se proizvodila od 2007 -2014. Idealan je gradski automobil koji kombinuje praktičnost sa zanimljivim izgledom i korisnim rešenjima.

Honda Jazz

Foto: Honda

Među njima su, na primer, sedišta "Magic Seats" sa jednostavnim i praktičnim sistemom preklapanja. To rešenje omogućuje povećanje prostora za teret na impresivnih 1.400 litara.

Model je bio dostupan sa benzinskim motorima snage od 90 do 100 KS i 1.3 hibridom kombinujući motor sa unutrašnjim sagorjevanjem od 88 KS i elektromotor od 14KS.

Prema izveštaju TÜV, Jazz odlikuje gotovo besprekorna pouzdanost, a nemački stručnjaci ističu diskove kočnica kao najslabiju kariku, prenosi sajt Automobili.ba.

Cene najjeftinijih primeraka sa Euro 5 normom u Nemačkoj počinju od 3.000 evra, ali za uredne i očuvane automobile potrebno je izdvojiti od 5.000 evra.

2. Mazda 3 (2008 - 2013)

Drugo izdanje Mazde 3 i dalje izgleda sveže, a sa dužinom karoserije većom od 4,4 m je poprilično komforan automobil u poređenju sa tadašnjim kompaktima.

Mazda 3

Foto: Wikimedia/OSX / Public domain

Vredna pažnje je i bogata oprema, kao i paleta zanimljivih motora. Kupci koji su pazarili ovaj model u godinama 2008 - 2013. mogli su da odaberu benzinske motore od 1.6 sa 105KS i 2.0 sa 150KS. U ponudi je bio i dizel od 1.6 sa 115 "konja".

Najslabija karika koju navodi TÜV je ogibljenje. Takođe postoji rizik od korozije karoserije.

Mazdu 3 u Nemačkoj sa Euro 5 motorima možete kupiti za manje od 3.500 evra, ali najveći broj ponuđenih automobila oscilira u rasponu do 5.000 evra.

3. BMW X1 (2009 - 2015)

Jedan od prvih u segmentu malih premijum SUV vozila se godinama kasnije pokazao kao prilično izdržljiv i pouzdan automobil koji dobro stari.

BMW X1

Printscreen: YouTube/Autoholic

Proizvodnja prve generacije X1 započela je 2009, a završila 6 godina kasnije. Ovaj model je bio prilično popularan u Evropi, pa je ponuda rezervnih delova prilično velika.

Mnogi primerci koji se nude na tržištu polovnjaka nisu vredni pažnje, ali moguće je naći očuvan, dobar auto. Nudile su se verzije sa pogonom na zadnje i na sve točkove.

Široka paleta motora omogućiće vam da odaberete nešto za sebe, benzinske verzije kretale su se od 150 do 258 KS, a dizelaši od 116 do 218 KS.

TÜV savetuje da obratite pažnju na ručnu kočnice i na ogibljenje.

4. Audi TT (2006 - 2014)

Visok stepen pouzdanosti ne karakteriše samo gradske i porodične ponude. Jedanaestogodišnji model koji se dobro pokazao prema TÜV statistici je i sportski Audi TT, iz perioda od 2006. do 2014. godine.

Audi TT

Foto: Unsplash

Tehnički ima dosta zajedničkog sa Audijem A3, a dolazi i kao kupe i kao kabriolet. Što se tiče motora, njihova se snaga u benzinskim verzijama kreće od 160 do 360 KS. U ponudi je bio i dizel od 170 KS.

Oni koji traže pouzdan automobil koji će pružiti malo uzbuđenja u vožnji, trebalo bi da razmotre ovu ponudu. Međutim, prema TÜV-u važno je pažljivo ispitati motor ponuđenog primerka.

Iako se automobil po karakteru i nameni razlikuje od BMW-a X1, cene su slične. Kreću se od oko 7.000 evra, a većina primeraka dostupnih kod nas košta nešto više od 10.000 evra.

5. Mercedes-Benz E Coupe (W207) (2009 - 2017)

Razlog za visoku poziciju ovog modela na lestvici pouzdanosti možda leži u tome da neke elemente deli sa manjom C klasom W204, koja je bila veoma uspešna. Međutim, ovaj auto vizuelno pripada višim segmentima tržišta, zadržavajući elegantan, bezvremenski izgled.

Mercedes-Benz E coupe

Foto: Wikimedia/Vauxford

Kako i priliči Mercedesu, paleta motora bila je zaista bogata - benzinski motori pružali su snagu od 184 do 408 KS, a dizeli od 170 do 265 KS.

Mnogo zavisi od odabranog motora, ali oni koji kupuju negovani automobil neće imati razloga da se kasnije žale. TÜV je uglavnom primetio manje kvarove na oslanjanju i sistemu kočnica.

Međutim, luksuz ima svoju cenu. Najjeftiniji primerci koštaju 8.000 evra iako, ako se već traži ovaj model, ne treba žaliti ni iznos od 10.000 evra za dobar primerak.

Video: Yugo, yugo moja tugo: Domaći auto kojeg smo voleli, mrzeli, a pre svega vozili

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ja

    Mozete vi pricat o jugu koliko hocete ja sam imao jugica 65 bez ikakvih servisa i gluposti uz redovnu zamenu ulja i ostalih tecnosti uzastupno sam isao iz obrenovca za zadar autoputem naravno bio na odmoru u selu pored zadra i preko splita dubrovnika prema tivtu kod rodbine nazad za obrenovac kroz klisuru morace nigde me nikad nije ostavio Tako cetiri godine uzastupno dade jugica rodjaku tek polozio ja kupio golfa 4 nov u njemackoj dotero ga stiglo ljeto reko ajmo na put nisam dosa ni pred zagreb jednostavno nece da ide gubi snagu posto sam imao garanciju i sve zajebancije tipa pomoc na putu i td (nagovorio me sin reko caca to nije skupo a kola su na njemacke table) pozovem pomoc dodjose majstori gledali nesto kazu neka greska na elektronici mora u servis reko dobro a ja dje cu gospodine dobicete druga kola da nastavite put jeko dobro tako mi dodjesmo u servis ne resise oni problem pitaju kooje bi auto zelijo jer imaju par marki u ponudi ja gledam zenu pa rece rodjo da nemate mozda jugo vozio sam ga 20 godina nigde me izda nije cojek se nasmija nemamo u ponudi reko daj onda sta imas samo da do sela dodjem docerase oni meni golfa posle tri dana kazu problem kompijuter neki reko nisam znao da i auta imaju tu spravu reko zeni ove godine nema crne gore nazad kud smo i dosli da me ovo govno nebi ostavilo u nekoj nedodjiji tako i bi vratismo se u obrenovac ja sinu dade kljuce i reko vozi ovo govno iz mog dvorista tako i bi ocera ga nedje nisam ni pita sta bi i uradi sa njim tu u komsiluku doselio se neki deckici prave jugice za trke reko sine mozes li ti meni jedan nabaviti tako sredjen tip top rece deckic da ce mi dovesti za mesec dana iz kragujevca od coveka koji to radi ali je skupo reko ne pitam sta kosta samo da valja tako i bi dodje meni jugo u avliju kako i reko deckic kaze sasija je od juga vesanja prednja i zadnja od alfe enterijer od lance i motor gume siroke reko sine pa ovo nije jugo kaze on meni cale ja ti garantujem deset godina bez ikakvih sranja samo ga odrzavaj tips ulje i to reko dobro tako i bi ja jugica plati deset hiljada evra prodlo je tih deset evo ide i petnesta kako sam ga uzo samo lamelu menjo ali to ssm ja kriv mehanicar mi reko da i dobio sam klimu u jugicu tako da ja svake godine ima nekih 28 g zadnjih sa mojim jugicem idem put obrenovac zadar split dubrovnik tivat nazad za ob nikad me nisu ostavili na putu elem jos vozim juga vratio sam se u selo pored zadra sinovac se trka sa nekim tamo kaze jugo ga ostavio u prasini reko sinovac to je samo skoljka juge nebitno ne pljuj te mi jugo

  • Jevrem

    BMW x1 je dobar ali jako mali po pristoru i svemu, zbog prostora ga nikad ne bi uzeo , pre bi gadjao 3-ku karavan sa x drive. Od svih retko koji moze da se pohvali da drzi u krivini kao Mazda , bukvalno mozes da je vrtis oko svoje ose ostra uletanja na mm od samog ivicnjaka.Tako da nemam pojma o cemu oni pricaju, ogibljenje i sky active je savrsenstvo.Mnogo je dobra i od opreme i svega za pare koje das za nju i vredi. Mecka E mi se svidja,vredi i svaki komentar je suvisan,iako vise nisam zaludjen sa meckama toliko. Na kraju krajeva uvek dolazi do onog sta ti se svidja i u cemu se vidis za to ces i kintu da das.Ipak svakom neko vozilo pristaje jer se u njemu oseca i sigurno i udobno.

  • Mazda

    Ja vozim mazdu 3

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima