Kada bi svi automobili u Japanu bili električni, ta zemlja bi ostala bez struje

A da bi se širom "Zemlje izlazećeg sunca" postavila mreža punjača potrebno je uložiti čak 358 milijardi dolara

Komentari

  • Elektro-vozač

    20. decembar 2020 | 21:42

    @Karik: Hvala ali trenutno nisam zainteresovan.

  • SRBIN

    20. decembar 2020 | 20:13

    Ma izmisljate vi Boga oca, ali nema bez benzina i traktorceta buducnosti, malo cadi i malo smrducka, ali je najisplativije. Ko zeli i ima para u benzinca ugradi plin ili kupi hybrid i to je to..

  • Boki

    20. decembar 2020 | 17:59

    Računica je jasna, do 2030. može biti 30% novoprodatih elektricnčnih automobila, toliki je potencijal proizvodnje retkih metala za proizvodnju baterija i proizvodnje električne energije. Činjenica je da već sada Porsche i još neki rade na proizvodnji vestačkih goriva korišćenjem solarne energije, dakle 100% čistih koja nemaju emisiju co2 i to je izvesnija budućnost od električnog pogona. Sintetički metan, etanol i hidrogen su u igri.

    • 20. decembar 2020 | 19:18

      Elektro-vozač

      @Boki

      Sadašnja proizvodnja ne predviđa buduću. Da se tako gleda ništa, nikada, nebi bilo pokrenuto. Ne postoji čisto gorivo. To važi i za vodonik (ne kaže se "hidrogen") jer je proizvodnja istih daleko prljavija od direktne upotrebe električne energije (i baterija). Ti stalno ukazuješ na zagađenje tokom proizvodnje baterija a ovde preskačeš to isto za razna goriva i njihov prevoz i prodaju. Proizvodnja goriva bilo upotrebom električnih solarnih ćelija ili biloškom proizvodnjom je em prljavija em daleko neefikasnija i/ili zauzima tlo koje bi se koristilo za proizvodnju hrane. Dakle svi koji imaju tu noćnu moru mogu se probuditi. Da se ti, možda, ne baviš prodajom goriva pa te pogađa napredak?

    • 20. decembar 2020 | 21:43

      Riki

      @Boki

      Amin

  • Elektro-vozač

    20. decembar 2020 | 12:02

    Tojota pravi svoju propagandu da opravda svoje pogrešne procene i ulaganja. Deset je puta jeftinije napraviti punjačku stanicu nego benzinsku pumpu. Ako saberete energiju upotrebljenu da se sirova nafta iscrpi, preradi, preveze/prenese, skladišti, i proda doćićete do energije koja bi bila dovoljna da električna kola pređu isti put kao i fosilna sa tim gorivom. Čišćenje zagađenja usled proizvodnje i prenosa goriva i rada i fosilnih motora je daleko teže i nebrojeno puta skuplje. Većina punjenja električnih kola se odvija noću, kada je potrošnja električne energije za ostale namene daleko manja pa ni to ne predstavlja problem kakvim ga neki žele predstaviti - to i sami znate jer baš zbog toga postoji jeftinija noćna tarifa. Sve i da nije tako (a jeste, proverite), ne smemo se više igrati ni sa jednim zagađivanjem i sve ih trebamo rešiti. Zagađenje tokom celog životnog ciklusa kola (i delova, od proizvodnje do otpada) ne samo da je višestruko manje sa električnim nego sa fosilcima već je i lakše rešiti jer je sakupljeno na mestima proizvodnje. Fosilci svoje zagađenje rasipaju svuda gde idu i besprekidno. Na kraju krajeva, fosilnog goriva više neće ni biti. Razna "biogoriva" ne želite jer bi poskupela hranu zbog preuzimanja plodnog tla za gluposti a proizvodnja sintetičkih goriva je tek prljava. Električna kola koriste nama najčistiju poznatu energiju a baterije se stalno i ubrzano razvijaju, za razliku od fosilne tehnologije koja više nema kud. Zavisnost država/regiona od uvoza sirovina (nafte, plina, itd) se ili smanjuje ili nestaje sa prelaskom sa fosilnih goriva na električnu energiju koju i domaća pamet može da proizvede.

    • 20. decembar 2020 | 15:34

      baba smilja iz darosave

      @Elektro-vozač

      kako ce da se greju bolnice soliteri fabrike skole itd , solarnom energijom i baterijama ? koliko ti solarnih panela treba i prostra za iste a takodje za batetije

    • 20. decembar 2020 | 16:27

      Crni

      @Elektro-vozač

      Nisi u pravu, u pumpa je ekonomska kategorija i zaradjuje novac a punjace mora neko da instalira, onda po nasem Zakonu niko sem edb ne sme prodavati struju tako da je apsolutno ekonomski neisplativo ulaganje u punjace jer si u apsolutnom trosku. Mrzi me dalje da omentarisem ali i za ostalo ti treba malo vise edukacije. Vidi se da si tehnicki nepismen.

    • 20. decembar 2020 | 16:46

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Baba: Odgovoreno ti je ranije. Inače, ovde pričamo o kolima, ne o grejanju solitera. Kako ti gledaš TV na drva?

    • 20. decembar 2020 | 16:51

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Crni: Moju tehničku pismenost je lako proveriti. Tvoji komentari nisu tehnički već zakonski. O zabranama koje pominješ (za koje ne znam da li su stvarne ili izmišljaš) mogu samo da kažem da ih je i lako ispraviti i lako zaobići - punjenje može biti besplatno vlasnicima i gostima, recimo - nema prodaje struje. Već svako može napraviti struju za sebe inače bi i generatori bili zabranjeni.

    • 20. decembar 2020 | 19:31

      6+4+3=2

      @Elektro-vozač

      samo kazem kada su se pojavile elektronske cigarete svi su nas ubedjivali da nisu stetne. sad se ispostavlja da su stetnije od regularnih.u odnosu na velike i male fabrike koje su sirom zemaljske kugle automobili su zanemarljivi zagadjivaci. ne znam samo sta ce da pokrece postrojenja u fabrikama.cemu to potenciranje automobila sa baterijama na elektricno punjenje.

    • 20. decembar 2020 | 19:38

      karik od briskule

      @Elektro-vozač

      posalji rezime u teslu mozda te prime oslobodi nas

    • 20. decembar 2020 | 21:40

      Otto

      @Elektro-vozač

      Naravno da ti znas bolje od Toyote

    • 20. decembar 2020 | 21:41

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @6+4+3=2 Porediš već dobro istraženu tehnologiju sa udisanjem bilo koje vrste otrova? Za cigarete sam i ja mogao da ti kažem da ne valjaju. Ni jedne. Nisu ni potrebne. Pritom nije "struja" tu štetna već ono što udišeš. Električna kola taj problem nemaju a ukupno zagađenje je manje. Što se štetnosti tiče, možda i nađemo nešto novo ali se brže i više lošeg nalazi za fosilce nego električni pogon. Na kraju krajeva, tvoje hipotetičko pitanje zaslužuje i hipotetički odgovor.

    • 20. decembar 2020 | 21:42

      Om

      @Elektro-vozač

      Neverovatan si, covece nesto gadno nije u redu kod tebe trazi pomoc... Smatras da znas vise od same Toyote?

    • 20. decembar 2020 | 22:43

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Om: Ne. Nije u pitanju znanje već volja da se kaže istina. Drugo, ima pametnijih institucija i od Tojote, potraži ih.

    • 21. decembar 2020 | 07:35

      Roki

      @Elektro-vozač

      Napredka nema dok se i dalje zagaduje, el auta nemaju buducnos kakvom je ti vidis iz jednostavnog razloga sto je to neodrzivo... Nadalje vecina ljudi ce zeljet vozit klasicna auta, motore, glisere pogonjene motorima s unutarnjim izgaranjem tako da netko u industriji tko bude dovoljno inteligentan naci ce nacin da motori zagaduju sve manje a mozda i nista s vremenom ono sto je neosporno je uzitak u voznji pravih vozaca, sigurnos i pouzdanos!!!

    • 21. decembar 2020 | 12:22

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Roki: Ne zavaravaj sebe da tvoju predtavljenu zabludu (u koju možda potajno ni sam ne veruješ) deli većina. Većinu nije briga na šta im auto ide dok god ide bolje i/ili jeftinije, a kada jednom samo probaju da oređu sa zastarele fosilne tehnologije na savremenu, progledaće. Drugo, ne postoji tehnologija koja na neki način ne zagađuje, samo je pitanje koja zagađuje manje. Proizvodnja sintetičkih goriva i kada je teoretski maksimalno čista zagađuje značajno više postojeće električne jer je električni sistem toliko efikasan, a pritom i bolji. Vodonik je dobar primer. Čak i da se proizvodi čistom elektrolizom, tu se gubi više energije nego u sistemu sa potpuno baterijskim električnim kolima. Na to dodajte energiju i zagađenje utrošenu na kompresiju, prevoz, "točenje" i konverziju (nazad) u električnu energiju ili, ako hoćete, i pogon direktno - ničeg toga nema sa baterijskim kolima. Preko svega toga, ako nešto mora negde sa izlazi, makar i da je u paketićima, to je dodatan vid zagađenja. Čak i voda dobijena sagorevanjem vodonika povećava vlažnost vazduha i tamo gde se to ne želi, a to može dovesti i do klizavijih puteva. Sv

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA