≫ 

Koliki god domet da elektromobili imaju, "džaba im" kad stegne mraz

 ≫ 

Električna vozila još nemaju kvalitetan odgovor na temperature ispod nule...

Komentari

  • ime

    1. januar 2021 | 21:39

    Sad ce to elektrovozac strucno da objasni

  • Om

    28. decembar 2020 | 22:38

    Zasto bi odlazak na benzinsku trebao nervirat, to isto da te nervira odlazak po kruh... Nije spreman u svakom momentu jer se ne puni za minut ili ga moras svaki dan punit i tesla definitivno nije ni priblizno pouzdan kao zto ti mislis i pises ako ne verujes provjeri!

  • baba smilja iz darosave

    28. decembar 2020 | 22:33

    ja moj rezervoar napunim za nekoliko minuta.koliko trebaju da cekaju elektro vozaci da se napuni njihova baterija da bi mogli da teraju dalje

    • 29. decembar 2020 | 03:37

      Elektro-vozač

      @baba smilja iz darosave

      Elektro vozači ne čekaju uopšte niti moraju da idu na zasebna mesta za punjenje. Sve se odradi "samo" dok oni uživaju, rade druge stvari ili kupuju stvari od para koje nisu spaljene na gorivo i redovne popravke fosilaca.

    • 29. decembar 2020 | 11:15

      Ivan

      @baba smilja iz darosave

      Od 4 do 6,7sati

    • 29. decembar 2020 | 17:38

      Elektro-vozač

      @baba smilja iz darosave

      @Ivan: Par sekundi da se priključi, dalje ne zahteva pažnju. Jel vi stojite nad mobilnim telefonima dok se pune ili ih vidite do, recimo, trafika da ih napunite? Drugo, potrebno je samo dopuniti potrošeno, ne čeka se da kola stanu. Treće, ako mislite da putovanja, ta dopuna uglavnom traje 20-40 minuta, manje nego dobar obrok u restoranu koji vas košta manje nego što bi platili gorivo pa ne morate da pakujete sendviče.

  • Pihhh

    28. decembar 2020 | 22:32

    Kako se upustit u pljacku zima snijeg, a murija sa benzincom... Nema logike.

  • Glas severa

    28. decembar 2020 | 22:21

    Nista dok golf dvica ne zarezi na minusu

    • 29. decembar 2020 | 10:34

      Nesa

      @Glas severa

      Mene nije palio golf 2 godinama cim malo stisne minus , i ja gs prodao romima samo su oni hteli da ga kupe !

  • Boki

    28. decembar 2020 | 17:24

    Nije problem što će se domet od 400 km smanjiti na 200 i kusur, problem je što taj koji deklariše 400 km prealzi realnih 300, pa od toga kad se oduzme 40% ostaje tek da se napravi krug po garadu, a onda upališ noralan auto na benzin i ideš na put.

    • 28. decembar 2020 | 20:53

      Elektro-vozač

      @Boki

      Ohoho dodatni nivo preuveličavanja već preuveličanog. Samo savetujem da ne gledate WLTP i NEDC već EPA domet kao realniji. S 85 ima EPA domet 426 km koju većina normalnih vozača postignu a ovi koji voze kao ja troše malo više (i više goriva bi trošili, trošio sam u proseku 11 L/100 km na benzincu deklarisanom na 6-10), postižu oko 350 km od tih 426. Novije Tesle imaju veće baterije i/ili su efikasnije pa im je i domet veći. Probajte pre nego što poverujete propagandi ili zadrtima koji uporno i slepo guraju svoje zablude.

    • 28. decembar 2020 | 22:08

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Postedi me teorija i medodologije. Gledam relane testove. Evo baš nedavno su testirali e-tron na SAT-u, deklarisan domet 400 km, njemu sam bord kompjuter pokazuje 250 km na 100% batrije. Na testu prešao oko 260. To je realnost, neka pređe i 300 uz laganu vožnju to mu je to. Inače Audi e-tron je najprodavaniji auto u zemlji električnih vozila, u Norveškoj. Kada su manji automobili u pitanju izuzev Zoe ostali takođe ne prelaze mnogo više od 200 km, većina ne više od 150 i to u normalnim vremenskim uslovima. Ovo potvrđuju svi testovi u realnim uslovima.

    • 29. decembar 2020 | 03:34

      Elektro-vozač

      @Boki

      Audi e-Tron ima domet od 351 km po EPA (Tesla Model s 85 ima 426 km, S 100D ima 539 km, itd). Rekoh lepo da se ne gleda WLTP (446 km eTron, 610 km Tesla Model S 100D). NEDC je još gori. Drugo, treba znati koje brojeve gledati. Jedno je gledati domet sa trenutnom ili skorom potrošnjom. Benzinci umeju privremeno da povuku po 50 L/100 km pa ne kažemo da im je domet jedva veći od 100 km. Drugo, eTron i ostali električni za tu potrošnju daju performanse kakve fosilci mogu samo da sanjaju a potrošnja bi im bila neizmerna. Ako hoćeš da porediš domet električnih sa fosilcima moraš ih voziti podjednako dosadno kao fosilce - onoliko koliko, jadni, to i oni mogu da postignu.

    • 29. decembar 2020 | 15:07

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Formula 1 sa jednin rezervoarom od 120kg (kg je mera goriva u F1) u doba najjačih V12 motora od 950 ks prelazila je 150 km konstantno pod punim gasom bez rekuperacije energije. Punjenje tog rezervoara traje 5 - 10 sekundi. Treba imati na umu da je aerodinamički potisak oko 5 tona na maksimalnoj brzini. Običan auto sa jednim rezervoarom bi prešao bar 400 km pod punim gasom na autoputu, ili auto banu recimo gde se tako može voziti. Koliko bi prešao Tesla, ne bi stigao ni do sledećeg punjača... Razlika na maksimalnoj brzini elektromotora i običnog motora je u tome što elektomotor tada troši najviše, dok benzinski motor ne troši najviše dok drži najveću brzinu već samo prilimom ubrzanja.

    • 29. decembar 2020 | 15:49

      Elektro-vozač

      @Boki

      @Boki: Dakle sada poredimo sa F1 i auto bahn u Srbiji? Drugo, silno se varaš za 400 km domet pri najvećem gasu za fosilce. Kada probaš javi se. Ja sam probao normalnu (ne F1, ne trke) vožnju, kako gradsku tako i duga putovanja i sa fosilcima (ranije, Bog samim dušu prosti) i električnima. Sumnjam da si ti vozio F1, da ti redovno to treba i da si normalno vozio električni Razmisli samo do kojih granica ti moraš da ideš samo sa bi opravdao svoju želju da fosilci budu, kako bilo, bolji. Na normalne slučajeve ne možeš ni da pomisliš.

    • 29. decembar 2020 | 21:23

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Probao sam, auto koji na 120 km/h troši 7,5l benzina na 185 km/h troši 11l to mu je maksimum. Rezervoar zapremine 50l pri maksimalnoj brzini potrošiće tačno za oko 450 km. Slično je i sa jačim automobilima, zavisno koliki je rezervoar, a razlog je to što fosilni auto ima menjač i motor se vrti na nekih 2/3 ili 3/4 obrtaja pri maksimalnoj brzini. Pošto motor ima manji broj obrtaja kada se prebaci u veću brzinu, za 4 takta rada pređe duži put nego što je to u nižem stepenu prenosa. Pošto gorivo ne ide kao iz česme nego se ubrizgava po taktu, manje taktova sagorevanja, manje i goriva.... Ako pratiš potrošnju struje kod električnog auta ona zavisi uglavnom od pritiska pedale gasa i kada je gas do poda potrošnja je maksimalna uvek osim ako ima limitator brizne koji sprečava da stane nakon 20 minita vožnje. Možda je to malo bolje rešio Porsche jer ima dve brzine, mada ništa radikalno...

    • 29. decembar 2020 | 23:20

      Elektro-vozač

      @Boki

      Električni, srećom, nemaju "gas" ali oprostićemo to. "Pun gas" ne znači 185 km/h, sem ako to nije neki, za današnje pojmove, jadan auto, niti je potrošnja od 11 L/100 km maksimalna bilo kojim kolima. Zaboravljaš da fosilci ili nebi mogli da krenu ili nebi mogli da postignu dovoljne brzine bez višestepenog prenosa. Takav problem ne postoji sa elektromotorima pa višestepeni prenos nije neophodan a smeta jer smanjuje efikasnost pri normalnim brzinama i ograničava obrtni moment (da ga elektromotor bukvalno nebi samleo). Razumevanje kontrole elektromotora ti je pogrešno. Kod, recimo, indukcionih motora moment sile je proporcionalan ne samo jačini polja već i razlici u brzini obrtanja polja i rotora. Upravljač elektromotora može da menja/bira najpoželjniju kombinaciju ovih parametara. Za održavanje brzine potrebno je minimalno energije za borbu protiv otpor vazduha i trenju guma i manjeg broja pokretnih delova nego kod fosilaca. Sa višestepenim prenosom bi se mogle koristiti manje frekvencije i može se zbog toga dobiti malo efikasnosti ali se i izgubi na drugom mestu, da ne pričam o gubitku glatkog ubrzanja. Tesle sa jednim stepenom prenosa i manjom baterijom i dalje šiju Porsche sa dva stepena. Sve to, je, naravno nebitno. Važno je šta automobil postiže a ne kako jer većinu to svejedno ne zanima. Važno je kako se ponaša u većini situacija a ne u probranim slučajevima koje nekom odgovaraju za propagandu. Jer sa nije tako, fosilcima bi bilo još gore. Sve svoje gorivo moraju da nose sa sobom, gase i gube snagu na velikim nadmorskim visinama, itd itd itd. Kažeš da ne voliš baterije. Baterije su trenutno najbolji "rezervoar" energije. Kada nađemo nešto bolje električna kola će moći da idu i na to. Fosilci neće. Gorive ćelije (vodonik) su nekadašnja nada za koju smo shvatili da su čist promašaj i u teoretski najboljem slučaju za njih, pa slobodno prestani da se smaraš time.

  • alal vera alal vera

    28. decembar 2020 | 14:41

    ocekujemo detaljan odgovor da se oglasi Elektro-vozac

    • 28. decembar 2020 | 15:03

      Om

      @alal vera alal vera

      E to to nije to nista istina sad ce on da nas prosvjeti

    • 28. decembar 2020 | 15:05

      Om

      @alal vera alal vera

      Ma sad ce elektricni da nam objasni kako to nije istina i kako je to sve izmislila naftna industrija

  • Elektro-vozač

    28. decembar 2020 | 14:37

    Američki auto klub je za testiranje koristio BMW i3, Chevrolet Bolt, Nissan LEAF, Tesla Model S 75D i Volkswagen e-Golf. Od svih ovih samo Tesla Model S ima značajan domet. Bar neki (Leaf) nemaju ni grejanje baterije, dakle većina kvari sliku. Tesle se prodaju daleko više puta nego svi ostali zajedno od ovih na spisku a ostali i noviji modeli imaju bolje osobine.

  • Elektro-vozač

    28. decembar 2020 | 14:30

    Ovo jednostavno nije tačno, bar na način na koji je predstavljeno. Problem je što sliku krive stari modeli sa malim baterijama i bez grejača baterija. Za vožnju na hladnom potrebno je grejanje kabine a snaga i energija potrebna za to nije proporcionalna kapacitetu baterije i pređenom putu već veličini i obliku kabine i trajanju. Tako će kola sličnog oblika utrošiti sličnu količinu energije u istim uslovima. Ta količina energije može biti veliki deo (procenat) kapaciteta male baterije i, naravno, mali deo kapaciteta velike baterije. Evo vam konkretni podaci za Teslu Model S 85: nominalno 426 km, zimi sam na ispod -20°C vozio jednom do dva puta nedeljno 280 km tokom istog dana (2x140km) bez punjenja između vožnji i čak i kada sam kretao sa 90% napunjenom baterijom (383km) ostajalo mi je energije po povratku za nekoliko desetina km. Drugim rečima, ta ekstrapolacija da od 400 km ostaje 236 km zimi je čisto zamazivanje očiju, laž, i najverovatnije plaćena propaganda. Ovo je pri velikim brzinama (autoput) gde električni troše više nego pri malim (Tesle mogu danas da pređu po 1000 km pri sporih 40 km/h) Pritom, da svima bude jasno, i fosilci troše 20-30% više goriva zimi pa je i njima domet manji (i zagađenje veće) a, i da uzmemo 236 km laž kao podatak, i to je više nego dovoljno za preko 95% godišnje upotrebe kola.

    • 28. decembar 2020 | 14:46

      dizel sofer

      @Elektro-vozač

      stanes na pumpu i za minut natocis gorivo , ti stanes na pumpu i moras da cekas sat dva da se baterija napuni za to vreme ja sam vec stigao u grcku

    • 28. decembar 2020 | 15:01

      Otto

      @Elektro-vozač

      Ma jasno nista nije tocno nitko pojma nema osim eto bas tebe, shvati da nisi i neces nikad bit u pravu!

    • 28. decembar 2020 | 15:06

      Bojan

      @Elektro-vozač

      Ako si ti prijatelju zapamtio da si prije godinu dana jednom vozio kola i da kad si kretao na satu je bilo 383 km i koliko je tacno posle ostalo voznje onda zaposli svoj mozak za pametnije stvari a ne za piskaranje komentara, samo dobronameran savjet, pozdrav

    • 28. decembar 2020 | 16:07

      sge

      @Elektro-vozač

      Dzabe prijatelju branis teslu! Ko je lud da iskesira 100 hiljada evra za auto koje je uradjeno kao da su se deca igrala! Osim tog e pogona nista ne moze da se poredi sa mercedesom, audijem ili bmw-om! Zato ti je bolje vozi i ne komentarisi vise zivota ti

    • 28. decembar 2020 | 18:37

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @dizel šofer: Ja priključim punjenje pre nego što se ti stigneš da iznerviraš jer moraš da ideš na pumpu (3 sekunde) i auto je spreman za mene u svakom momentu. Do Grčke i slično dalekih destinacija ne bih išao ni jednim kolima već avionom i, eventualno, tamo rentirao auto po potrebi. Ima se para od uštede jer ne moram da plaćam reket naftnom kartelu. Kada bih išao kolima, punjenje bi mi trajalo koliko i stajanje da svi lepo jedemo u dobrom restoranu pored puta umesto da mastimo kola spakovanim sendvičima. @Bojan: Često punim do 90%, retko do 100%. 90% od nominalnih 426 km je 383.4 km, zaokruženo 383 km. Dalje, naravno da se sećam kada sam redovno video tu brojku - svako jutro (skoro) puna baterija umesto da moram da se maltretiram odlascima na pumpu. @sge: Ovde primenjuju podatke sa lošijih proizvoda i na bolje, bez pozadine. Većina Tesli nije ni približno 100 hiljada evra a "igračke" im odlično rade.

    • 28. decembar 2020 | 19:12

      Boki

      @Elektro-vozač

      Da li zaista misliš da nekom ko ima 150.000 evra za Teslu zaista bitno koliko košta gorivo?

    • 29. decembar 2020 | 19:57

      Otto

      @Elektro-vozač

      Aj ne lupetaj ti punis baterije za sekund i mislis da imas bilo kakav kredibilitet, lako s lazima opravdat svoju teoriju al istina je daleko od toga a upravo te ta istina boli zato i pises stalno te gluparije... Ajde covece pa ti punis za sekund jednom mesecno i vozis pun gas po auto putu hiljade km s jednim punjenjem ha ha ha ha ha ha ha jel znas jos neki vic pa da napises da se jos malo smejemo!

    • 30. decembar 2020 | 01:18

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Ja apsolutno nikada i nigde nisam rekao da napunim baterije za sekund već da za punjenje baterija treba par sekundi (2-3) moje pažnje za razliku od bar 10-15 minuta za punjenje goriva. Sama dopuna traje od par minuta do oko sat vremena zavisno od toga koliko sam vozio i to sa kućnom priključku. Ne stavljaj mi reči u usta da bi širio svoju ili propagandu ili zablude.

  • Otto

    28. decembar 2020 | 11:16

    Cinjenica skoro svima jasna, dok kod dizela odes jednom mesecno na pumpu i slobodan si vise od hiljadu km kod elektricnog moras razmisljat i puniti ga svako malo o daljim pudevima da i ne pricamo. El auta imaju ucinkovitost ako se koriste u gradu al za vece puteve i za one vozace koji moraju da stignu od tacke a do tacke b pritom ne trazeci uzitak u voznji nego samo odlazak i dolazak a za nas koji gustamo u voznji i u svakom zavoju tu dolazi do izrazaja lagan sposoban auto i rucni mjenjac, mada i automatik pruza svojevrsno uzivanje...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA