≫ 

Čistije gorivo pomoću vode i vazduha: Da li je sintetički benzin bolja alternativa od elektromobila?

 ≫ 

Glavni sastojci novog goriva su ugljen-dioksid i voda, koji se u novom inovativnom postupku kombinuju u metanol pomoću električne energije...

Komentari

  • Boki

    18. januar 2021 | 18:30

    Da se tako razmišljalo pre 30 godina ne bismo došli do zabrane automobila na benzinski pogon. Automobili su usavršeni gotovo do vrhunca, a gorivo je ostalo nepromenjeno. To je nepravda prema automobilskoj industriji.

    • 18. januar 2021 | 19:29

      Elektro-vozač

      @Boki

      Zakoni prirode se ne menjaju. Odavno znamo da je manje konverzija energije bolje, a u ovom slučaju značajno. Fosilci su slepo crevo evolucije.

    • 19. januar 2021 | 08:54

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Mi danas nemamo energiju na koju možemo direktno sa se povežemo i da je koristimo. Možda je energija iz etra potencijal, ali naša zvanična nauka etar odbacuje. Retki naučnici koji ne kopiraju samo zvanicnu literaturu nego koriste i svoju glavu ne samo da veruju u postojanje etra, već su uspeli pomoću njega da prenesu struju na daljinu bez gubitaka, čak i sa uvećanjem količne i bez jedinice vremena, dakle trenutno. Potencijal etra je mnogo veći od toga. Pored prenosa energije postoji i mogućnost direktnog napajanja iz etra, putovanje čitavim svemirom bez jedinice vremena, jer drugačije nije moguće zbog njegove veličine. Neki eksperimenti su rađeni i nisu baš prošli najbolje, a razlog je nedostatak znanja u vezi toga, a ni volje da se više ulaže u takva istraživanja. Mi smo zarobljeni zakonima fizike koje smo u principu sami izmislili i to pre više stotina godina.

    • 19. januar 2021 | 15:04

      Elektro-vozač

      @Boki

      "Energija iz etra"? Ti li si ranije pominjao vanzemaljce? U pogrešnoj kafani si učio fiziku. Za početak: koliko god (ne) znali stvari bolje je napredovati nego stagnirati i ostati na potvrđeno lošoj tehnologiji. Savršenu 100% efikasnost ne možemo da napravimo - sve i da priđemo blizu, entropija je zakon. Sad da vidimo da li sam dobro razumeo tvoju poruku. Ima nešto što niko još ne zna šta je ali ga zovemo "etar". Nikome nije jasno kako radi ali neki veruju da su dobili energiju iz toga što ne znaju šta je i nisu mogli da pokažu drugima tako da to moze da se ponovi. Moglo bi još bolje ali, eto, nismo uspeli jer ne znamo dovoljno. Svi oni koji ne "veruju" slepo već zahtevaju čvrste potvrde ne mogu da ih dobiju jer "vernici" ne znaju dovoljno da bi ih dali pa su, zbog toga, upravo ti "nevernici" u krivu jer .. ne znaju dovoljno. Dovoljno? U svakom slučaju, makar ti i oni koji veruju u takav "etar" bili u pravu na bilo koji način, to (još uvek) nije iskoristivo - ako i kada bude neko će to napraviti. Do tada je potrebno da napredujemo. Efikasnost električnog pogona je 80-90%. Efikasnost dobijanja struje se razlikuje od načina do načina a za fosilna goriva industrijskim generatorima (koji ne mogu biti u automobilima) je bar oko 30% a uz sekundarnu upotrebu toplote može i više, recimo so 50%. 80%-90% od tih 30%-50% je 24%-45%. Efikasnost automobilskih fosilnih motora (SUS) je svega oko 15% - skoro dva do 3 puta lošija. Zbog toga električna kola zagađuju manje i da im struju pravimo upotrebom istog fosilnog goriva - ili uglja ... ili sintetičkog goriva. Struju ne moramo dobijati iz fosilnih goriva (pa ni uglja). Efikasnost sunčanih ćelija danas ide do oko 20%. Ostatak energije se može delimično upotrebiti i za pred-zagrevanje vode, recimo. Ajmo dalje... fosilna goriva dobijamo od fosila (leševa?) živog sveta odavno koji je svoju energiju sakupio prvenstveno fotosintezom. Fotosinteza je do 2% efikasna, deset puta manje nego sunčane ćelije. To znači da fosilna kola upotrebe 15% od onog što ostane od tih 2% posle svog vremena i prerade, a to je 0.3% (to treba dalje smanjiti jer dodatnu energiju ukažemo u crpljenje, preradu, prevoz i prodaju goriva). Električna kola napajanja strujom iz sunčanih ćelija bi iskoristila 80%-90% od 20% odnosno 16%-18% sunčevog svetla, što je više nego 50 PUTA efikasnije od fosilaca. Nije dovoljno? Bolje da čekamo etar?

    • 19. januar 2021 | 19:10

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač 6 meseci je postavljen rok za otvaranje tajnih dokumenata u vezi NLO-a koje ima američka vojska, CIA i druge insititucije. Zakon je donet, postavljen je rok. Još malo strpljenja pa ćeš videti da li sam učio fiziku u kafani, i videćeš koliko vi "obrazovani" nemate pojma o prirodi...

    • 19. januar 2021 | 20:08

      Elektro-vozač

      @Boki

      Jedva čekam! Obrazovni, a naučnici posebno, se obrađuju kada spoznaju šta ne znaju jer iz toga mogu da nauče. Ostali su već posisali svu pamet i nemaju kud da napreduju.

  • Elektro-vozač

    18. januar 2021 | 17:44

    Kakvo god da je gorivo, motori na njih ne mogu biti efikasniji. Bacanje vremena i para na apsolutno nepotrebne stvari.

    • 18. januar 2021 | 18:09

      Om

      @Elektro-vozač

      I ja tako mislim, nema smisla bacat novac na elektricne aute da bi se kao pravio da te zanima ekologija (da te stvarno zanima onda bi gledao na svako zagadenje sto radis a nebi se samo auta drzao) i ekonomija. Nije ekonomicno kupit el vozilo da bi ga koristio i onda nakon par godina 3-4 kupio novi jer kako ga ti ne zelis starog 4godine nece ga niti nitko drugi sto znaci na otpad! Nadalje ucestalo spajanje i odspajanje i spajanje i... Svakodnevno razmisljanje o napunjenosti baterija i o njihovom generalnom stanju. Svo vreme dok se auto puni ne moze se koristit, brzih punionica je vrlo malo sto znaci punjenje od nekoliko sati. Koliko sati godisnje je vozilo na mrezi i ne moze se koristit. Nije prakticno ako je vise vozaca u domacinstvu. Skupi popravci ili zamjena baterija sto samo ovlasteni mogu odradit. Ne treba zaboravit probleme s pozarom i eksplozijama koje se dogadaju i niz drugih stvari...

    • 18. januar 2021 | 19:44

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @Om: 1. Naprotiv, ja gledam baš sve podatke i ne preskačem baš ništa. Što manje preskočimo to bolje za mene. Potraži "Cleaner cars from cradle to grave" za detaljne podatke. 2. Baterije traju duže. Održavanje manje. Ni kola ni baterije ne završavaju na otpadu. Podaci postoje, samo treba da ih pogledaš umesto da slepo tvrdiš da su tvoje puste želje nekim čudom tačne. 3. Nema svakodnevnog razmišljanja o napunjenosti baterija. Naprotiv, svaki dan je baterija spremna. Više sam morao da razmišljam o gorivu u rezervoaru - da li ću imati dovoljno za naredni dan. Srećom, taj problem više ne postoji. 4. Moj auto uvek ima dovoljno energije u bateriji i u svakom momentu mogu da prekinem dopunu. Dopuna potrošenog tokom dana u mom slučaju, u proseku traje 30-45 minuta u mojoj garaži (dakle, ne brzo punjenje, koristim Tesla HPWC) i to dok spavam. Nikada mi se nije desila situacija o kojoj sanjaš. 5. Popravke istih delova koštaju isto. Redovnih kvarova (pardon, održavanja ulja, kočnica, kaiševa, sondi, filtera, katalizatora i slično) ili uopšte nema ili su daleko ređe (kočnice traju bar šest puta duže). Svaki servis može da radi na stvarima koje već zna. Neovlašćeni servisi ni za fosilce nisu ovlašćeni da rade bilo šta a na isti način mogu (i već rade) i za električne. 6. Eksplozije ne postoje ni približno onakve kao sa gorivom. Požari su 11 (jedanaest) puta (ne procenata) ređi nego na fosilcima (CRS Automotive: 5 požara električnih automobila a 55 fosilnih na pređenih milijardu milja).

    • 18. januar 2021 | 19:48

      Kiki

      @Elektro-vozač

      Kao i ti

  • Lele

    18. januar 2021 | 17:32

    Sve je bolje od el auta, dobro je sto traze nacin da klasicna auta mogu nastavit vozit jer bi za prelaz na samo el pogon trajao jako dugu a i puno ljudi ne moze zamenit posto su el mnogo skupi. Ogromna veca ljudi niti ne zeli da prestane vozit svoja auta i na silu kupovat el! Bez obzira sto neki pisu jasno je da el previse kostaju za ono sto nude i to je neosporno!!!

    • 18. januar 2021 | 18:14

      Elektro-vozač

      @Lele

      "Ogromna veca ljudi" = ti i još nekolicina bučnih ovde? Pogledaj stvarno stanje, istraživanje mišljenja pa ćeš videti koliko ljudi je uopšte briga za pogon i koliko ostalih realno zna šta im je bolje. Električni su jeftiniji. Tačno je da još nema polovnih ali su svejedno u prednosti po pitanju ukupnih troškova. Što sa fosilcima ne platiš na "mostu", platiš daleko više na "ćupriji".

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA