Nova "trojka na struju" je mnogo moćniji BMW nego što se to na prvi pogled čini

BMW je u finalnoj fazi testiranja svog novog električnog modela i4, koji bi trebalo da debituje sredinom godine

Komentari

  • Roki

    27. januar 2021 | 11:29

    Pa el motori i jesu za usisavace, miksere i za upalit pravi motor a ne za pogon ozbiljnog automobila, to svi znaju!

    • 27. januar 2021 | 23:31

      Elektro-vozač

      @Roki

      Slažem se. Samo su za neozbiljno zabavne automobile, najbrže i najjače vozove, industrijske mašine svih veličina, nuklearne brodove i podmornice, pokretanje fosilnih motora jer, jadni, matori i dosadni matorani, ne mogu ni da krenu sami, bez pomoći.

  • Jevrem

    27. januar 2021 | 10:37

    Svi ste se uhvatili za ubrzanje ko da cu da se trkam sa Sumaherom 🙄 a niko domet da pomene, nesto najvaznije,smesno a realno ispod 600 km jos kad stegne zima i vetar nikad taj domet nece taj da vidi....A cena sitnica $ 50,000 i to za onaj bez svih opcija isto ko i sada , a kad krene da se kvare senzori i elektrika videcemo....

    • 27. januar 2021 | 23:33

      Elektro-vozač

      @Jevrem

      Sličnu poruku si dao i na drugom mestu. Evo ti odgovora: Što se tiče niskih temperatura i života baterija treba da zaboravite probleme iz prošlosti jer ih više nema ništa više nego što ih ima sa fosilnim gorivom a neke stvari su bolje. Evo koji su to problemi (bili) i kako su rešeni u savremenim vozilima (bez nekog redosleda)... (1) Sama hemija baterije je osetljiva na temperaturu. Rešeno kako boljom hemijom tako i upotrebom malog dela energije da se zagreje baterija - dobit je veća od utroška. 2. Deo deo kapaciteta/energije baterije se izgubi te malo ostane. Rešeno većim baterijama - čak i da je procentualno gubitak isti, apsolutni ostatak je veći i prihvatljiviji. 3. Veliki deo energije/kapaciteta baterije se utroši na grejanje. Rešeno većim kapacitetom baterije, boljom izolacijom i efikasnijim grejanjem - utrošak na grejanje je konstantan, nije srazmeran kapacitetu baterije. Recimo ako je za sat vremena grejanja potrebno 3kWh (6kW grejač koji prvi zagreje a onda samo dogreva izgubljenu toplotu) to bi bilo 50% kapaciteta nekadašnje 6 kWh baterije. U novim kolima sa efikasnijim grejanjem za isto vreme može, npr, biti potrebno samo 2 kWh a kapacitet može biti 80 kWh, pa je gubitak ne više 50% već samo 2÷80=2.5% (samo jedna komponenta). Fosilci zimi troše i do 30% više goriva. Iskustva sa električnim su slična - do oko 25% manji domet ukupno. Pri svemu ovome fosilcima treba vremena da zagreju i motor i kabinu i nije im dozvoljeno u razvijenom svetu da to rade u mestu zbog rizika od trovanja i zagađenja. Električnim nije neophodno zagrevanje pogona a zagrevanje kabine je brzo i bezbedno.

  • Roki

    27. januar 2021 | 10:32

    Ni jedan elektricni se ne moze usporedit s fosilnim ukoliko jednako kostaju ili imaju jednaku snagu!

    • 27. januar 2021 | 23:40

      Elektro-vozač

      @Roki

      Apsolutno se slažem, u potpunosti. Popravljaš se! Električni iste snage opet kreću brže zbog obrtnog momenta koji kreće iz mesti dok fosilni moraju da postignu optimalan broj obrtaja ....pa ga izgube tokom prelaska u sledeći stepen prenosa. Da bi koštali isto cena fosilaca mora biti značajno manja, u nekim slučajevima nula (besplatni, poklon) ili moraju doći sa većom novca. U slučaju da im je ista cena imali bi luksuzniji enterijer ali bi se na tome završilo i ukupno bi koštali daleko više (preskupo gorivo i održavanje).

    • 28. januar 2021 | 00:26

      Elektro-vozač

      @Roki

      Apsolutno se slažem, u potpunosti. Popravljaš se! Električni iste snage opet kreću brže zbog obrtnog momenta koji kreće iz mesti dok fosilni moraju da postignu optimalan broj obrtaja ....pa ga izgube tokom prelaska u sledeći stepen prenosa. Da bi koštali isto cena fosilaca mora biti značajno manja, u nekim slučajevima nula (besplatni, poklon) ili moraju doći sa većom novca. U slučaju da im je ista cena imali bi luksuzniji enterijer ali bi se na tome završilo i ukupno bi koštali daleko više (preskupo gorivo i održavanje).

  • Boki

    25. januar 2021 | 18:32

    Treba imati na umu da električni automobil nema pauzu u ubrzanju koju ima običan auto prilikom promene brzine. Tako da je ubrzanje od 0 bolje i zbog toga, ali elastičnost od 60 do 100 ili 80 do 120 je nešto drugo, gde nije potrebno menjati stepen prenosa, tu ipak električni auto nije toliko bolji.

    • 25. januar 2021 | 19:10

      Elektro-vozač

      @Boki

      "Nije toliko BOLJI". Ali jeste bolji. I to ne samo po tome koliko ubrzava nego i kako.

    • 25. januar 2021 | 19:31

      Elektro-vozač

      @Boki

      Ne samo da nema (jednu) pauzu nego ih nema uopšte ni na početku niti zahteva promene stepena prenosa a pritom ima maksimalni obrtni moment "iz mesta", ne mora da čeka da broj obrtaja poraste. Sve ovo utiče na jače i glatko ubrzanje kakvo fosilci ni teoretski ne mogu da sanjaju.

    • 25. januar 2021 | 22:48

      Elektro-vozač

      @Boki

      Evo ti još jedna činjenica: ogromna većina vožnje (vremenski) se izvodi u i oko grada, često u stani-kreni situacijama, u svakom slučaju ispod tvojih 60/80 km/h. Tako i da i podaci budu po tvojoj želji, fosilci tu mogu samo da plaču, kako u prenesenom tako i u bukvalnom značenju, kako zvukom tako i "suzama". Električni niti mogu niti moraju, imaju bukvalno "nefer" prednost.

    • 25. januar 2021 | 23:08

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Jeste, slažem se, ali mnogo je težak električni auto. To što nema menjač prednost je po ravnom, ali ga koči uzbrdo jer nema stepen niže kako bi povećao obrtni moment na točkovima. Takođe problem kod sportskih električnih automobila je zamor baterije gde snaga opada kako se baterija prazni, a prazni se rapidno u trkačkim uslovima.

    • 25. januar 2021 | 23:58

      Elektro-vozač

      @Boki

      Teži jeste ali nedovoljno da izgubi prednost. Nema ni te izvršiće. Baterija nije direktno povezana na motor - tu su i oscilator i pretvarač napona koji efekat pražnjenja mogu da smanje ili uklone. Dalje koliko stanovništva vozi prave auto trke (legalne, koje ne traju od semafora do semafora)?

    • 26. januar 2021 | 03:45

      Elektro-vozač

      @Boki

      Telefonsko ispravljanje otkucanog... "izvršiće" je trebalo da bude "uzbrdice". Inače, na uzbrdici bi fosilci imali problema i da krenu (ustalom ni na ravnom ne mogu bez kurble ili elektromotora).

    • 26. januar 2021 | 20:57

      Boki

      @Boki

      @Elektro-vozač Govorim o konkretnom modelu BMW-a. Ako nema sportske sposobnosti, zašto ga onda prave uopšte? Običan auto neka se pali i na kurblu, motor radi pre polaska tako da je to nebitna stvar u ovom slučaju.

    • 27. januar 2021 | 09:46

      Elektro-vozač

      @Boki

      Fosilni motor ne može ni da se upali bez elektromotora. Da kreće uz toliku uzbrdicu iz mesta ni "prva brzina" mu nebi pomogla, samo elektromotor. Ne deluje baš najbrži u poređenju sa ostalim električnim (oko 4 sekunde do 100 km/h) ali izgleda da nisu hteli da osramote svoj M3 pa su ga tako napravili. To je sporije od većine Tesla modela. Ustvari, svaki Tesla model ima bar opciju da ubrzava brže. Nažalost, proizvođači koji još uvek prave i fosilna kola misle da time štite svoje zastarele proizvode ali neće još dugo. Svejedno, električni pogon je bolji od fosilnog i u ostalim pogledima tako da to nema previše značaja.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA