• 22

Prestanak proizvodnje benzinaca i dizelaša - nema smisla!

Još uvek je prerano govoriti o gašenju proizvodnje benzinaca i dizelaša, kada njihova prodaja još uvek donosi velike prihode, smatraju u Daimleru

  • 22
Električni automobil, punjenje baterije

Foto: Pixabay

Električni automobili i njihov razvoj dominantna su tema u automobilskom svetu poslednjih godina.

Najveći svetski proizvođač elektromobila - Tesla, istovremeno je i najvrednija automobilska kompanija po tržišnoj vrednosti. Rast popularnosti prati i proizvođače poput kompanija Rivian i Lucid, a takođe, nema ni jednog tradicionalnog proizvođača automobila koji već ne ulaže ili planira pozamašna ulaganja u elektrifikaciju svoje game.

Imajući to u vidu, sa pravom se postavlja pitanje da li je kraj benzinaca i dizelaša neminovan? Stručnjaci i analitičari automobilske industrije se oko toga uglavnom slažu, ali ističu da će ipak proći još neko vreme dok električna vozila ne postanu potpuno dominantna.

Smart Forstars koncept

Foto: Daimler AG / Promo

Nakon što je Ford prošle nedelje najavio da će do 2030. godine prestati sa proizvodnjom automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, svoj kometar sve veći broj takvih odluka od strane drugoh proizvođača dao je i predsednik upravnod odbira nemačkog Daimlera Ola Kalenius.

On smatra da je još uvek previše rano govoriti o kraju prodaje benzinaca i dizelaša, kao i da to trenutno nema ekonomskog smisla budući da Daimler i dalje najveće prihode ostvaruje od prodaje automobila sa SUS motorima.

- Mislim da je još uvek prerano govoriti o tome kako će definitivno izgledati 2030. godine - rekao je Kalenius, istakavši da postoje regionalne razlike u potražnji za električnim vozilima i infrastrukturi za punjenje.

Rolls-Royce Phantom V, električni automobil

Foto: Lunaz / Promo

Ford, međutim, nije jedini koji veruje da zna kako će izgledati tržište 2030. godine, bar kada su one u pitanju. Tako je Volvo, takođe, najavio potpunu elektrifikaciju do 2030, dok je General Motors sebi dao nešto duži rok za elektrifikaciju, do 2035. godine, piše Financial Times.

Prvi čovek Nissanovog evropskog ogranka, Đanluka De Fiki, pre nekoliko dana je izjavio da ta kompanija očekuje da će već 2023. polovinu njenih prodatih automobila na evropskom pokretati električni motori.

De Fiki je, međutim, mišljenja da potpuna tranzicija na elektromobile neće zavisiti samo od proizvođača automobila i potražnje za njima na tržištu, već i do drugih okolnosti kao što su mreže punjača, zakonska regulativa ili "zeleni" izvori elektirčne energije.

Video: Žene obožavaju ove automobile: Moćni, brzi i i te kako skupi

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima