Kada bi im benzin koštao kao u Srbiji, Amerikanci bi masovno prešli na električne automobile

Očekivano, najpopularniji izbor američkih kupaca su modeli kompanije Tesla...

Komentari

  • Roki

    Samo glup covek tvrdi uporno lazi, ajmo opet subjektivno i objektivno. Ako je tebi lepse cekat punjenje mnogima nije, ako je tebi lepo da ne cujes motor mnogima nije, ev osim ubrzanja ne nude apsolutno nikakav uzitak u voznji sto i sam znas mada neces da priznas jer bi onda tvoja opsesivna potreba o hvaljenju tog smeca pala u vodu! Nema tog ev koji moze poklonit osecaje kao pravi motor i nikad ni nece postojat bez obzira na njegovu brzinu! Ako vec tvrdis da su ev najbolja, objasni nam molim te zasto ljudi i dalje restauriraju bube, spaceke, minije, i citav niz drugih automobila? Tvoj odgovor nece imat smisla kao i inace al zato cu ti ja objeasnit, radi se o uzitku, strasti, osecajima al ocigledno ti nemas te emocije ili ih ne priznajes no to je samo jos jedan u nizu od tvojih problema! Sta se statistike tice procitaj malo bolje postotak ev je i dalje vrlo malen ukupno gledajuci hibride i ev je nesto veci al ni priblizno klasicnim motorima! A da o kakvom drmusanju pricas, postoje bolja auta od stojadina ako nisi znao, ocigledno nista bolje nisi vozio pa jadan ne znas da jesi nebi to piaso. Mislis da je to americko sklepano smece vrh automoobilizma, od tamo nikad nista dobro nije doslo! Lepota je subjektivna al 99,9 posto ce se slozit samnom da postoje bezbroj lepsih auta od tesle, za bednost vec ti je objasnjeno ev nemaju cvrstocu koju imaju auti s motorom napred, velik problem je zapaljenje kako na uticnici tako nakon sudara i taj pozar se danima ne moze ugasit, zamisli samo takav pozar u gradu izmedu dva ili vise ev uzas! Secer na kraju to sto ti nazivas buka je za nas zaljubljenike vrhunska sinfonija, da kojim slucajem nisam u pravu sve firme kao sto je akrapovica nebi postojale a ima ih na pretek i sve ljepo rade!!! Jeftinije i dalje ne stoji auto u rangu tesle 3 sa sve odrzavanjem mozes vozit 5 godina a da ne potrosis koliko kosta tesla i nemaaltretiranja oko punjenja, ukoliko imas svoju garazu mozda to ne prestavlja velik problem al svaki dalji odlazak na put prestavkja problem i da ne pricamo i ljudima koji moraju punit u punionici i cekat svoj auto dok se naouni a prije toga cekat red drugih dok se pune. Sta god pisao ne mozes pobjec, izbjec cinjenice je one nisu subjektivne!!!

    • Elektro-vozač

      @Roki

      1. Ja ne čekah nigde, ništa već godinama. Dođi, proveri. Ne pretpostavljaj o onome o čemu ne znaš i nemaš iskustva. 2. Stavi slušalice i pusti kakvu god buku želiš dok si na stolici, recimo u trpezariji. Uživaš li be vožnje? Razmisli šta znači koji god odgovor da daš. 3. Osećaje u vožnji ne možeš da komentarišeš dok ne probaš nešto savremeno, ozbiljno. Sama vožnja je daleko bolja sa električnim. 4. Postotak EV jeste mali ali raste. Fosilci polako ali sigurno idu prema 0%. 5. Antikviteti se restauriraju ne zbog upotrebne vrednosti već muzejske. 6. Lepota jeste subjektivna. To nisam komentarisao. Slabo komentarišem i specifično Teslu. Takođe, lepota ima, ali samo malo, veze sa pogonom, tako da to nije ni tema. 7. Naprotiv, EV imaju "čvrstoću" baš tamo gde treba kao što je i nemaju baš tamo gde nije poželjno. Fosilci pogrešno - obrnuto. 8. Zamišljam. Mnogo manja šteta i može se odvesti, 11 puta ređe nego sa fosilcima koji mogu napraviti štetu i unaokolo kada eksplodiraju. 9. Vređaš kompozitore. Buka nije apsolutno nikakva simfonija već glupi zvuk koji je može biti zanimljiv na koji sekund. Drugo, većina foailaca nema ni približno taj "simfonijski" orkestar a baš svi savremeni električni ti omogućavaju da čuješ šta god poželiš - tišinu, pravu simfoniju neiskvarenu bukom, ili, ako ti baš hoćeš da se smaraš, buku nekog fosilca. 10. Imaju i jeftinije bicikle ali nisu za porediti. Ima i jeftinijih EV koji ih šiju. Sa jeftinim EV fosilac bi morao biti bukvalno besplatan (ili biti zajedno sa vrećom para) da bi koštao jednako. 11. Opet si pobrkao. Punjenje goriva je maltretiranje - moraš voditi auto gde inače ne bi išao, bio na kakvom god vremenu, udisao smradove i otrove, čekao točenje i, preko svega toga plaćao to mučenje daleko više. Moje punjenje mene ne odvodi nigde gde ne bih inače bio i uzima bukvalno 5 (pet) sekundi (da, sekundi) moje pažnje. Koji ljudi moraju "punit u punionici" i to čekati na tom mestu? To se vrlo retko dešava i sve ređe, za razliku od problema sa fosilcima (sve više). Apsolutno se slažem. Činjenice su objektivne. Ajde ih pogledaj.

  • Roki

    Mozes da se smejes koliko hoces, ali i svi se jos slade nasmeju kad procitaju el vozaceve snove... S ovom procentom kupovine ev tvoji snovi ce se ostvarit tamo negde 2000 i nikadite a mozda ni onda, jer hvala bogu nisu svi plitki pa da nasedaju na te gluposti, mozda poneki balavac zeljan da bude brzi od semafora do semafora dok ne izgubi kontrolu pa pobije nekog, ev s takvim ubrzanjima nisu za svakoga kao ni bilo kakav prejaki auto... Ev su jos uvek preskupa, nepraktiicna, ne poklanjaju emocije u voznji, sama cinjenica da pojedina imaju autonomnu voznju govore dovoljno koliko su okrenuta prema vozacu, onaj koji voli vozit uziva u svakom km a onaj to ne voli nek sebi naruci taxi, mnogo je sigurniji a i jeftiniji!

    • Elektro-vozač

      @Roki

      Aha. 🤣 Sad prelazimo na ti da dobre karakteristike zapravo nisu dobre i da "emocije u vožnji" zapravo predstavljaju "uživanje u drmusanju, smradu i buci" a ne samoj vožnji. Dalje, svodiš električne na brzinu a vrlo dobro znaš (iako nećeš da priznaš) da su bolji u baš svakom pogledu (praktičniji, bezbedniji, lepša i bolja vožnja i kontrola, jeftiniji, čistiji, manje maltretiraju vlasnika itd, nema mesta sve da se nabroji). Moji "snovi" o čistijoj, boljoj i jeftinijoj tehnologiji su se već ostvarili i nastavljaju. Ovaj "procenat" ne stoji u mestu. Brzina prelaženja na električne raste iz dana u dan, kao što se da videti čak i u vestima ovde. Norveška je već većinski električna. Hvala, taksi meni nije potreban - uživam u vožnji kao nikada pre. I, naravno, nije ni jeftiniji.

  • Roki

    LAZES! Ta tvoja el vozila su tek nesto zelenija al ako kupis auto avakih 5-6 godina i ako je klasicni auto mali potrosac dodes na isto zagadenje, mozes se informirat gde hoces a da ne pricamo koliko je jeftiniji klasicni, na strani ev je izostanak ili smanjen trosak servisa i jeftinije punjenje al s druge strane neprakticnost i opasnost da opasnost su mane koje ne zeli svatko skupo platit! Pogledaj ako ne verujes na youtubu imas napretek videa na tu temu!

    • Elektro-vozač

      @Roki

      Slatko me nasmeja! Kupovao ti auto svake godine ili ne taj auto, ako je električni, nastavlja upotrebni život negde drugde. A otprilike jednu godinu (max dve) je dovoljno da fosilci nadoknade svo zagađenje. Praktičnost i bezbednost su takođe na strani električnih - više rade a manje pažnje zahtevaju, nema šta da eksplodira ili truje, bolje absorbuju (s)udare i imaju daleko precizniju kontrolu proklizavanja. Pritom jeftiniju. Jel taj tvoj neko lični YouTube koji samo ti gledaš? Šalu na stranu, YouTube ti daje da gledaš šta voliš da gledaš a ne šta je realna situacija. Nađi bolje informacije, ima i na YouTube ali sigurno ne žele da te teraju jer žele da dobiju pare na osnovu tvog gledanja sadržaja. Pogledaj CRS Automotive, Consumer Reports, Union of Concerned Scientists, ... i mnogo toga drugog.

    • Elektro-vozač

      @Roki

      Preporučujem svakome da proveri koliki su realni ukupni izdaci za fosilne i električne. Skoro sam dao i primer kako je Tesla Model 3 jeftiniji od VW Golfa iako sa na svakom koraku proračune pravio na štetu električnih da bi vam bilo lakše da prihvatite. Fosilci otprilike jedino bolje ubijaju i zagađuju. Za sve što je poželjno želite električne.

  • dragan

    Pa naravno benzin užasno skup jer država jednostavno otima od naroda

  • Beli

    Zbog nafte ,,zapalise" ceo bliski istok, sve zemlje koje imaju velike rezerve nafte su stavili pod svoje (osim Rusije) , da bi njihova privreda i gradjani mogli ga se voze po bagatelnim cenama.

  • DRagutin

    CarGurus ili se pravi toša i ne zna da se u Srbiji sipa gorivo od 95 oktana dok u Americi se masovno koristi 87 oktana ili kako je bio kod nas poznat pod imenom "običan benzin" ! Tako da i kod njih je super 3.8$ za 3,78L , ili 100 din za litru! Procena im nije dobra jer jednostavo nije uradjena po realnoj proceni a inače niko ih ne bije po ušima da prave automobili sa 5-6-7000 ccm³ sa potrošnjom 22-25 L na 100km... A treće niko u Americi ne pridaje značaj gorivu u tolikoj meri jer se rezervoar napuni za 40-50 $ , zavisno od veličine motora a pored njihovog standarda to mu dodje kao kada bi kod nas čovek napunio rezervoar za celu nedelju u vrednosti jedne porodične pice! Tako da CarGuruse 👎

    • Elektro-vozač

      @DRagutin

      1. Iako većina vozila u Americi idu na "regular", ne idu sva i cena mu je svejedno manja nego u Srbiji. 2. Cena struje u Americi je višestruko veća nego u Srbiji pa je razlika još manja. 3. U Americi već masovno prelaze na električne u meri u kojoj je to moguće - ne mogu da ih proizvodu dovoljno a postoje i problemi sa zastarelim propisima o prodaji u nekim državama koji bukvalno koče prodaju električnih. 4. Pare su pare. Koliko god da ih neko ima nije mu dosta. Za te pare koje se bukvalno bespotrebno bace na gorivo i održavanje fosilnih vozila u životu mogu da kupe daleko bolja kola ... zapravo mogli bi kada bi ih bilo dovoljno, ili da potroše na nešto drugo. Ili bi mogli da kupe bolje pice češće ... šta god. Vozi se puno i vozilo bi se još više kada hranjenje kola ne bi bilo skupo. To se, između ostalog lako vidi i kod onih ljudi koji pređu na električne - počnu da voze daleko više nego ranije, što zbog manjih troškova, što zbog uživanja. 5. Izračunajte troškove za Srbiju pa razmislite zašto više se daleko više para baca na gorivo i održavanje umesto na samo vozilo, sem ako se to vozilo ne čuva samo za "ne daj Bože" situacije.

    • Boki

      @DRagutin

      Vrlo tačan komentar. Činjenica je da ni kod nas gorivo ne bi koštalo više od 100 din. da su zahvati države realni, ali ekonomski tigar mora od nekud da napuni budžet...

    • Elektro-vozač

      @DRagutin

      @Boki: Činjenica je da gorivo treba naplatiti još više da bi bilo para za saniranje uzrokovane štete. Inače svuda ima dodataka i poreza, ne samo u Srbiji.

    • Boki

      @DRagutin

      @Elektro-vozač Kako onda objašnjavaš činjenicu da je gorivo značajno jefinije u Bosni i Makedoniji? Druga stvar, ako pređemo na električna vozila misliš li da će struja ostati na ovom cenovnom rangu ili će se ovi isti troškovi preseliti?

    • Elektro-vozač

      @DRagutin

      @Boki: Računam 100% čist račun = duga ljubav. Svako da plati SVE svoje uključujući naknadu za izgradnju i održavanje puteva i sanaciju štete koja se čini okolini. Prvi ću da stanem u red da platim svoj deo. Inače, ta struja se koristi i u životnom ciklusu fosilaca a već znamo da je zagađenje em značajno manje em se lakše kontroliše i sanira sa električnim jer je, između ostalog kako centralizovano tako i rešivo, za razliku od fosilnog. Samo napred, što pre to bolje! I pre nego što se narod za džabe uplaši - pravilno oporezivanje bi značilo preraspodelu poreza, ne samo nove poreze. Gorivo bi bilo, naravno, kako i treba, daleko skuplje nego danas. I struja bi bila, ali bi se šteta i ostali porezi smanjili a električni bi već svejedno bili jeftiniji (sa svim troškovima) nego DANAS fosilci (bez dodatnih, iako neophodnih, poreza za sanaciju). Zbog toga normalan narod nema šta da se brine... samo oni koji zadrto gutaju utvrđeno prljavu i lošu tehnologiju.

  • bole

    Evo sada nemaju benzina pa sipaju u kese umesto da kupuju električne automobile. Izgleda da im baš standard nije kao na televizoru i kod vas u novinama kao što prikazujete. Znači šuplja priča i dalje dizanje u nebesa Amerike zemlju sa najviše beskućnika na svetu, o zatvorima i kriminalu nećemo sada...

    • Mile

      @bole

      Iz te zemlje nazalost nista dobro nije doslo.

  • Maja

    Tako je

  • Rus

    Da li stvarno mislite da je Amerikancima bitan trošak za benzin? Da je tako ne bi masovno vozili automobile koji troše 20l...

    • Ma1kan

      @Rus

      Pa bitan im je jer se voze duplo jeftinije od nas. Da je benzin 80 din vozio bih 3.0 v6 ili v8 i u Srbiji , ali posto nije i posto je registracija skuplja bar 2-3x i 2.0 zadovoljava potrebe i 2000e godisnje vise u dzepu.

  • D

    Doslo bi do gradjanskog rata.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima