"Smrt" klasičnih automobila ubrzano stiže, elektromobili osvajaju svet mnogo brže nego što očekujemo

Kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem ubrzano dolazi, a veliki proizvođači automobila sve češće najavljuju smanjenje njihove proizvodnje...

Komentari

  • Roki

    El vozac opet lazi od tebe, uostalom sto drugo i ocekivat od usijane glave koja ne zna ni di je levo a gde desno a kamo li sta drugo.

    • Elektro-vozač

      @Roki

      Jao bre, @Roki, jesi li opet prokuvao? Kod mene nema od čega da se usija. Sve lepo, bez otrova i otpadne toplote, niti dima na smeta da se vidi gde treba da se ide. Opusti se. Kupi savremeni auto pa uživaj.

  • Roki

    El vozac lazov i ovca! Nista ti nije problem kod ev jer si nerealan i lazes sam sebe, punjenje MORAS cekat i to je najveci proble ev al tebi nije ti si fenomen jedino tvoj auto se puni jednako brzo kao i klasicni! Na benziskoj potrosis izmedu 5 i max 10 min i da moras otic na benzinsku kojih ima na svakom cosku al i ev moras odvest na punjenje i CEKAT da se napuni i to ako imas srecu da ne moras cekat i tude punjenje! Nemaju svi mogucnost punjenje kod kuce, zapravo takvi su veoma retki. I da punionica ima veoma malao a ti lazi i dalje ako smatras da ce tvoja laz postat istina ako je ponavljas u nedogled!

    • Elektro-vozač

      @Roki

      Ja pričam i o foailcima i o električnima iz mnogogodišnjeg iskustva. Gde je tvoje iskustvo? Kada si me video da ja čekam nešto da možeš to da Tvrdoš? Nisi nikada. Ja NIKAD nisam rekao da se moj auto puni jednako brzo kao "klasični" jer "klasični" ne razumeju svi isto - fosilci su fosili a električni su (ili postaju) klasični i pritom uzimaju MANJE mog vremena. Sećaš se priče o zecu i kornjači? E za fosilce ("zečeve" u smislu punjenja) i električne i"kornjače" u smislu punjenja) nije ni tako već mnogo gore za fosilce, toliko da nije fer o smešno je ... ili žalosno, zavisno od situacije. Sve vremenske podatke s dao više puta. Benzinskih pumpi NEMA na svakom ćošku..To bi bilo odvratno i, na sreću, nestaju, biće ih sve manje. Električnih utičnica ima skoro svuda, pa i na benzinskim pumpama (i njima je potrebna električna energija) a ne obrnuto. To što nemaju svi mogućnost punjenja kod kuće ne znači da nemaju mogućnost punjenja na drugim mestima. Fosilce praktično niko ne može da puni kod kuće, naravno ali tebi to ne smeta jer si se navikao na maltretiranje po pumpama i servisima. Za punionice pogledajte, recimo, plugshare ali obratite pažnju da ih ne prikazuje sve jer ih ima previše za to - morate uvećati mapu i adekvatno podesiti kakve vas punionice zanimaju.

  • Ja

    Cekam na VODU 1L 👀 km ????😉 Ova elektricna vozila bezo gore pri punjenju !!! Velika steta, ne hvala vam.

  • Panta rei

    Prilično sam siguran da su nekada postojali ljudi koji su smatrali da su lampa na petrolej ili sveća, daleko bolje, bezbednije i pouzdanije za osvetljavanje od naizmenične struje. Ili da je konjska zaprega daleko pouzdaniji vid transporta od smrdljivih automobila sa motorima na unutrašnje sagorevanje. Desetine sličnih primera se mogu pronaći.

    • baba smilja iz darosave

      @Panta rei

      uskoro se vracaju i lokomotive na ugalj

    • Boki

      @Panta rei

      Jeste tako ako elektropogon bude bolji od klaičnog. Sve dok moraš plaćati skupo baterije i dok moraš čekati minimum pola sata da ih dopuniš, električni pogon neće preskočiti simbolične brojke. Još ako se na to doda i mali domet i degradacija vremenom, to će biti tehnologija koja zaostaje za konvencijalnom i takve stvari nikada ne mogu prevladati.

    • Elektro-vozač

      @Panta rei

      @Boki: Znam da imaš veliku potrebu da iskrivljuješ stvarnost ali vreme ti je prošlo i treba da prestaneš. Degradacija je daleko manja kod fosilaca. Bez održavanja fosilci ne mogu da dobijaju ni do 50.000 km (a i za to sam vrlo darežljiv). Maltretiranje oko točenja goriva traje bar 10 minuta (jer nije samo točenje u pitanju) a u proseku tokom godine i 15. Oni koji ne koriste svoj auto za skupljanje prašine idu otprilike 1-2 puta nedeljno na pumpu. Na to dodaj silna čekanja oko popravke redovnih kvarova (tzv. "održavanja") pa ako ne posiviš od izduvnih gasova, posiviš od toga. Punjenje se radi samo, automatski i dok si ti slobodan da radiš šta god drugo. Kao što ne čekaš punjenje mobilnog telefona niti moraš da ga vodaš na za to namenjena mesta, tako to ne radiš ni sa električnim kolima koji imaju baterije koje traju duže u svakom smislu te reči.

    • Boki

      @Panta rei

      @Elektro-vozač Za mali servis koji sam radim treba 15 minuta, košta 50 evra i radi se jednom godišenje. Za točenje goriva mi treba 3 minuta za pun rezerervoar, za plaćnje karticom 1 minut maksimalno. Naravno gorivo je skupo, to je najveći trošak, godiše potrošim bar 500 evra za gorivo, ako ne i dosta više. Međutim bar 250 evra su porezi i drugi nameti, a ne gorivo. Struja je jeftina kod kuće, ali to će malo teže ići kod mnogih. Ja imam dvorište i mogao bih da ga punim non stop, ali ne verujem da će vožnja električnog auta biti jeftina u budućnosti kao sada. Nije problem pogon i konstrukcija, performanse su takođe dobre, ali gubljenje vremena i neizvesnost ns putovanju jesu. Potrebno je još razvijati tehnilogiju da bi bila ravnoravna, pa tek onda u prednosti...

    • Elektro-vozač

      @Panta rei

      @Boki: Ne postoji servis fosilca koji traje 15 minuta jer preskačeš mnogo toga. Odakle ti delovi? Šta radiš sa otpadom? Preko svega toga još moraš i da se maltretiraš oko toga, da spremiš i raspremiš stvari i sebe. Ne pričam o neurednim automehaničarima, naravno. I preko toga još tu muku moraš i da platiš... a većina nije kao ti u tom pogledu.

    • Elektro-vozač

      @Panta rei

      @Boki: Ne radi se punjenje samo kod kuće već i na poslu, tržnom centru itd. Putovanje odavno nije problem.

  • Sasa

    Godisnji porez u Nemackoj za Porsche hibrid je isti kao za najjeftiniji wv polo i iznosi oko 80e. Za hibrid i elekticne automobile parking je besplatan i to su razlozi sto se samo takvi automobili trenutno kupuju

    • On

      @Sasa

      Za polo je jos manje dajes netačne informacije

  • 1111

    Kad prestanu da se proizvode ,benzinci i dizelasi ce se voziti Jos 20 GOD. Danke u vom zivotu necu voziti na baterije

    • On

      @1111

      U EU sigurno ne ako pratis najnovije informacije

  • supergnu

    A za 5 godina kad crkne baterija, znate li koliko kosta nova? Bolje da ne znate...😂😂😂🍻🍻🍻

    • Mirw

      @supergnu

      To je trenutna cena,, cene ide dule iz godine u godinu pa dolazi vreme da ces auto puniti za 5minuta strujom i u mesto sad sto je jedva 500km a prelazice 1000,1500km..

    • Crni

      @supergnu

      Mirw nadaj se

    • Elektro-vozač

      @supergnu

      @Mirw: Sumnjam da će skoro doći do toga da bateriju od 0% do 100% napunimo za 5 minuta ali to nije ni potrebno je nije mukotrpno kao točenje goriva. Danas je za 5 minuta moguće, doduše, dopuniti do oko 100km na superpunjaču, pod nekim uslovima. Dopuniti 100 kWh bateriju za 5 minuta bi zahtevalo minimalno 1.2 MW punjač, uz konstantnu snagu punjenja... ali, kao što rekoh to nije potrebno, pa @Crni ne mora da sanja o tome. Vozači fosilaca se i ovako načekaše i namučiše mnogo više ali ne smeju ni sebi da priznaju.

  • !!!

    ubacite nekad u tekst podatak koliki je zivotni vek baterijama... od 4 do 9 godina, u zavisnosti kako se pune...a cena novih.....hahahahha

    • Elektro-vozač

      @!!!

      To to je, možda, podatak za starog Leaf, ne za savremene automobile. Cena novih je već manja od ukupne cene održavanja koje moraš platiti za fosilce tokom istog perioda a drugo održavanje skoro onda ne postoji. Dalje, ne moraju se menjati cele baterije već samo delovi (ćelije ili moduli) a o ne prestaju da rade skroz već im se samo kapacitet nešto smanji (oko 10% za 10 godina - kod mene 6% za 7½ godina i 172000 km, recimo). Fosilci sa godinama troše više i gube snagu a električni MALO izgube domet. Na kraju, i "stara" baterija ima vrednost jer se ćelije/moduli upotrebljavaju za stambene i infrastrukturne namene a cene padaju. Dakle, ne pričaj ono o čemu ne znaš dovoljno već si samo čuo od naftaškog kartela i simpatizera.

  • Раднаскела

    Ево, упорно покушавам да схватим размишљање људи који упорно пљују електричне аутомобиле! Бржи, тиши, без мењача, без милион делова у мотору који се кваре, без уља, не диме, не загађују околину...и опет не ваља! Најбољи је Голф двојка дизел, вероватно. Заосталог ли народа, сачувај Боже!

    • Baki

      @Раднаскела

      Kada svi pređu na struju,biće jako zanimljivo kako ih sve napuniti

    • Pametni

      @Раднаскела

      Znas li kako se dobije struja za punjenje tih istih? Pa vidi sta zagadjuje vise.

    • Elektro-vozač

      @Раднаскела

      @Baki: Pa, velikim delom, recimo, od sve one energije koju troše crpne stanice, rafinerije, pumpe za gorivo, prevoz/prenos sirovina i goriva između, svi servisi za fosilaše (manje ih je potrebno za električne), za proizvodnju zamenskih delova za otpadne tokom tzv "održavanja" (popravki redovnih kvarova unapred). To je dovoljno da sva vozila budu električna ali distribucija nije ista. Na to dodaj razliku utrošene energije za sanaciju ekološke štete i situacija postaje srednje žalosna za fosilce oni ovom pogledu kao što je i u ostalima.

  • Gile

    Elektromobili su za devojčice,zna se šta je pravi auto.

  • Dejan

    Probao sam više puta da vozim električni automobil i mogu reći da to đubre ne bih kupio nikad. Kad sam se vratio u mog benzinca, osećao sam se kao da sam ponovo rođen.

    • Cika Velja

      @Dejan

      Znaci...smeta ti sto nema kvacilo???

    • Ivan

      @Dejan

      Moraces jer nestace i delo a i pumpe za gorivo ili ces ga gurati ili voziti elektriku

  • enegizer bunny

    sta ce ovi benzinci i dizelasi da kazu

  • Bhm

    Ne zanimaju me automobili na struju,dok ne zadimi i ne zaurla ne izlazim na drum!

    • Cika Velja

      @Bhm

      Javi kad izlazis,da je ne izlazim...a i da ti posaljem kolege da ih upoznas?!

  • 😷😷😷😷😷

    Sada kupujom nov auto, ali ne elektrik jer je skuplji za 10 hiljada od istog modela benzinca.

    • Elektro-vozač

      @😷😷😷😷😷

      10 hiljada čega? Evra? Koliko misliš da ga voziš? Do kraja? Za 400.000 km ćeš platiti samo za gorivo 40.000€. Dodaj ulje i silne popravke. A ne toliko? Manje? Hoćeš da ga prodaš kada mu vrednost padne na 50%? Tih 10.000€ za isto vreme izgubi 5.000€. Koliko možeš da voziš fosilca sa tolikim parama, sa sve održavanjem? Ja, ako se ustručavam, malo duže od jedne godine. Struja u Srbiji košta manje od dinar po kilometru (ne, nije greška u kucanju ili preuveličavanje, podatak je tačan i realan, moguć). Ako ne platiš na mostu, platićeš pet puta više na ćupriji i pritom manje uživati u lošijim kolima, kako za sebe tako i za okolinu.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima