≫ 

Problem elektromobila o kome proizvođači uopšte ne govore nedavno je izazvao dve velike tragedije

Baterije, iako prividno ugašene, mogu same da nastave da se pregrevaju i da tako izazovu ponovno izbijanje plamena

  • 9
požar, električni autobusi Printscreen: Twitter/@LGHNews

Tehnička neispravnost bila je uzrok velikog požara koji je izbio u garaži javnog gradskog prevoznika (Rheinbahn) u Dizeldorfu, koji se dogodio aprilu 2021. godine. Vatrena stihija je progutala 38 autobusa, među kojima je bilo i osam potpuno novih električnih.

Istraga požara još uvek nije utvrdila da li se neispravnost odnosi na opremu u garaži ili na same električne autobuse.

Prošlog vikenda u Hanoveru, u pogonu autoprevoznika ÜSTRA, takođe u požaru, izgorelo je još pet električnih autobusa. I ovde je, međutim, ostalo nejasno da li su baterije, uređaji za punjenje baterija električnih autobusa ili neki drugi kvar bili uzrok.

Gašenje električnih autobusa, u oba slučaja se pokazalo kao veliki problem za vatrogasce, pošto su velike baterije emitovale mnogo toplote. To je spasioce onemogućavalo da priđu bliže samom mestu požara, ali im je na kraju pomogla jaka kiša. Deset neoštećenih električnih autobusa ostaće van upotrebe dok se ne razjasni uzrok tragedije.

I dok uzroci požara u slučaju električnih vozila još uvek predstavljaju enigmu, stručnjaci tvrde da elektrobuseve trebalo razdvojiti od ostalih vozila. Oni predlažu da se u garažama obezbedi vatrootporni prostor u kome bi autobusi na baterije bili odvojeni od ostalih vozila, i u kojima bi se nalazili punjači.

Ova dva slučaja nisu prvi put da se pokreće pitanje bezbednosti i načina gašenja požara u slučaju vozila sa pogonom na baterije. Početkom godine, američki Nacionalni odbor za bezbednost saobraćaja (NTSB) pozvao je proizvođače da dogovore smernice o gašenju požara na baterijama i ograničavanju opasnosti od hemikalija u njima za svaki električni model.

NTSB je tada konstatovao da baterije, iako prividno ugašene, mogu same da nastave da se pregrevaju i da tako izazovu ponovno izbijanje požara. Zatraženo je i da se smernice odnose i na to kako bezbedno skladištiti vozila sa oštećenim litijum-jonskim baterijama.

Američka agencija je navela da niko od proizvođača nije govorio o ograničavanju rizika od energije uskladištene u baterijama, ali je i, kao primer, navela da bi jedan od načina za rešavanje problema sa oštećenim baterijama moglo da bude njihovo vađenje iz vozila i natapanje slanom vodom pošto se na taj način iz njih prazni energija.

Video: Kakvu mašinu vozi Nole: Ima 1.020 konjskih snaga, košta oko 110.000 evra i liči na betmobil

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Battery Master

    9. jun 2021 | 20:35

    Litijum baterije ( kao i olovne AGM i Gel) imaju jednu opasnu "boljku" koja se zove "thermal runaway". To je "vrzino kolo" gde se desava strasno zagrevanje. Medjutim, tome su mnogo sklonije litijum baterije, Ali, sta ja znam, sad ce da stigne "pravo"objasnjenje... Samo sto nije...

  • Boki

    9. jun 2021 | 19:17

    To jeste problem o kome sam inače govorio, ali pojedine usijane glave ne mogu razumeti. Velika količina skladištene energije je opasnost. Neće to eksplodirati jer ne može doći do naglog pražnjenja, ali kad negde krene da odvlači struju provodnici se ponašaju kao grejači, ne izbace osigurač već se greju do tačke bez povratka. Tako se zapali i običan auto, a zamislite ovo što ima bateriju od 70 kW/h energije. Još veća opasnost je prilikom punjenja.

  • Elektro-vozač

    9. jun 2021 | 21:30

    Tačno, i nije novo. Nisu sve baterije sa litijumom jednako sklone tome (npr. litijumske i litijum-jonske baterije nisu iste), a zanimljivo je to da se baš oni što obožavaju da udišu isparenja eksplozivnih goriva oduševljavaju tome. Valjda im sličnost odgovara. Kako bilo, problemi sa baterijskim vatrama se dešavaju 11 (jedanaest) puta ređe nego kod fosilaca (CRS Automotive) pa su zato i vest. Savršeno je normalno da fosilci gore, gotovo da su zato i napravljeni. Na stranu sve to, gde ima energije ima i opasnosti. Iako su daleko bolji i u ovom pogledu od fosilaca, i dalje se radi na napretku. Svakako da nije poželjno.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA