• 29

Evropa onemogućava registrovanje starijih vozila: Da li ćemo uskoro automobile menjati kao telefone?

Prisilna i verovatno preuranjena zamena automobila će izvesno dovesti do potresa na tržištu i korišćenih i novih vozila, jer mnogi kupci neće moći da u kratkom roku kupe nov automobil, bez mogućnosti da prethodno "utope" stari

  • 29

Evropska komisija namerava da uvede propis koji bi ograničio životni vek vozila, onemogućavajući na taj način automobilima koji najviše zagađuju prirodu, da budu legitimni učesnici u javnom saobraćaju.

Ako dođe do realizacije tog plana, dogodiće se značajni potresi na tržištu, a ljudi bi mogli da budu prinuđeni da automobile menjaju tempom na koji su navikli to da čine kada su u pitanju mobilni telefoni.

Ideja je da do kraja sledeće godine bude predstavljen predlog Evropske komisije koji za cilj ima onemogućavanje starijih vozila da budu registrovana, rekao je za EFE Frans Timermans kao evropski komesar zadužen za sprovođenje Zelenog pakta.

auspuh, dim, izduvni gasovi

Foto: Unsplash

- Želimo da radimo na izmeni odredbi u pogledu direktive koja reguliše životni vek vozila. Pripremićemo naš predlog do kraja 2022. godine - rekao je Timermans, na sastanku ministara zemalja EU zaduženih za pitanja ekologije, koji je prošle nedelje održan u Luksemburgu.

Timermans je javnosti preneo poruku zabrinutosti vlada više zemalja Evropske unije u pogledu toga što, s ekološkog aspekta najgora vozila bivaju predmet izvoza iz zapadnog dela Evropske unije u manje razvijene zemlje ovog bloka, kao i u države koje su van unije.

- Ako želimo da ishodujemo obustavu izvoza starudija sa našeg tla, moramo ih prvo isključiti iz javnog saobraćaja u EU - rekao je on.

I ovu, kao i mnoge druge ekološke inicijative je podstakao Volkswagenov dizel skandal, nakon kog su mnogi vozači dizela sa zapada Evrope krenuli da masovno prodaju svoja vozila uz prateći kolaps na tržištu polovnjaka, koji jednostavno nije bilo moguće izbeći. Mnogi od tih automobila su završili u istočnoevropskom bloku, posebno na Balkanu.

Prodaja automobila, Polovni automobili, Polovnjaci, Auto plac

Foto: Pixabay

Prisilna i verovatno preuranjena zamena automobila će numitno dovesti do potresa na tržištu korišćenih, ali i novih vozila jer mnogi kupci novih četvorotočkaša koriste automobile koje već imaju u vlasništvu, za isplatu dela kupoprodajne cene novog primerka. Zato dolazimo do toga da će biti manji broj onih koji će biti u stanju da i realizuju zamenu, to jest da kupe nov automobil, bez mogućnosti da "utope" stari.

Inače, prosečna starost vozila se u razvijenijem delu Evrope kreće oko 10 do 11 godina, dok je u našem delu Starog kontinenta ta cifra oko 13 do 16 godina.

(Telegraf.rs/AutoRepublika)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    Ocigledno si ostao na razini stojadina al za tvoju informacuju moderna nova kola idu na servis u 5-6 godina 2 do 3 puta jer je servisni interval 30 hiljada ili 2 godine sto prije nastupiti racunica je jasna isto kao i tvoje beskonacno cekanje i stalno maltretiranje gde i kako se prikopcat, koliko je jak napon, koliko ces morat cekat... Gle mozes bit tvrdoglav koliko zelis al cinjenice ne mozes promjenit kako bi ti htio da bude, nastavljas uporno da lazes kako sebe tako i ostale samo zapamti jednom za sva vremena e moj elektricni covece svatko je dovoljno pametan da zna kako je cekanje sastavni dio svakog vlasnika ev, ja natocim 1 put mesecno i izgubim 5 min idem preko hiljadu km doslovno zaboravim kad sam zadnji put tankao a ti moras svakodnevno razmisljat di ces nac slobodnu uticnicu, kao sto sam ti i napisao probao sam i ja vozit ev i zato znam sta pisem. Idem da uzivam a zam gde ces i ti, ides cekat 😂

  • Roki

    Ja ne umisljam i ne naredujem nikom nista to je tvoj modus operandi, vreme koje tvoje auto provede na punjacu ti sta god radio je totalno nebitno stvar je u tome da to auto nije upotrebljivo a glupost sto pises da je gnjavaza skrenut na benzisku je smesna! Pa nitko ne ide tankat i onda ide kuci, normalno je da usput stanes i resis pa nastavis tamo di si krenuo jer se radi o 5min al ti to ne mozes shvatit jer jasno je da je gnjavaza vozit auto u punionicu i tamo cekat tude i svoje punjenje iz te perspektive razumem da je velika gnjavaza otic napunit auto al kad je rec o tankanju to ide glatno ako ne verujes probaj bit ce ti jasnije! Smatram da je svima jasno, gotovo svima jel, da je mnogo lakse i jenostavnije natankat i jos imas i mogucnost dosipanja iz kanistra ako bas zagusti! U svim novinama, auto magazinima i opcenito kad je rec o ev glavni nedostatak je upravo punjenje samo tebi to nije problem dakle ti si ili lazav ili fenomen! Kako ti je vec mnogo, previse puta objasnjeno (stvarno se cudim da i dalje nastavljas s lazima) cinjenicama cekanje je sastavni deo svakog vlasnika elektricnog vozila a ti samo nastavi lagat i nametat lazi!!! Sto se odrzavanja tice, vozim auto 5-6 godina to su 2 do 3 servisa i do sad srecom nikad nisam imao nekih problema ( bilo je nekih servisnih opoziva al to ima i kod ev) tako da u tih par godina ne smatram nikakav napor 2 ili 3 servisa...

  • Перагеније

    "uskoro automobile menjati kao telefone?" - МА не, брате, возићемо телефоне...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima