≫ 

Najjeftiniji polovnjaci poskupeli za 300 do 500 evra, oni skuplji od 1.500 do čak 3.000

Svima koji se, i pored viših cena, odluče na kupovinu polovnog vozila savetuje se da obavezno da urade kontrolni pregled pre nego što ga kupe

  • 6
Prodaja automobila, Polovni automobili, Polovnjaci, Auto plac Foto: Pixabay

Oni koji odluče da izdvoje novac i pazare korišćeni auto, trebalo bi obavezno da urade kontrolni tehnički pregled pre kupovine, koji košta 6.000 dinara. U suprotnom su pazarili "mačku u džaku". Na našem tržištu je, kao i na evropskom, povećana je potražnja i za korišćenim i za novim putničkim automobilima.

- Cena najjeftinijih polovnih vozila je povećana od 300 do 500 evra, skupljih od 1.500 do 3.000, a noviji, luksuzniji modeli su poskupeli i do 5.000 evra - objašnjava Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije za Novosti, i dodaje da je na povećanje cena je najviše uticala veća potražnja i činjenica da se na vozilo iz salona čeka dugo.

automobili, auto plac, prodaja automobila, čačak Foto: RINA

Siniša Todorović, kontrolor na jednoj beogradskoj tehničkoj liniji ističe da vozači treba obavezno da urade kontrolni pregled polovnog vozila koje žele da kupe.

- To nije velika cifra u odnosu na onu koju će izdvojiti za auto, cena je 6.000 dinara - navodi Todorović. - Radi se kompletan pregled, proveravaju se katalizator, DPF filter, brojeve šasije i motora, kočioni sistem, bukvalno sve. Zatim se kontrolišu identifikacija i legalnost vozila. Svaka prepravka koja je rađena na autu mora da bude evidentirana u Agenciji za bezbednost saobraćaja, a tehnički pregledi imaju pristup njihovoj bazi podataka. Ukoliko je nešto rađeno na vozilu, a nije prijavljeno, onda je to neregularno. Mi sve to možemo da vidimo.

Kako Todorović navodi, vozači nemaju naviku da idu na kontrolni tehnički i to je velika greška, jer onda ne znaju šta kupuju. Ukoliko urade pregled pre kupovine, mogu da budu sigurni da će takav auto godinima prolaziti tehnički uz pravilno održavanje.

- Oni misle da je dovoljno da povedu majstora, a automehanihačar ne može da pristupi bazi Agencije za bezbednost saobraćaja i da obavi sve neophodne provere - ističe Todorović. - Takođe, automehaničar nije upućen u kompletan tok tehničkih pregleda, odnosno koje uslove vozilo mora da zadovolji da bi se smatralo ispravnim i da bi učestovalo u saobraćaju.

Automehaničar, auto servis Foto-ilustracija: Shutterstock

Na društvenim mrežama je ovih dana pažnju privukla objava u kojoj je prodavac auta uhvaćen u nameštanju kilometraže. U oglasu je navedeno da je vozilo prešlo 122.500 kilometara, a na slici unutrašnjosti automobila koju je priložio kao ilustraciju, na kontrolnoj tabli se vidi da je pređeno 217.434 kilometara.

Očigledno je fotografija napravljena pre nego što je nameštena kilometraža. Međutim, kako Todorović ističe, u praksi je teško utvrditi da je neko na tome varao.

(Telegraf.rs/Novosti.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    3. septembar 2021 | 10:36

    A vi sve strucnjaci na tehnickim pregledima, 80% vas nema pojma o mehanici auta..

  • OnDE

    3. septembar 2021 | 09:59

    Zato u Nemackoj duplo skoro jeftiniji ali sa 300,000-400,000km a odrzavani i ocuvaniji nego u Srbiji sa 150,000km ako je i prava kilometraza..

  • Map

    3. septembar 2021 | 11:17

    Postadose kontrolori na tehnickom pregledu doktori nauka

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA