Kina postavlja novi cilj: Sva nova vozila električna do 2035. godine

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Ministarstvo saobraćaja Narodne Republike Kine, zajedno sa devet vladinih odeljenja, objavilo je ambiciozan plan koji predviđa da električna vozila postanu dominantan izbor pri kupovini novih automobila do 2035. godine.

Prema najnovijem cirkularnom dokumentu, Kina će ubrzati zelenu tranziciju transportnog sektora kroz promociju vozila na alternativna goriva, ekološki prihvatljivih brodova i aviona, kao i uvođenjem nisko-karbonskih rešenja u oblasti poštanskih i brzih dostava.

Kineski zvaničnici ističu odlučnost da sprovedu široku primenu ekoloških teških kamiona i uspostave efikasan sistem snabdevanja zelenim gorivima za transportni sektor. Ova strategija predstavlja jedan od najambicioznijih planova za dekarbonizaciju saobraćaja u svetskim okvirima.

Za finansiranje ove massive transformacije, zemlja planira povećanje finansijske pomoći kroz različite mehanizme, uključujući specijalne obveznice lokalnih samouprava, zelene zajmove i emisije zelenih obveznica.

Integracija transporta i energetskih sistema kao prioritet

Kina je najavila sveobuhvatan plan za transformaciju svog transportnog sektora, sa ciljem da do 2035. godine uspostavi savremen energetski sistem zasnovan na čistim i niskougljeničnim izvorima. Ova strategija predstavlja ključni korak ka dubljoj integraciji transportne i energetske infrastrukture i deo je šire kineske politike postizanja ugljenične neutralnosti.

Poseban fokus stavljen je na razvoj i korišćenje čiste energije duž ključne transportne infrastrukture – uključujući železnice, auto-puteve i morske luke, što će omogućiti stvaranje integrisanih energetsko-transportnih koridora.

U srednjoročnom periodu, do 2027. godine, planirano je formiranje koordinisanog mehanizma razvoja između sektora. Očekuje se da će električna energija činiti najmanje 10 odsto finalne potrošnje u transportu, dok će instalisani kapaciteti za proizvodnju nefosilne energije uz ključnu saobraćajnu infrastrukturu premašiti pet miliona kilovata.

Ministarstvo saobraćaja, zajedno sa drugim vladinim telima, već priprema detaljne akcione planove, pilot projekte i sisteme za evaluaciju učinka. Stručnjaci ističu da bi ovaj pristup mogao značajno ubrzati energetsku tranziciju Kine, koja je trenutno najveći emiter ugljen-dioksida na svetu.

(Telegraf.rs)

Video: Ugledala je "zver" na zidu: Da je "radila papuča" mogla je da završi u zatvoru i do 12 dana!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA