Dilema vozača električnih automobila: Brzo punjenje ili duži životni vek baterije?

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 7

Proizvođači električnih automobila najavljuju punjače sa snagom većom od 500 kW kako bi skratili vreme punjenja, ali najnovija istraživanja otkrivaju zabrinjavajući trend. Punjači snage preko 120 kW mogu da smanje životni vek baterije za čak 40 odsto u poređenju sa punjačima manje snage.

U ovoj situaciji, vlasnici električnih automobila suočavaju se sa teškom odlukom – da li da brzo napune vozilo i nastave putovanje uz rizik skraćivanja trajnosti baterije, ili da se odluče za duže punjenje koje će produžiti životni vek njihovog skupog energetskog sistema.

Moderni proizvođači uvode poboljšane baterije sa karakteristikama koje smanjuju degradaciju, ali pitanje zaštite potrošača ostaje otvoreno. Garancije koje nude kompanije često dolaze sa striktnim uslovima koji uključuju ograničenje na jednog vlasnika, obavezno redovno održavanje i zabranu komercijalne upotrebe vozila.

Taksisti i komercijalni korisnici ostaju bez zaštite

Posebno su pogođeni taksisti i drugi komercijalni korisnici električnih vozila, kojima je brzo punjenje često neophodno zbog prirode posla. Oni praktično ostaju bez garancijske zaštite baterija ako koriste ultra brze punjače, što predstavlja značajan finansijski rizik.

Problem se ne ograničava samo na komercijalne korisnike. Mnogi privatni vlasnici električnih automobila mogu pogrešno razumeti uslove garancije ili nenamerno prekršiti uslove korišćenja, ostajući bez zaštite kada im je najpotrebnija.

Stručnjaci savetuju oprez i preporučuju korišćenje brzih punjača samo kada je to zaista neophodno – na dugim putovanjima ili u hitnim situacijama. Za svakodnevno korišćenje, standardni punjači manje snage produžiće životni vek baterije i sačuvati njenu vrednost tokom godina.

Proizvođači takođe rade na razvoju novih tehnologija punjenja koje bi omogućile brzo punjenje uz minimalnu degradaciju baterije, ali do tada, vozači električnih automobila moraju pažljivo balansirati između brzine i dugovečnosti.

(Telegraf.rs)

Video: Himna Ruske Federacije i počasna paljba na paradi pobede u čast 80. godišnjice pobede nad fašizmom

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 🤚

    15. maj 2025 | 14:24

    Elektricna se ne mogu punit kao prava kola u par minuta bilo kad bilo gde pa cak i na sred puta , autoputa .Zive zivot ? Kalav zivot jel zivot kad u koloni cekas pa ostanes bez baterije i sta onda ? Jel zivot kad moras cekat punjenje i svoje i u mnogo slucajeva i tude ? Jel zivot svaki dan punit i imat tu obavezu ? Jel zivot kad odu baterije pa kostaju vise nego kola ? Jel zivot kad kola koja platis mnogo izgube vrjednost u par godina ? A kola na gorivo traju uz odrzavanje i preko 100 godina mnogo vise od đubreta na baterije.

  • Jednostavno je

    10. maj 2025 | 02:18

    EV se u 90%+ slučajeva pune kako to staromodni ne mogu - dok vozač i saputnici provode vreme da žive život, te nema žurbe. Da može neko da vam dosipa gorivo dok vi spavate, radite, kupujete ili se provodite i vama bi bilo tako, ali cvrc Milojka. Povremeno brzo punjenje nije nikakav problem, pogotovo sa kvalitetnim kontrolerima i održavanjem temperature baterije. I onako baterije već traju duže nego kola na gorivo...

  • Aleksandar

    10. maj 2025 | 13:17

    Neko izgleda ne moze da razume da je gotovo polovina vrednosti EV baterijski paket. Ta baterija omogicsva 5-10 godina gotovo besplatne voznje. Da li cete se voziti besplatno 5 ili 10 godina moze zavisiti od brzine punjenja, ali i pored toga voznja ostaje skoro besplatna. Tako da kad kupujes EV, pola dajes za suto a pola za gotivo koje neces placati 5-10 godina. Sa druge strane kada kupis auto sa SUS motorom, zurka tek pocinje, a ako malo stisnes gas potrosnja moze biti i dvostruko veca u odnosu na laganu voznju. Kinezi uvode AI u osnovne skole, a mi se borimo da dokazemo da je Punto star 20 godina najbolja investicija. Cekamo sledeci clanak iz serijala vidimo se u cituljama i koje sredstvo koristiti kao lek protiv parazita.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA