
Ovo će uništiti Teslu: Kineska kompanija sprema bateriju sa dometom od 1500 kilometara
Kineska automobilska kompanija Changan Automobile priprema veliku promenu na tržištu električnih vozila. Njihova nova baterija sa čvrstim elektrolitom obećava neverovatnih 1500 kilometara dometa na jedno punjenje, što bi moglo potpuno da promeni način na koji razmišljamo o električnim automobilima.
Kompanija je objavila da će njihove Jinzhongzhao baterije sa čvrstim elektrolitom biti ugrađene u prototipove vozila do kraja 2025. godine. Ove baterije imaju gustinu energije do 400 Wh/kg, što predstavlja značajan skok u odnosu na trenutne litijum-jonske baterije koje retko prelaze 350 Wh/kg.
Changan planira da testira svoje čvrste elektrolite u vozilima tokom 2026. godine, a masovnu proizvodnju namerava da pokrene 2027. godine. To znači da bi vozila sa ovom tehnologijom mogla da stignu na tržište već za tri godine.
Bezbednost povećana za 70 odsto
Osim impresivnog dometa, nova tehnologija donosi i značajno poboljšanje bezbednosti. Koristeći veštačku inteligenciju za dijagnostiku na daljinu, Changan tvrdi da je bezbednost čvrstih elektorlita poboljšana za 70 odsto u odnosu na trenutne baterije sa tečnim elektrolitom.
Ova brojka od 1500 kilometara dometa zvuči neverovatno, ali nije nemoguća. Teoretski, baterije sa čvrstim elektrolitom mogu dostići gustinu energije i do 500 Wh/kg, što znači da Changan-ove baterije možda još uvek nisu iskoristile svoj puni potencijal.
Kinezi prednjače u trci za budućnost
Changan nije jedina kineska kompanija koja se priprema za ovu tehnološku promenu. CATL, najveći proizvođač baterija za električna vozila na svetu, takođe planira početak proizvodnje čvrstih elektrolita u malim serijama do 2027. godine. I BYD je najavio da će početi sa demonstracionom upotrebom ove tehnologije oko 2027. godine.
Ono što čini Changan-ov najavio posebno zanimljivim jeste njihov agresivan plan. Dok se ostali proizvođači fokusiraju na 2027. ili 2028. godinu, Changan obećava funkcionalne prototipove već krajem ove godine.
Naravno, između obećanja i stvarnosti postoji velika razlika. Dok se vozila sa dometom od 1500 km ne pojave u prodavnicama i dok ne pokažu da stvarno mogu toliko da prođu na jedno punjenje, sve ovo ostaje u domenu najava. Ali ako se Changan-ova obećanja pokažu tačnim, to bi moglo značiti prelomnu tačku za masovno usvajanje električnih vozila.
(Telegraf.rs)
Video: Drama na pruzi: Prišao sam joj i rekao - srećan drugi rođendan
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
🤫
@Au matematiko moja Neki necete nikad da shvatite , baterije su mnogo teze . Gustoca i kolicina goriva su nedostizni za baterije, Benzinac velicine golfa je lakse od ev velicine pola .Teret nije problem za motor , problem je ukupni teret po garazama , po brodovima , potrosnja guma, uzitku u voznji ... Određenima je lase ugurat metar u straznjicu nego mm u glavu ! Rezervari su isto nisko baterije nisu na boljem mestu a elektro motor koji sije sve nije i nikad nece bit izmisljen iz razloga sto mu treba pupcana vrbca s baterijom koja je naj veci problem ev !!! Jos jedan patetican pokusaj da se od đubreta napravi nesto dobro međutim ne ide , cak i najveci naivci nece poverovat lazima elektro vozaca !
Podelite komentar
🤫
@😂😂😂 opet nebuloze , da li tesla po dometu sije bmw 3 , jedino ima bolje ubrzanje i nista drugo a nedavno smo vidjeli sto to ubrzanje donosi kad je dotični s teslom pokosio zenu ni krivu ni duznu ! Elektricna vozila ne beleze porast prodaje bas suprotno , vecina onih koji su se zeznuli i naseli na suplje price pa kupili ev sad se pokusavaju resiti ga i dobro izgubit na ceni pa se vratit na klasica kola proverena i kvalitetna ! Ti samo nastavi lagat sebe i pokusavat lagat ostale ali u toje gluposti neko ni ne veruje , ev su promasaj , prevara i to svi znaju 😘
Podelite komentar
Milorad
Baterija teska 2t izem ti tehnologiju.
Podelite komentar