Vozite dizelaš stariji od ovog godišta? Hiljade ih je na putevima, ali Evropa ih šalje na otpad i neće čekati

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 4

Evropski zvaničnici imaju jasan plan kako da uklone "prljave dizelaše" sa puteva. Strategija postoji već dugo, ali će im trebati još malo vremena da je sprovedu u delo.

Nedavno smo saznali za čišćenje koje Brisel planira da sprovede na dizel automobilima pod izgovorom smanjenja uzroka nesreća na evropskim putevima, a već su pronašli i metodu. Ako ste uklonili DPF filter čestica (a to nije jedino na šta ciljaju), već možete razmišljati o kupovini automobila... Ne benzinskog, jer su i oni na radaru.

Brisel više ne želi dizel automobile, bez obzira na to koliko novca proizvođači troše na sisteme protiv zagađenja. Međutim, ne mogu da "dirnu" one najsavremenije jer su u skladu sa svim protokolima o emisijama. Drugi stariji dizel automobili ne samo da ne zadovoljavaju propise, već ih zapravo zaobilaze.

Cilj: automobili između 2011. i 2015. godine

To su vozila odobrena prema standardima Euro 4 i Euro 5, posebno ona registrovana između 2011. i 2015. godine. Velika većina njih je ulazila pod ocenu "vrlo dobro", ali tada je filter čestica počeo da stvara probleme. Njegova zamena bila je preskupa, pa je druga opcija bila da se ošteti. Na taj način, uvek će biti tu čak i ako ne radi.

U ovom trenutku Evropa zna da na putevima postoje milioni dizel automobila koje želi da ukloni sa saobraćajnica. Provera prisustva DPF-a predstavlja glavobolju na tehničkim pregledima vozila, pa Brisel traži način da proveri efikasnost filtera, a ne samo njegovo prisustvo.

Evropski tehničari znaju da je jedno rešenje merenje neprozirnosti izduvnih gasova, ali to nije metoda koju želi Evropski parlament. Navodno nije baš pouzdana i mogla bi da da lažno pozitivan rezultat.

Novi testovi dolaze brže nego što mislite

Uprkos tome, Evropa želi da dizel motori Euro 4 budu u skladu sa njim. Nasuprot tome, dizel motori Euro 5 iz 2009. godine, kada je filter postao obavezan, biće testirani brojačem čestica u praznom hodu tokom 30 sekundi. Test meri čestice sadržane u izduvnim gasovima po kubnom centimetru.

Ovim testom utvrdiće se da li je filter čestica instaliran i da li radi ispravno. Ako ste ga odlučili da deinstalirate, onemogućite mu rad ili vam se začepio ili izgorio, imaćete problem nakon što se ovaj protokol implementira.

DPF filter Foto: Shutterstock.com

Neće biti potrebno dugo, jer se već sprovodi u Holandiji, Belgiji, Švajcarskoj i Nemačkoj. Još nekoliko stotina kilometara i evo protokola na našim vratima. Zapravo, pola miliona dizel automobila opozvano je u Nemačkoj zbog neispravnog DPF filtera.

Budući da su testovi emisije čestica obavezni u zemljama EU, jasno je da će se sprovoditi i u drugim zemljama. Međutim, moraće se dogovoriti o maksimalnim ograničenjima, jer se ona trenutno razlikuju u zavisnosti od regiona.

Ali to nije sve, jer je Evropa takođe zainteresovana za utvrđivanje zašto nivoi čestica mogu biti posebno visoki u određenim automobilima. Ove čestice su posledica nivoa čađi koju stvara motor i izduvni gasovi, a uzroci nisu isključivo ekološki.

Takođe vas mogu uhvatiti sa "prstima u džemu" ako ste deaktivirali EGR ventil, ako sistem ubrizgavanja goriva zakaže ili ako se u ulju otkrije previše goriva. Stoga, budite oprezni.

Uklanjanje hiljada automobila iz saobraćaja zbog zagađenja poboljšaće kvalitet vazduha, ali će i prisiliti mnoge porodice da kupe novi automobil. Neće imati problema sa hibridnim ili električnim automobilom, ali ako je reč o dizel automobilu, moraće ispuniti te uslove ili preći na benzinski automobil, koji je, zasad, bezbedan.

Zasad, jer zemlje poput Holandije sprovode ispitivanja kako bi proširile metodu brojanja čestica na automobile sa benzinskim motorima sa direktnim ubrizgavanjem, za koje se danas sumnja da velika većina takođe emituje značajne nivoe čestica.

(Telegraf.rs/Auto Klub)

Video: Izraelska vojska objavila snimak uništenja iranskih helikoptera

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • miro

    18. jun 2025 | 13:11

    Malo se prodaju hibridna i E auta pa hoce na ovaj nacin da nateraju ljude da se rese dizela i kupe njih.

  • Map

    18. jun 2025 | 13:18

    Samo opusteno, vozim stari dizel i vozicu ga do smrti a ta i takova EU ce na kraju neminovno propasti

  • Radovan

    18. jun 2025 | 14:29

    Pre dva meseca u Belgiji prosao tehnicki ( nema privatnih tehnikih pregleda u Drlupi kod Zike)euro 4 sa 290 hiljada km i star 16 god. 88% u zelenom polju na testu gasova. Auto bio u servisu pre 180 hiljada km tj pre skoro 13 god. Sto je "najgore" auto je Alfa 159. Zamerka: ima rdje na prednjem i zadnjem mostu kao o svi posle par godina

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA