Vozite 1.3 multidžet dizel? Ovih 14 problema se najčešće pojavljuju, evo kako da ih popravite

M. R.
M. R.    
Čitanje: oko 4 min.
  • 1

Istorija turbodizela sa direktnim ubrizgavanjem korišćenjem common-rail sistema počela je krajem 1997. godine, kada je u Alfa Romeo 156 ugrađen Fijatov 1,9 JTD sa 105 KS. Ovo je u velikoj meri pomoglo italijanskom Kuore Sportivu da osvoji titulu Evropskog automobila 1998. godine.

Uspeh je ohrabrio lidere iz Torina, pa su 2003. godine stvorili najmanji četvorocilindrični turbodizel 1.3 JTD (korišćena je i oznaka 1.3 JTD Multidžet). Dugohodna verzija (69,6 x 82 mm), sa zapreminom od 1248 cc, sa dve bregaste osovine pokretane lancem i 16 ventila, i blokom od sivog livenog gvožđa. Direktno ubrizgavanje je common-rail. Pokazala se robusnom i izdržljivom.

Prva verzija je bila „bez daha“ pri niskim obrtajima i trošila je više nego što se očekivalo, iako je deklarisani prosek bio samo 3,5 litara na 100 km, što je kasnije smanjeno na 3,3. Godine 2005. snaga je povećana na 75 KS i te godine ovaj motor je osvojio titulu Međunarodnog motora godine 2005, u kategoriji od 1,0 do 1,4. Model prve generacije proizveden je sa 75 KS, 90 KS i 105 KS.

Druga generacija 1.3 Multijet II stigla je 2009. godine i, pored povećanja pritiska ubrizgavanja na 1600 do 1800 bara, dobila je i turbopunjač sa promenljivom geometrijom, što je rešilo problem odziva gasa i elastičnosti pri niskim obrtajima.

Proizvodio se sa 75 KS i 95 KS. Većina vlasnika je bila zadovoljna, a pomenuti problemi bili su injektori, retko lanac razvoda, a bilo je i slučajeva kvarova zbog rotacije letećih ležajeva radilice, ali uglavnom ako se štedelo na zameni ulja, interval zamene je bio „stisnut“ na 15.000 km, čak i na 20.000 km, vozilo je bilo prinuđeno na to.

Međutim, uz normalno održavanje i vožnju, velika većina vlasnika je bila zadovoljna.

Dizel motor, automehaničar, popravka motora Foto: Shutterstock

A ovo su greške i problemi sprovedeni kroz standardne servisne i postprodajne akcije. Kako da ih utvrdite i otklonite kvar savetuje dr Željko Marušić.

PROBLEM

Indikatorska lampica kvara motora (MIL) svetli. Motor loše radi. Sačuvani kodovi grešaka: P0235, P0238.

UZROK

Kvar senzora pritiska pojačanja turbopunjača (TC).

POPRAVKA

Zamenite senzor pritiska pojačanja TC.

PROBLEM

Kod greške: P2264.

UZROK

Loša ili nepostojeća električna veza na senzoru separatora goriva/vode. Neispravan senzor separatora goriva/vode.

POPRAVKA

Proverite napajanje na terminalu 3 višestrukog konektora. Proverite električnu vezu senzora separatora goriva/vode. Proverite dobar kontakt na konektoru senzora separatora goriva/vode. Zamenite senzor separatora goriva/vode.

PROBLEM

Indikatorska lampica kvara (MIL) svetli. Kod greške: P0180.

UZROK

Loša električna veza na senzoru temperature goriva.

POPRAVKA

Proverite kod datuma proizvodnje na kućištu filtera za gorivo. Ako je 2835, zamenite kućište filtera za gorivo.

dizel motor Foto: Pixabay

PROBLEM

Motor loše pali ili uopšte ne pali nakon jake kiše.

UZROK

Voda ulazi u kućište filtera za vazduh zbog lošeg zaptivanja na elementu filtera za vazduh.

POPRAVKA

Zamenite element filtera za vazduh modifikovanom verzijom.

PROBLEM

Indikatorska lampica kvara motora (MIL) svetli. Kodovi grešaka: P0087, P0191.

UZROK

Softerska greška modula upravljanja motorom (ECM).

POPRAVKA

Testirajte elektronske i mehaničke komponente (po potrebi) da biste eliminisali druge moguće uzroke. Programirajte modul upravljanja motorom (ECM) ažuriranim softverom.

PROBLEM

Motor radi loše. Oklevanje/gubitak snage pri ubrzanju. Motor drhti pri prebacivanju u nižu brzinu (Dualogic).

UZROK

Softerska greška modula upravljanja motorom (ECM).

POPRAVKA

Reprogramirajte modul upravljanja motorom (ECM) ažuriranim softverom.

PROBLEM

Indikatorska lampica pritiska ulja treperi.

UZROK

Ulje i filter su kontaminirani regeneracijom PDF-a, što dovodi do toga da sistem upravljanja motorom svetli indikatorsku lampicu.

POPRAVKA

Maksimalna pređena udaljenost između zamena ulja zavisi od niza faktora: Kilometraža. Broj regeneracija DPF-a. Prosečna temperatura motornog ulja. Broj pokretanja motora. Broj hladnih pokretanja.

Fiat Punto Abarth Foto: Abarth

PROBLEM

Motor neće da se pokrene i radi nepravilno.

UZROK

Loša veza sa uzemljenjem na sistemu upravljanja motorom zbog zaglavljivanja materijala za zvučnu izolaciju između žice za uzemljenje i terminala za uzemljenje na pregradi.

POPRAVKA

Pronađite i proverite terminal za uzemljenje. Uklonite materijal za zvučnu izolaciju sa terminala za uzemljenje. Očistite navoje vijka za uzemljenje i povežite žicu za uzemljenje. Zategnite navrtku obrtnim momentom: 4-6 Nm.

PROBLEM

Netačan ili nepostojeći prikaz temperature spoljašnjeg vazduha. Kod greške: B1027.

UZROK

Neispravan senzor temperature spoljašnjeg vazduha.

POPRAVKA

Ugradite modifikovani senzor temperature spoljašnjeg vazduha.

PROBLEM

Buka i vibracije iz motornog prostora pri vožnji unazad.

UZROK

Neispravan donji nosač motora.

POPRAVKA

Ugradite modifikovani donji nosač motora. Obrtni moment zatezanja: 76-84 Nm.

PROBLEM

Upozoravajuća lampica pritiska ulja ostaje kratko upaljena tokom hladnog starta.

UZROK

Nepovratni ventil za ulje curi nakon dužeg skladištenja.

POPRAVKA

Zamenite izmenjivač toplote.

PROBLEM

Motor se ne pokreće. Nije moguće birati brzine. Kodovi grešaka: P0504, P0571. Mogući sačuvani kodovi grešaka za automatski menjač sa ručnim menjačem (ASM): P1760.

UZROK

Prekidač položaja papučice kočnice (BPP) je pogrešno podešen ili neispravan

POPRAVKA

Proverite da li BPP prekidač ispravno radi i podesite ga ako je potrebno. Ako podešavanje BPP prekidača nije problem: Zamenite BPP prekidač.

PROBLEM

Kvačilo proklizava

UZROK

Srednja ploča kvačila je kontaminirana motornim uljem zbog lošeg zaptivanja zavrtnja za zamajac.

POPRAVKA

Skinite menjač. Skinite sklop kvačila. Koristite specijalni alat za blokiranje zamajca – 1.860.846.000. Skinite zamajac. Očistite naslage ulja sa zamajca. Montirajte zamajac sa novim zavrtnjima za blokiranje. Nanesite zaptivač na zavrtnje za blokiranje pre zatezanja na 40-48 Nm. Očistite naslage ulja sa ploče kvačila. Montirajte novu ploču kvačila koristeći novu srednju ploču kvačila i zavrtnje za blokiranje. Obrtni momenti zatezanja: 25-31 Nm. Koristite specijalni alat za poravnanje kvačila – 1.870.447.000. Ponovo instalirajte menjač.

PROBLEM

Indikatorska lampica kvara motora (MIL) svetli. Indikatorska lampica filtera za čestice dizela (DPF) svetli.

UZROK

Softerska greška računara motora (ECM).

POPRAVKA

Reprogramirajte ECM sa modifikovanim softverom.

(Telegraf.rs / Autoportal)

Video: I motor ima dušu: Ekspert objasnio da li treba čekati u mestu da se motor zagreje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Golas

    5. avgust 2025 | 16:53

    Iz svog licnog iskustva, ovde je napisana velika gomila gluposti, 10 godina vlasnik, samo zamenjen plivajuci zamajac sa setom kvačila(Astra h 66kw)ulje se menja na 10.000km i vozi👍

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA