Toyota predstavila novi Aygo X HEV: Prvi hibrid na svetu u A segmentu stigao u Srbiju

M. R.
M. R.    ≫   
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

Toyota Srbija je na današnjem, tradicionalnom godišnjem obraćanju srpskim medijima predstavila veoma uspešne rezultate prodaje u 2025. godini, ali i najavila početak prodaje modela Aygo X, najmanjeg hibrida na svetu! Ekipa Telegrafa je, podsetimo, pre 10 dana prisustvovala svetskoj premijeri Aygo X u Firenci i na putevima Toskane, i uverila se u pregršt novina koje donosi novi model u A segmentu.

Hibridna tehnologija stigla je i u A segment tržišta, a uvodi je smeli, kompaktni gradski krosover Aygo X koji podiže zabavu u vožnji i efikasnost na znatno viši nivo. Novi Aygo X HEV pruža dobitnu kombinaciju pristupačnosti, zabavne vožnje, dizajna i naprednih bezbednosnih sistema.

Dizajniran, razvijen i proizveden u Evropi, kako bi ponudio savremeno rešenje za svakodnevne potrebe gradskog i prigradskog života, Toyota Aygo X HEV je jedinstven krosover u A segmentu. Ime i inspiraciju je nasledio od zabavnog modela Aygo, koji je Toyotin najpristupačniji automobil u Evropi od svog predstavljanja 2005. godine.

Tojota Toyota Srbija Aleksandar Andrić, marketing i PR direktor Toyote, Foto: Telegraf.rs

Prve dve generacije modela Aygo prodate su u 1,4 miliona primeraka, a ta izuzetno uspešna priča nastavljena je 2022. lansiranjem urbanog krosovera Aygo X koji je za tri godine proizveden u 365.000 primeraka u Češkoj (Kolin). Novi hibridni Aygo X sada proširuje izbor nudeći efikasnost i fleksibilnost čuvene Toyotine hibridno-električne tehnologije, istovremeno garantujući veliku svestranost bez kompromisa.

Toyotina najnovija hibridna tehnologija znači da novi Aygo X HEV ima više snage i bolje performanse pružajući mogućnost zanimljivije, ali i ekonomičnije vožnje. Njegov samouveren stav, sada oplemenjen prepoznatljivom novom prednjom maskom i “tech-look” dizajnom, dominira gradskom sredinom i šarmira prolaznike.

Pored agilnosti i modernog izgleda hibridni Aygo X ima najnižu emisiju CO2 od svih vozila na tržištu bez mogućnosti punjenja iz utičnice (PHEV i EV). Takođe, može da se pohvali manjim ugljeničnim otiskom tokom celog životnog ciklusa vozila u poređenju sa svojim prethodnikom zahvaljujući efikasnom pogonskom sklopu i poboljšanjima u proizvodnji i logistici.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs

Aygo X je prilagođen kako bi se smestile hibridne komponente uz zadržavanje istog međuosovinskog razmaka od 2.430 mm i prostora u prtljažniku, kao kod prethodne verzije ovog modela, što je zahtevalo inovativna rešenja prilikom ugradnje. Po prvi put kod nekog Toyotinog hibrida, dva niza baterijskih ćelija postavljena su jedan pored drugog po širini poda, u poprečnom rasporedu ispod zadnjih sedišta. Drugi Toyotini hibridi koriste paralelnu konfiguraciju, što zahteva više uzdužnog prostora. Pametno korišćenje raspoloživog prostora takođe podrazumeva da je pomoćna baterija pomerena ispod prostora za prtljažnik, ne smanjujući kapacitet za smeštanje stvari.

Da bi se ugradio veći hibridni pogonski sklop, prednji prepust je produžen za 76 mm, što je postignuto pažljivom optimizacijom motornog prostora, uz očuvanje proporcija kojima se odlikuje Aygo X. Prednosti potpuno hibridnog sistema čine novi Aygo X idealnim partnerom za svakodnevnu gradsku vožnju, s emisijom CO2 od 85 g/km, najboljim rezultatom na tržištu. Time prevazilazi problem ograničenja koja važe u zonama s niskom emisijom, dok ga povećana snaga čini pogodnim i za duža putovanja uz jednako privlačnu nisku potrošnju goriva (od 3,7 l/100 km).

Tojota Toyota Srbija Foto: Telegraf.rs

Ukupna izlazna snaga sistema je povećana za 44 “konja” u poređenju s prethodnom, nehibridnom verzijom, dostižući sada maksimum od 116 KS. Tako Aygo X dobija agilnost koja je neophodna za dinamičnu gradsku vožnju, s ubrzanjem od nule do 100 km/h za samo 9,2 s.

Bezbednost je prioritet svih Toyotinih vozila, bez obzira da li su mala ili velika. Ni novi Aygo X nije izuzetak i zato je opremljen tehnologijom Toyota Safety Sense, bogatim paketom koji brine za bezbednost i pružanje pomoći vozaču. Obuhvata unapređeni sistem za sprečavanje sudara, pomoć pri praćenju vozne trake i pomoć za prepoznavanje saobraćajnih znakova, kao i novi sistem za hitno zaustavljanje i proaktivnu pomoć u vožnji. Po prvi put u modelu Aygo X, Toyota Safety Sense moći će da iskoristi sve prednosti bežičnog internet ažuriranja, kako bi bila omogućena najnovija bezbednosna rešenja.

Rođen da bude viđen

Impulsivan, „spreman za polazak” je stav kojim odiše Aygo X, u najnovijoj verziji oplemenjen stilizovanim, potpuno novim izgledom prednjeg dela koji odražava napredan, visokotehnološki pristup, istovremeno ističući njegov kompaktni SUV identitet. Nova hauba, nove svetlosne grupe i nova prednja maska naglašavaju snažniji izgled i vizuelni utisak vozila s niskim centrom gravitacije. Taj izgled je dodatno pojačan aluminijumskim naplacima od 17 ili 18 inča, u zavisnosti od nivoa opreme, i crnim, proširenim lukovima točkova.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs

Premijera novog Aygo X GR SPORT

Po prvi put predstavljena je GR SPORT varijanta modela Aygo X, koja pruža zanimljiviju vožnju i uverljiv sportski izgled. Verzija GR SPORT je ime i inspiraciju nasledila od pobedničkih timova TOYOTA GAZOO Racing koji su osvajali svetske titule u automobilskom sportu. Izdvaja se ekskluzivnom dvobojnom šemom, usklađenom s upečatljivom crnom haubom, pružajući energičan i privlačan izgled.

Već smela prednja maska modela Aygo X dobija i prepoznatljivu, ekskluzivnu mrežastu površinu stilizovanu „G-formom“ koja se može videti i na drugim modelima GR porodice, kao i jedinstvene GR SPORT aluminijumske naplatke. Unutar kabine, crni i sivi detalji, uz vezeni GR logotip, upotpunjuju sportski duh.

Aygo X GR SPORT je ujedno zabavniji za vožnju, pre svega zbog posebnog podešavanja amortizera i spiralnih opruga koje pružaju bolje i optimizovano naginjanje karoserije, dok “tjunirani” električni servo upravljač daje direktniji odziv. Ova poboljšanja su posebno konstruisana radi uzbudljivijeg iskustva, bez uticaja na udobnost vožnje gradskim ulicama.

Aygo X HEV na srpskom tržištu

Prodaja nove Toyote Aygo X HEV počela je u Srbiji, a osnovna verzija s paketom opreme X-Play košta 19.990 EUR u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan uplate. Za samo 500 EUR više kupcima je na raspolaganju paket opreme X-Trend koji nudi dvobojnu metalik karoseriju, aluminijumske naplatke od 17 inča, pristup i startovanje motora bez ključa, dodatno zatamnjena zadnja stakla, automatski klima uređaj, bežično punjenje mobilnih telefona, električne komande i automatsko sklapanje retrovizora, kao i drugu atraktivnu opremu.

(Telegraf.rs)

Video: Ultra-izdržljivost HONOR Magic8 Lite

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA