• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Bankrot australijske niskotarifne avio-kompanije: Bonza obustavila sve letove

Vreme čitanja: oko 2 min.

Četiri Boeinga 737 Max 8 koji su leteli u floti ove kompanije, oduzela je 29. aprila kompanija AIP Capital, koja je Bonzi iznajmila avione

  • 1
Bonza Foto: Shutterstock

Poslednjeg dana aprila 2024, australijski niskotarifni avio-prevoznik Bonza Airlines (AB) obustavila je sve svoje letove.

U šturom saopštenju koje je tim povodom podeljeno medijima, kao razlog obustave navode se "trenutni pregovori o kontinuiranoj održivosti poslovanja", navodi Aerotime.

Četiri Boeinga 737 Max 8 koji su leteli u floti ove kompanije, oduzela je 29. aprila kompanija AIP Capital, koja je Bonzi iznajmila avione. Do oduzimanja flote došlo je u trenutku kada je najveći investitor Bonze, kompanija 777 Partners sa sedištem u Majamiju predmet mnogobrojnih medijskih napisa zbog svog načina poslovanja.

"Upoznata sam sa situacijom koju je izazvalo otkazivanje letova Bonze", rekla je australijska ministarka saobraćaja Ketrin King. "Razgovarala sam sa izvršnim direktorima Quantasa (QF) i Virgin Australia (VA) i obe avio-kompanije su spremne da pomognu putnicima koji su ostali zarobljeni i trebaju da se vrate kući", rekla je ona australijskim medijima.

Osim četiri Boeinga koje je iznajmila od AIP Capitala, Bonza je u svojoj floti imala još jedan avion istog tipa koji je iznajmila od kanadske sestrinske avio-kompanije Flair Airlines (F8). I u ovoj kompaniji vodeći investitor je kompanija 777 Partners.

Flair Foto: Shutterstock

Bonza je počela sa svojim operacijama u januaru 2023. Ova kompanija bila je specijalizovana za tržišta koje nisu pokrili drugi niskotarifni avio-prevoznici. Čak 84% operacija kompanije činili su letovi prema takvim destinacijama. Nakon godinu dana postojanja Bonza je saopštila da je prevezla više od 750.000 putnika na 38 ruta ka 21 destinaciji.

Događaji u vezi sa Bonzom mogli bi imati posledice i za Flair Airlines, s obzirom na to da su u poslednjih nekoliko nedelja pojačane spekulacije o finansijskoj sigurnosti kompanije 777 Partners.

Flair Foto: Shutterstock

Ranije u aprilu 2024. godine, Financial Times je izvestio da su finansijski regulatori u saveznim državama Juta i Južna Karolina primorali pet osiguravajućih kompanija koje su sarađivale sa 777 Partners da prekinu sve veze sa ovom investicionom kompanijom.

Svih pet firmi bile su deo Advantage Capitala, koji je imao uloženih 2,9 milijardi dolara u kompanije tesno povezane sa 777 Partners. Početkom godine, kompaniju iz Majamija tužili su zakupodavci četiri Boeinga 737 iznajmljenih Flair Airlinesu: za ove vazduhoplove 777 Partners dugovao je gotovo 30 miliona dolara neplaćenih zakupnina.

Konzorcijum 777 Partners je ranije osnovao novu kompaniju koja je trebalo da preuzme kontrolu nad svih 30 aviona Boeing 737 MAX 8 koji su bili povezani sa 777 Partnersom. Na taj način hteli su da obezbede avione od poverilaca (zakupodavaca aviona) koji bi tražili svoje vazduhoplove nazad zbog neplaćenih rata zakupnina.

(Aero.rs)

Video: British Airways u Beogradu posle trinaest godina

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • mina

    3. maj 2024. | 12:03

    Nadam se da ovo neće biti epidemija i da će biti ove letnje sezone više charter letova za grupe ka Grčkoj.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>