
VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Da li je Uber problem ili rešenje problema?
Veselin Jevrosimović, vlasnik kompanije Comtrade, je ove nedelje u svojoj kolumni u dnevnom listu Informer pisao o planetarnom fenomenu pod nazivom Uber. Reč je o servisu za deljenje prevoza koji je postao pravi hit u svetu jer nudi brojne benefite, kako za vozače, tako i za putnike.
Evo šta on kaže o ovoj temi.
"Pisao sam ranije o takozvanoj „ekonomiji deljenja“, fenomenu koji podrazumeva razmenu usluga među ljudima, a posredstvom različitih onlajn i mobilnih servisa i aplikacija. Ovakav koncept omogućila je neprekidna povezanost ljudi u digitalnom dobu i masovna upotreba mobilnih uređaja. Kao jedan od najtipičnijih primera obično se navodi deljenje prevoza.
Jedna osoba svojim vozilom putuje na nekoj relaciji i preko odgovarajuće aplikacije dobija informaciju da postoje drugi ljudi koji imaju potrebu da se prevezu tim istim putem. Opet pomoću aplikacije, vozač obaveštava potencijalne putnike da može da ih poveze, a oni mu šalju lokaciju na kojoj će se ukrcati. Obično postoji i odgovarajuća nadoknada, prema dogovoru, koja je po pravilu jeftinija od drugih vrsta prevoza. Vozač tako pokriva deo troškova puta, a putnici dobijaju povoljniji transport.
Jedna od najpoznatiji kompanija nastalih na sličnoj ideji je Uber, kalifornijsko preduzeće koje je za svega šest godina svoje poslovanje proširilo na preko 200 svetskih gradova, a čiji se godišnji promet meri milijardama dolara. U njihovoj verziji opisanog deljenog prevoza mobilnu aplikaciju, sistem naplate i mrežu registrovanih vozača obezbeđuje Uber, a zauzvrat uzima procenat od svake vožnje. Za razliku od klasičnog primera, tarife su unapred definisane i funkcionišu kao kod taksi prevoznika – fiksni deo plus pređeni kilometri.
Ovih dana čula se vest da Uber planira da otvori predstavništva i u našem regionu, najpre u većim gradovima, uključujući i Beograd. Verujem da će se mnogi obradovati njihovom dolasku, ali Uber po pravilu prate i brojne kritike. Najveći protivnik su taksi udruženja kojima je na taj način direktno ugroženo poslovanje, premda neretko u redove svojih vozača uključuju i registrovane taksiste. Drugi problem mogli bi da imaju sa državnim organima koji brinu za bezbednost građana i pravni status vozača, zbog čega je Uber u mnogim zemljama zabranjen ili pod lupom javnosti. Koliko će u našem slučaju ovaj servis biti rešenje ili problem, ostaje tek da vidimo."
(Telegraf.rs / Izvor: Informer)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tiki
Mnogo dobra stvar 30% jeftinija od taksija
Podelite komentar