ZAŠTO NE VOLE MOJ SAJT? Ovo su 4 najčešće greške koje pravite!

Danas je na raspolaganju mnoštvo alata koji potpomažu u stvaranju preciznih, impresivnih, veb sajtova kompatibilnih za korišćenje na mobilnim uređajima

  • 0

Kada vam se poslednji put desilo da ste neku veb stranicu napustili čim ste na nju dospeli? Ako ste aktivni korisnik veba, verovatno jutros.

NE SMETE IH PROPUSTITI: Ovo su najnoviji trendovi u veb-dizajnu!

Vizuelno privlačni i tačni sajtovi jesu ključ za privlačenje (i zadržavanje) posetilaca, a – sem digitalnih umetnika – malo je preduzetnika koji su toga svesni. Danas je na raspolaganju mnoštvo alata koji potpomažu u stvaranju preciznih, impresivnih, veb sajtova kompatibilnih za korišćenje na mobilnim uređajima.

Sve to i dalje ne osigurava da vaš veb sajt neće imati jednu od ključnih grešaka koje korisnici ne praštaju. U svom godišnjem izveštaju kompanije Haf indastrijal marketing i Komarketing bavile su se onim elementima i podacima koje korisnici žele i traže na veb sajtovima, a često te podatke ne uspevaju da pronađu.

Sudeći po njihovom izveštaju, ključno je sledeće: autentičan sadržaj privlači pažnju, a važni su kredibilitet i pouzdanost.

Izveštaj je posebnu pažnju posvetio mogućnostima da se sadržaj veb sajtova unapredi kroz jednostavne i često previđene elemente.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Ovo su četiri najčešće greške.

1. Kontakt

51 posto ispitanika navelo je da na sajtovima koje su posećivali nije bilo informacija za kontakt, pa ni načina da se dođe do proizvoda ili usluge. Čak 98 posto ispitanih izjasnilo se da ih je nedostatak i-mejl adrese ili broja telefona naveo da odmah napuste sajt.

Zato se potrudite da broj telefona vašeg kol-centra (ili sličan način da vas pozovu) bude vidljiv na svakoj stranici sajta. Ne samo da će lakše uspostaviti kontakt s vama, već ćete tako i sprečiti da korisnici pomisle da se radi o fantomskoj firmi, tj. o prevari.

2. O vama

Poverenje i kredibilitet najlakše se stiču iskrenim (i profesionalnim) predstavljanjem. Zato je stranica „O nama” toliko važna. Više od polovine ispitanika, 52 posto njih iz pomenutog istraživanja, odgovorilo je da uvek makar delimično pročita i tekst o kompaniji.

Razlozi su mnogobrojni: kompanije s istorijatom uspeha zavređuju veće poverenje, priča govori i o načinu i razumevanju poslovanja, lični detalji pokazuju i ljudsku stranu, ili naprosto proveravaju da li poznaju nekog od zaposlenih. Uz to, lista klijenata i preporuke najjača su osnova za budući razvoj poslovanja.

Foto: Flickr/ illustir Foto: Flickr/ illustir

3. Sadržaj

Bez obzira na to koliko je kompanija aktivna na društvenim mrežama i da li ima odličan blog, veb sajt neće ispuniti osnovnu funkciju ako nema odgovarajućeg sadržaja. Studije slučaja ili različita istraživanja uvek privlače pažnju. Uz to, na ovaj način pokazujete i kako stvarate poslovnu strategiju, korak po korak. Nema boljeg načina da se predstavite!

Ne zaboravite da tekstovi budu redovno ažurirani i sveži. I zaobiđite traženje ličnih podataka od korisnika da biste im pružili neku potencijalnu uslugu. 70 posto ispitanika kaže da bi rado učestvovali u onlajn istraživanjima i anketama, ali da ih uvek odbija uslovljavanje obavezom ostavljanja ličnih podataka ili prijavljivanja na mejling liste.

4. Jednostavnost

Iako je Gugl unapredio svoj algoritam i na više pozicije pretrage postavlja sajtove kompatibilne i za mobilne uređaje (što je kompanijama važno), 61 posto ispitanika navelo je da (kada su poslovni korisnici u pitanju) na njihovu odluku o izboru proizvoda ili usluge uopšte ne utiče to da li sajtu mogu da pristupe i sa mobilnog telefona.

Navigacija treba da bude laka i jednostavna, sadržaj svima razumljiv, a dizajn u skladu sa politikom kompanije. Ukratko – jedinstven.

Ako se već bavite veb dizajnom i pratite njegov razvoj, sve ovo vam je poznato i podrazumeva se. Ipak, nije loše da se podsetite i ne zaboravite da to napomenete i klijentima za koje radite. Ako ste na početku i internet tek postaje vaš svet, imajte na umu da svaki saradnik ume da ceni konstruktivnu kritiku i mnogo polaže na vaše savete i iskustvo. Zato razmišljajte van zacrtanih okvira i stavite se u poziciju kompanije s kojom sarađujete. Ako u vama prepoznaju saradnika koji razume njihove želje, osiguravate dugoročnu i uspešnu saradnju.

Svima koji bi želeli da uđu u uzbudljivi svet interneta kroz prizmu veb dizajna preporučuje se da upišu kurs veb dizajna koji donosi važeći IT sertifikat. Na ovaj način olakšaćete sebi put do prvih klijenata, a i do zarade.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA