Pogledajte kako će izgledati budućnost grafičkog dizajna!

Sajt "99 designs" je odlučio da pokuša da predvidi šta nas čeka u budućnosti

  • 0

Svet grafičkog dizajna na može poslužiti kao ogledalo šireg sveta tehnoloških i društvenih promena. Istina, te promene su toliko brze da je ponekad teško i uvideti kada su se uopšte  desile. Gotovo svakodnevno se pojavljuju nove težnje, pa je teško i zamisliti kako će grafički dizajn izgledati za pet, 10, ili 20 godina.

Sajt 99 designs je odlučio da pokuša da predvidi šta nas čeka u budućnosti. Tako je nastala lista „nezvaničnih predviđanja trendova u grafičkom dizajnu 2033. godine.  Pred vama su neka od tih zabavnih predviđanja. Ma koliko da nam deluju smešno i nemoguće, neka od njih možda i zažive.

Foto: sxc.hu/CELALTEBER Foto: sxc.hu/CELALTEBER

„Flat” dizajn će izgledati drugačije

„Flat” dizajn je jedna od današnjih ominantnih tendencija. Ovaj dizajn se odnosi na upotrebu elemenata dvodimenzionalnosti, bez ikakvih senki, nijansiranja ili bilo čega što podrazumeva ili podseća na trodimenzionalnost.

Flat dizajn je postao popularan jer pruža osećaj elegancije i smirenosti, nasuprot prenatrpanim i agresivnim animiranim, 3D i raznim interaktivnim vizuelnim rešenjima.

S obzirom na to da će do 2033. godine dizajneri verovatno koristiti tonske efekte, taktilne signale i 4. dimenziju, flat dizajn će biti nešto što će posetiocima pružati potreban odmor od tolikog napada na sva čula. Međutim, do 2033. sadašnji flat će verovatno postati samo dosadan i „istrošen“. Da bi obezbedili upečatljivo korisničko iskustvo, dizajneri će morati da pronađu nešto elegantnije od banalnih vizuelnih oblika.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

„Vintidž“ će otići korak unazad

Vintidž ( vintage) dizajn, inspirisan konzumerizmom šezdesetih godina 20 veka, ali i elementima sa kraja 19. veka, danas je vrlo popularan u mnogim oblastima – od modnog i dizajna nameštaja pa do logoa i ambalaža.

Ipak, ova tradicija neće još dugo biti „ponovo otkrivena“, a grafički dizajneri će morati da pronađu način da obnove vintidž izgled.

Za to verovatno postoji samo jedan način – opet se vratiti unazad. U budućnosti nas, dakle, čeka  povratak u još dalju prošlost, kao što je srednji vek, pa će u trendu biti feudalni grbovi, pečati od voska i pergament. Dizajneri koji budu želeli da odu još jedan korak napred u vintidž dizajnu zapravo će morati da se vrate i još koji korak unazad – do hijeroglifa ili egipatskih sfingi.  To može biti i povratak u devedesete, koje će postati ono što su za nas šezdesete. Šarenilo, sjaj i zlato, možda sa malo više ukusa.

Gifovi će postati zamena za slike

Iako su vrlo popularni među pripadnicima internet-generacije, gifovi, pokretne sličice, i dalje su deo marginalne kulture. Ipak, zabavni i kreativni gifovi se brzo šire društvenim mrežama, te je samo pitanje vremena kada će ih marketinški stručnjaci preuzeti kao jedan od načina reklamiranja.

Foto: GIF Foto: GIF

S obzirom na to da će mlađe generacije do 2033. stasati u glavne potrošače, vrlo je moguće da ćete dobiti zahtev da dizajnirate gif za naslovnu stranu onlajn magazina, knjige, bilborda ili plakata. Neki će možda poželeti da imaju gif-logo. Možda se uvede i Oskar za najbolji gif. Zato razmišljajte o njihovom potencijalu na vreme.

Brendiranje destinacija će otići korak dalje

Jedna od još vrelih tema, pokrenuta 2013. godine, jeste brendiranje lokacija. Gradovi širom sveta, u želji da privuku turiste, poželeli su da stvore jedinstven i prepoznatljiv vizuelni identitet pojedinih lokacija. Neka mesta su tako postala prepoznatljivija od samih gradova. Tu spadaju Viktorija u  Londonu i Grand sentral stejšen u Njujorku. Ovaj trend bi mogao da se proširi i dalje.

Do 2033. sva mesta, bez obzira na to koliko su mala ili beznačajna, moraće da imaju sopstveni vizuelni identitet. Možda ćete tako raditi na vizuelnom identitetu igrališta, parkova, ulaza u zgradu, mesta za parkiranje...

Dizajnere u budućnosti očigledno očekuje dosta zanimljivog posla. Budući da već sada svaki proizvod i brend imaju svoj specifičan dizajn, a svakoga dana je sve više proizvoda i brendova, dizajneri će imati pune ruke posla.

Ukoliko je za vas 2033. još daleko i želite da se bavite dizajnom u bližoj budućnosti, kvalitetna obuka za dizajnere dostupna je na ITAcademy u Beogradu. Tu se možete upoznati sa grafičkim, veb dizajnom, kao i sa sve popularnijim dizajnom novih medija. Da biste spremno dočekali 2033, počnite da dizajnirate još danas.

(Telegraf.rs )

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA