Da li je Product Owner Supermen?

Kreatori Scrum-a su od početka bili svesni da je neophodno poboljšati komunikaciju između programera i uprave, ali na jedan sistemski način koji neće zavisiti od lične inicijative pojedinaca

  • 0

Jedan, ali ne i jedini, razlog zašto tradicionalan način nije bio uspešan, kada je u pitanju razvoj softvera je jaz između uprave i zaposlenih, tj. programera. Menadžment je pravio planove bez saradnje sa razvojnim timom, vrlo često ne uzimajući njihove procene u obzir, već se rukovodeći drugim principima. Takođe komunikacija između naručioca posla, i programera je često išla preko menadžmenta, a zahtevi klijenta nisu bili dovoljno objašnjeni ili detaljno predstavljeni.

Ako sve ovo sagledate onda vam je jasno zašto su kompanije strepele od razvoja softvera, pošto je ceo proces od strane menadžmenta bio viđen kao crna rupa, ili ludnica gde se ne zna ni ko pije ni ko plaća. Da bi ispunili nerealne zahteve, nametnute od strane uprave, programeri su morali da rade duže, vikendima, a čak i tada nisu mogli da završe preuzete obaveze, što je dovodilo do pada morala i radnog učinka, pa bi rokovi bili konstantno probijani, dolazilo bi do odlaganja projekta, plaćanja penala i tako dalje.

Kreatori Scrum-a su od početka bili svesni da je neophodno poboljšati komunikaciju između programera i uprave, ali na jedan sistemski način koji neće zavisiti od lične inicijative pojedinaca. Rešenje je nađeno u poziciji Product Owner-a, i to je, pored Scrum Master-a, jedna od najbitnijih uloga u timu.

Da li znate šta je zajedničko za engleski ragbi, komunizam i razvoj softvera? (VIDEO)

Da li znate zašto programeri igraju poker na poslu?

Ukoliko bi morali laičkim jezikom da definišemo ulogu Product Owner-a, onda bi rekli da on polovnu svog radnog vremena provodi kod klijenta, a drugu polovinu sa razvojnim timom. PO (skraćenica za Product Owner) je multidisciplinarna ličnost kao i ostatak Scrum tima. On mora da ima jasnu viziju vezanu za sam proizvod, ciljeve koji treba da budu postignuti,  te mora da ih artikulisano prenese timu. Takođe, treba usko da sarađuje sa razvojnim timom kada se planiraju opcije budućeg proizvoda (program, usluga …), i odredi kada će ceo projekat biti završen, uz poštovanje sugestija programera.

Sa  druge strane jako je bitno da Product Owner ima kvalitetan odnos sa korisnikom, te da ne samo ume da razume njegove zahteve, već i da ih prenese programerima na razumljiv način. Konstantna komunikacija sa klijentom se podrazumeva, ali je najbitnije da dobije od njega mišljenje o svakoj novoj iteraciji softvera.

Pored odnosa sa klijentom, jako je bitno da između PO i tima postoji razumevanja i saradnja. Iako on određuje prioritete, jednom kada se tim obaveže, nema pravo da ubacuje nove zadatke tokom „Sprinta“, tj. vremena alociranog za izradu te softverske funkcije. Ali to nije kraj, pošto bi PO trebalo da učestvuje u „daily standup-u“, tj. kratkim dnevnim sastancima kada programeri diskutuje o tome šta je urađeno ili šta će raditi, zatim pomaže timu sa savetima i/ili pojašnjenima tokom procesa izrade softvera.

Kako da za upola kraće vreme uradite dva puta više! (VIDEO)

Kako primena Scrum-a dovodi do povećanja produktivnost?

Na kraju, kada tim završi neku funkciju, Product Owner jedini ima tu moć da prihvati ili odbaci ono što je urađeno tokom Sprinta, i upravo zato to mora biti jedna osoba, a ne komitet ili više ljudi. On je taj koji upravlja proizvodom od početka do kraja, i shodno tome snosi najveći deo odgovornosti.

Nakon svega napisanog čini vam se da Product Owner mora da bude neki Supermen, u najmanju ruku. Iako se spisak obaveza čini prevelikim za jednu osobu, vodite računa da PO ne rukovodi direktno timom, iako ima pravo da im u određenim trenucima sugeriše neke postupke. Njegov glavni zadatak je da na pravilan način iskomunicira zahteve klijenta programerskom timu, i obratno, da klijentu na pravi način predstavi šta je tim uradio i na osnovu toga dobije kvalitetanu povratnu informaciju.

Puzzle Software već nekoliko godina , u saradnji sa Scrum Alliance, organizuje edukacije i sertifikacije za Scrum Master-a i Product Owner-a. Edukacija za ove uloge traje dva radna dana, i u pitanju je mešavina predavanja i praktičnih vežbi, na kojima se proverava kako su polaznici usvojili novostečena znanja. Tokom meseca novembra, Puzzle Software će organizovati niz edukacija posvećenih Scrum-u, pod nazivom Agile Month, gde će, pored sertifikacionih kurseva za Scrum Master-a i Product Owner-a, ponuditi „extended“ kurseve namenjene kako totalnim početnicima, tako i onima koji već imaju iskustva u agilnom razvoju softvera. Više informacija možete naći na zvaničnom sajtu Agile Serbia.

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA