Evo kako da napravite dobru stranicu na Facebooku!

Uspešna marketinška kampanja podrazumeva da je prava poruka preneta pravoj ciljnoj grupi u pravo vreme, uz što manje troškove. Planiranje marketinga na internetu ima brojne specifičnosti i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji

  • 2

Kako internet sve više postaje i mesto za marketing i oglašavanje, tako Fejsbuk postaje jedan od najvažnijih vidova promocije. Već imate svoju poslovnu stranicu i ljude koji vas prate, ali želite da proširite svoju publiku i da poboljšate komunikaciju sa svojim potrošačima? Kako da učinite svoju stranicu vrednijom? Pred vama su neki od saveta.

Jasno odredite svoje ciljeve

Kako biste na Fejsbuku izgraditi uverljivu stranicu, koja donosi merljive rezultate, prvo morate da identifikujete svoje glavne ciljeve", kaže Mari Smit, marketinški stručnjak i jedna od autorki knjige „Fejsbuk marketing: Jedan sat dnevno“. „Mnoge male firme ne uspevaju u potpunosti da iskoriste sve što nudi Fejsbuk jednostavno zbog nedostatka jasnih ciljeva i strategije za postizanje tih ciljeva."

Dakle, vaše prvo pitanje bi trebalo da bude: zašto smo na Fejsbuku? Šta je naš cilj? Bilo da je u pitanju prodaja više proizvoda, poboljšanje usluge ili stvaranje novih odnosa, određivanje cilja, odnosno toga šta želite da postignete uz pomoć svog poslovnog profila trebao bi da bude prvi nužan korak. Onda će vam biti mnogo lakše da efikasnije koristite Fejsbuk.

Ispitajte mogućnosti

„Postoji veliki broj načina na koje kompanije mogu da iskoriste Fejsbuk", kaže Grejdi Barnet, direktor globalne onlajn prodaje na Fejsbuku. „Ljudi su društvena bića. A Fejsbuk je vrlo fokusiran na pružanje alata i okruženja koji su pogodni za društveni angažman i stvaranje kontakta između ljudi i zajednica, ustanova, brendova..."

Kreiranje događaja, postavljanje fotografija vašeg proizvoda, ažuriranje statusa u kom najavljujete novu uslugu – samo su neke od mogućnosti. Što bolje razumete i poznajete koje mogućnosti imate, to će vam biti lakše da razvijete dobru strategiju.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

„Na primer, ako imate restoran, deljenje video-zapisa u kom šef kuhinje deli savete ili recepte velika je prilika da na zanimljiv način predstavite svoje posebne vrednosti. A ta video-funkcija je već dostupna na stranici", kaže Barnet. Ova društvena mreža preferira snimke koji su direktno postavljeni na nju, a ne pregled preko drugih linkova.

Razlog je jednostavan – Fejsbuk želi da njihov „video proizvod“  bude ispred ostalih. Fejsbuk ne želi ni po koju cenu da odlazite sa njihovog sajta, naročito ne kod tako velikog konkurenta kao što je Jutjub. Dakle, ukoliko video stavite direktno, ova mreža će vas nagraditi brojnijom publikom.

Imajte uvid u svoju publiku

Uvid u publiku koja prati vašu stranicu moguć je pomoću alata koji se nalazi na vrhu kontrolne table. Praćenjem tih podataka saznaćete dosta o tome ko ste vi i ko je vaša publika. Takođe na taj način možete proceniti da li je sadržaj u koji ulažete stigao do pravih ljudi. Pratite kako ljudi reaguju na vaše poruke, koliko se uključuju lajkujući i komentarišući i ubrzo ćete lako uvideti i znati koji sadržaji su dobri i uspešni, a koji nisu.

Potrebna vam je strategija i plan

Foto-montaža: pixabay.com Foto-montaža: pixabay.com

Svakome treba strategija i plan", kaže Geri Vajnerčuk, stručnjak za društvene medije i autor popularne knjige „The Thank You Economy“. „Ako jedan od vaših konkurenata ima 5.000 obožavatelja, onda vi morate doći do 5.001. To je isto kao i razlika između menadžera prodaje i marketinškog menadžera. Ljudi iz prodaje uvek gledaju šta se događa danas, a marketinški stručnjak mora da gleda dugoročno.“

Razvoj plana i strategije koji će vam pomoći da ostanete fokusirani na vaš cilj veoma su važni. Postoji nekoliko strategija koje možete izabrati. Smit naglašava da su najbitnije među njima: dizajn strategija, strategija promocije i sadržaj.

Angažujte svoju publiku

Jedna stvar koja je zaista značajna kako na stranicama Fejsbuka, tako i u oglasima, jeste da budete stvarno otvoreni i autentični", navodi Barnet. „Ono što delite na stranici ili u oglasima takođe treba da prenosi poruke i kulturu vašeg brenda."

Uspešna poslovna stranica na Fejsbuku tako se zove jer radi odličan posao na uključivanju  zajednice.

Foto: Profimedia/Alamy Foto: Profimedia/Alamy

Firme sa uspešnim stranicama zapravo slušaju više nego što govore. A ako pažljivo slušate, vaši fanovi će vam reći šta tačno valja, a šta ne valja na vašem proizvodu ili usluzi. Kako biste započeli taj otvoreni razgovor, vaši klijenti moraju da osete da ste istinski odani, da slušate njihove povratne informacije i da ćete njihove sugestije iskoristiti za poboljšanje svojih proizvoda ili usluga.

„Često je interakcija ono što je vredno za korisnike", kaže Hauard Grinstajn, strateg društvenih medija  i predsednik kompanije „Harbooke Group“. „Dajte im razlog da se vrate na stranicu, a ne samo razlog za lajkovanje. To je ono što će vam pomoći da pretvorite ljude u svoju publiku, a publiku u kupce."

Dakle, uspešna marketinška kampanja podrazumeva da je prava poruka preneta pravoj ciljnoj grupi u pravo vreme, uz što manje troškove. Planiranje marketinga na internetu ima brojne specifičnosti i zato su stručnjaci iz ove oblasti sve traženiji. Ukoliko želite da izgradite uspešnu karijeru marketinškog planera na internetu ili menadžera digitalnih medija, razmotrite upisivanje kratkog i efektnog obrazovnog programa iz ove oblasti. InternetAcademy jedna je od retkih institucija u Srbiji u kojoj se ova oblast izučava u organizovanom školskom programu.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA