Evo kako da pokrenete sopstveni biznis u 5 koraka

Vođenje sopstvenog posla iziskuje preduzetnički duh, inicijativu, upornost, istrajnost, ali i određene veštine i znanja. Pred vama je nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da uspešno pokrenete i vodite sopstvenu malu kompaniju

  • 1

Poslednja decenija pokazala je da nijedno zaposlenje nije sigurno i stalno. Stopa nezaposlenosti i dalje je visoka u celom svetu. Zbog toga i ne iznenađuje činjenica da ljudi svih godina žele da postanu preduzetnici. U nekim slučajevima, to je jedina opcija koju imaju na raspolaganju.

Vlasnici malih kompanija mogu da uživaju u pravom osećaju dostignuća i zadovoljstva. Vođenje sopstvenog posla iziskuje preduzetnički duh, inicijativu, upornost, istrajnost, ali i određene veštine i znanja. Pred vama je nekoliko saveta koji vam mogu pomoći da uspešno pokrenete i vodite sopstvenu malu kompaniju.

Odredite šta su vaši proizvodi ili usluge

Odaberite tržišnu nišu u nastajanju – onu koja obećava dugoročni rast i dobru zaradu. Potom utvrdite gde je tražnja veća od ponude. Ponudite novo rešenje problema, nešto inovativno. Sprovedite istraživanje i proverite da li su proizvodi i usluge koje ste izabrali ono što ljudima treba, što žele i da su spremni da za njih plate.

Odredite koliko će vas koštati da napravite svoj proizvod ili obezbedite sve za pružanje usluga, a zatim odredite cenu vašeg proizvoda ili usluge. Potrudite se da vaši proizvodi i usluge zaista budu snažna konkurencija. Održavajte tu konkurentnu prednost. Odaberite relevantan, konačan naziv kompanije, a zatim proverite da li je ime dostupno i da nije već popularno u nekom sličnom obliku, kako se naziv vaše kompanije ne bi mešao s drugima i kako bi se odmah izdvojio.

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Pristupite vašim klijentima ili kupcima

Odredite ko su vaši kupci, kako ćete ih pronaći i šta bi bili njihovi motivi za kupovinu vašeg proizvoda ili usluge. Utvrdite najbolji način na koji ćete dopreti do njih i proučite njihove poslovne potrebe. Temeljno ispitajte njihove probleme i uočena rešenja. Pokažite istinsko interesovanje za njih i njihov uspeh. Dobro osmislite ponude koje će odgovarati njihovim potrebama i ponudite ih po povoljnim cenama. Trudite se da učinite više od očekivanja klijenata. Važno je da budete u korak s novim tehnologijama, tehnikama i standardima. Podelite ih sa svojim zaposlenima, svojim partnerima i klijentima. Ako ispunite obećanja i pružite kvalitet, sigurno ćete ih zadržati na duže vreme.

Odredite resurse za pokretanje posla

Ako nemate iskustva u vođenju posla, pre svega je važno da pronađete mentora ili da krenete na neki od edukativnih programa ili treninga. Zatim se raspitajte o postojećim fondovima za pokretanje posla. Danas postoje i fondovi i organizacije koji posebno brinu o pomoći za žene preduzetnice, mlade preduzetnike i slično.

Takođe postoji i bespovratna državna pomoć (subvencija) kojom se potpomažu novi poslovni poduhvati. Pažljivo postupajte kada uzimate kredite i pozajmice. Obezbedite na vreme sve  poslovne dozvole i sertifikate koji su potrebni za vašu odabranu poslovnu industriju.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Odredite pravnu strukturu vaše firme

Poslovna struktura koju odaberete utiče na poslovni identitet, porez na dobit, poreske obaveze, status finansiranja, pa čak i na to koliko ćete biti primamljivi klijentima. Metodološki pristupite odluci i odaberite pravni oblik koji najbolje odgovara vašoj maloj kompaniji: da li je u pitanju jedan vlasnik, partnerstvo, društvo s ograničenom odgovornošću, korporacija, neprofitna organizacija itd. Međutim, nemojte da pretvorite proces donošenja ove odluke u veliki projekat. Kako vaše poslovanje bude raslo, tako će se događati razne promene, a s njima će se menjati i  pravna struktura.

Pripremite poslovni plan

Poslovni plan bi trebalo da bude jednostavan, realan, prilagodljiv i izvodljiv. Plan vam omogućuje da odredite fokus, smer, jasne finansijske ciljeve, podatke o novčanim potrebama (kreditima i slično) i pomaže vam da odredite jasan put do vašeg poslovnog uspeha. On vam takođe pomaže da se dobro upoznate s brojevima koji se tiču profita, procene troškova i s marketinškim strategijama.

Formalni poslovni plan vam je potreban ukoliko želite da dobijete subvencije ili da ostvarite partnerstvo. Delovi svakog dobrog poslovnog plana su: predviđeni protok novca, budžet, predviđanja dobiti i gubitka, BEP analiza (tačka u kojoj se ukupni troškovi i ukupni prihodi izjednačavanju), poslovni ciljevi, marketinški plan, opis vaše ciljane publike (kupca-klijenta).

Ako pokrećete svoje poslovanje od nule ili tražite način da uložite u poslovne poduhvate, više o potrebnim preduzetničkim veštinama i znanjima možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Qqq

    29. april 2016 | 16:32

    Sve je to lepo ali odakle meni pare da krenem tako nesto.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA