Ove rečenice nijedan dizajner ne voli da čuje

Mnogi od saradnika ne razumeju poziciju dizajnera i često pogrešno shvataju da je reč o jednostavnom poslu koji bi bilo ko mogao da završi, međutim, nemojte se zavaravati, jer je to daleko od istine

  • 0

Kada bi biti dizajner bilo lako, dizajner bi bio svako. Ili bar tako ljudi kažu. Za ovaj posao potreban je ne samo talenat, koji je nekada i ključan, već i ozbiljno znanje, vežba, iskustvo i, na kraju,  dobro poznavanje organizacije i ljudskih odnosa. Po pravilu, osoba koja se bavi ovim poslom radi u timu od više ljudi, odgovara različitim kolegama na zahteve i u saradnji s njima dolazi do rešenja koje na kraju treba da projektuje i predstavi klijentu.

Mnogi od saradnika ne razumeju poziciju dizajnera i često pogrešno shvataju da je reč o jednostavnom poslu koji bi bilo ko mogao da završi, međutim, nemojte se zavaravati, jer je to daleko od istine. Usled toga, često se od neupućenih saradnika mogu čuti različiti komentari o načinu na koji ovi umetnici rade posao. Ukoliko ste u njihovoj koži, otkrićemo vam nekoliko rečenica koje dizajneri nikako ne vole da čuju, pa ih izbegavajte kada dođete u kontakt s njima.

„To bi trebalo da me oduševi”

Gotovo svaki dizajner će se naježiti kada čuje ovu rečenicu. „Oduševljenje” je subjektivna kategorija i ukoliko niste rođena braća ili bračni par, teško da će bilo koja osoba znati šta je to što vas može da oduševi. Kako bi dizajner znao odakle da počne i u kom smeru treba da razmišlja važno je da mu date nekakve smernice i objasnite šta želite da postignete vizuelnim prikazom na kom on upravo radi za vas.

„Hajde, trebaće ti pet minuta za to”

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Ni za jedan posao na svetu ne treba samo pet minuta. Prvo što će bilo kom dizajneru pasti na pamet da vam odgovori na to jeste „Onda uradite to sami”. Morate razumeti da je reč o vrlo pipavoj profesiji i da su generalno ovi ljudi po opredeljenju perfekcionisti, tako da u svaki vizuelni prikaz koji rade ulože sebe taman toliko da im ne preostane gotovo ništa. A za to nekoliko minuta nikada neće biti dovoljno. Zato razmislite sledeći put pre nego što im kažete „Začas ćeš ti to”.

„Poslali smo ti logo u Wordu”

Prirodno je da klijenti ne znaju tehničke detalje dizajnerskog posla. Međutim, ukoliko sarađujete s njima, od velike je važnosti da znate dovoljno kako biste mogli da komunicirate.

Savladajte osnovne formate kojima raspolažu ovi majstori i potrudite se da im pružite sav materijal koji im je potreban kako bi završili posao za koji ste ih angažovali. Ukoliko se ne potrudite, na kraju nećete biti zadovoljni ni vi, a sigurno ni oni.

„Nema potrebe za većom rezolucijom, na ekranu izgleda dobro”

Foto: Flickr/ illustir Foto: Flickr/ illustir

Dobro uglavnom nije dovoljno. Ukoliko želite da se vizual koji dizajner radi za vas nađe na bilbordu, ne možete uzimati ekran računara, koji je daleko manji, kao referencu. Veliki formati zahtevaju visoke rezolucije, kako štampa ne bi izgledala ružno, razvučeno i popucalo. Uostalom, ukoliko vam saradnik traži konkretnu dimenziju, zašto biste mu davali nešto za šta vi mislite da je u redu, ukoliko zapravo nije? Poslušajte dizajnera.

Svi ćemo pasti u iskušenje da izgovorimo neke od ovih rečenica, što potiče iz neznanja vezanog za posao koji dizajneri obavljaju. Na kraju krajeva, u opisu njihovog radnog mesta jeste da donose sve odluke o vizuelnim efektima bilo koje kampanje, definisanja vizuala i generalno, kreiranja vizuelnog identiteta određenog brenda ili proizvoda za koji radi. To je daleko od jednostavnog, zbog čega je važno pružiti im prostor, razumevanje i toleranciju kako bi završili svoj posao na vreme i bez napetosti.

Ako volite crtanje, imate talenta za to i od malih nogu smišljate i prenosite na papir različite vizije koje imate o svetu oko sebe, onda je krajnje vreme da pronađete pravu školu dizajniranja za sebe i tim koji će poštovati sve vaše težnje i rešiti vam nedoumice vezane za buduću karijeru.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA