0

Evo kako da kreirate vizuelni identitet nove kompanije!

Metodologija marketinga se ubrzano menja zbog raširene primene računara i interneta ne samo kada je u pitanju brendiranje, već i svi ostali aspekti marketinga

Biznismen, čovek, muškarac za kompjuterom, posao, na poslu
Foto: Profimedia/Tetra Images

Dizajn logotipa je jedna od prvih stvari o kojoj treba da razmišljaju svi marketinški menadžeri malih i tek pokrenutih kompanija. Magazin „Mašabl“ je ispitao nekoliko web dizajnera i stručnjaka za marketing o poznatim i ne tako poznatim osnovama izrade sjajnog logotipa za nove kompanije. Među ispitanima su se našli dizajner Grejam Smit, dizajner i bloger Džejkob Kas i Radž Abhajenker, izvršni direktor kompanije „Trejdmarkija” (Trademarkia), koja se bavi izradom logotipa.

Najveći izazovi za startap kompanije

Kas kaže da je jedan od najtežih aspekata za startap kompanije pronalaženje dizajnera logoa čiji je rad dobar, a koji još želi da radi s malim budžetima koje obično startap kompanije imaju.

Ako nemate odličnog dizajnera logotipa u svom timu i ako vam je potrebno nešto više i bolje nego što je običan logo, unajmljivanje ove vrste talentovanih stručnjaka može da bude izazov.

Smit takođe ističe taj problem, navodeći da je glavni izazov za startap kompanije „da ne izgleda kao da su nemarno potrošili sav svoj novac na opremu i nisu ostavili dovoljno sredstava za stvari kao što su dizajn logotipa i marketing”.

Naravno, male kompanije mogu da imaju ograničena sredstva za brendiranje, ali nažalost, to će se loše odraziti na njih. Neke od startap kompanija su vrlo nezainteresovane za to kako izgleda njihov vizuelni identitet, a to ih skupo košta". Smit navodi da to veoma utiče i na identitet njihovog brenda. Ako ljudi logo i vizuelni identitet smatraju „jeftinim“, tako će doživeti i ceo brend.

„Loš logo, kao i logo koji nema identitet, može da ima samo negativan rezultat."

Vaš logo nije vaš brend, ali jeste deo identiteta brenda

Foto: Profimedia/Panthermedia

Foto: Profimedia/Panthermedia

Kas kaže da startap kompanije treba da razmišljaju o tome šta im je potrebno – dizajner logoa ili dizajner identiteta brenda, koji će stvoriti potpuni vizuelni sistem koji predstavlja brend.

„Takođe je važno da imate na umu da vaš logo nije vaš brend." Smit upozorava menadžere marketinga da brendiranje često može da bude odlučujući faktor razlikovanja dveju kompanija sa sličnim proizvodima i idejama.

„Budite pametni i pretpostavite da još jedna kompanija može da ima ideje slične vašima. Ali ako uz to oni imaju sjajan logo i identitet brenda, velike su šanse da će oni stvoriti veću senzaciju od pokretanja biznisa nego vi, ma koliko se trudili da dobro uradite marketing. Bolje je da sve svoje resurse planirate na početku i da uložite u svoj ugled i ideju."

Abhajenker ima sličan pristup i navodi da je za startap kompanije veoma važno da se „izdvoje iz gomile, budu prepoznatljive i sugestivno pokažu proizvode i usluge koje nude”. Logo omogućuje identifikaciju svih tih kvaliteta s brendom.

Logo je stvarno prva poruka koju šaljete, vaš identitet, kojim se predstavljate svetu. I to mora da bude logo koji će da bude dizajniran tako da se uklapa, ne samo na vašu web stranicu, već i na vizitkarte, kao i na profilnu fotografiju na Tviteru i slična mesta. Dakle, potrebno je da budete prepoznatljivi, a opet jednostavni u isto vreme", navodi Abhajenker.

Foto-ilustracija: Profimedia

Foto-ilustracija: Profimedia

Tradicionalni ili digitalni logo?

Abhajenker posebno ističe jednu od glavnih razlika između tradicionalnog i digitalnog dizajna logoa.

Internet se stalno menja. I to mnogo brže od našeg realnog sveta. Kada se prisetimo kako su web stranice izgledale početkom dvehiljadite godine, možemo samo priznati da one nemaju baš mnogo veze s našim današnjim doživljajem i iskustvom koje dobijamo na internetu.

„To znači da se internet stalno redizajnira. Kako dizajnirati logo koji može da ostane relevantan (i da nemate osećaj da deluje zastarelo) i u narednih nekoliko godina, ili bar nekoliko meseci, kad ne znamo ni kako će se razvijati i smenjivati tendencije na internetu? Ovo može da bude veliki izazov za marketinške stručnjake i web dizajnere."

Kas, s druge strane, kaže da, osim budžeta i rokova, „stvarno ne bi trebalo da bude nikakvih razlika. Proces i osnovna načela dobrog logo dizajna treba uvek da budu isti". Kao dugogodišnji dizajner logotipa, Smit primećuje da je dizajn logotipa za štampane materijale postao mnogo manji izazov.

„Sada, s računarima i mobilnim uređajima, platformama i proizvodima, projektovanje logotipa ili ikonice za internet uopšteno predstavlja veći izazov."

Foto: Profimedia

Foto: Profimedia

Drugim rečima, logoi moraju da funkcionišu za više aplikacija, ikonica, avatara i naravno da obezbede isti kvalitet u tradicionalnim štampanim medijima, na vizitkartama, kao i na bilbordima i u svim ostalim medijima.

Metodologija marketinga se ubrzano menja zbog raširene primene računara i interneta ne samo kada je u pitanju brendiranje, već i svi ostali aspekti marketinga. S druge strane, primena novih marketinških metoda omogućava višestruko jači uticaj na tržište nego ranije. Višestruko veći profit, takođe. Ukoliko želite da postanete savremeni marketinški menadžer i savladate moderne metode marketinga, više o tome možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Brend, Brendiranje, Karijera, Logo, Marketing, Saveti, Startup, Uspeh

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Da li će novi HTC model EXODUS 1 dostići full node karakteristike?

PRONAĐITE IDEALAN POSAO ZA SEBE: Dođite danas na najveći sajam zapošljavanja u zemlji – hotel „Metropol Palace”, 10:00–18:00 časova

Međunarodno poslovanje: Koje veštine su vam potrebne da uđete u ovaj svet?

Srpski Comtrade postao strateški partner najveće blokčejn kompanije na svetu (VIDEO)

PRONAĐITE IDEALAN POSAO ZA SEBE: Pred nama je najveći sajam zapošljavanja u zemlji – 10. maj, hotel „Metropol Palace”

Kako kompleksnost ili jednostavnost bezbednosnih parametara utiču na bezbednost kripto valuta?

JOŠ SAMO DANAS: 800€ popusta za upis na ITAcademy

Kako do uspeha i dobre zarade za pojedinca i kolektiv?

Ovaj 1. maj je prilika da promenite svoj život

Istraživanje tržišta: Zašto je neophodno i odakle početi

Koliko je Baeapy malware efikasan: Šta je sve moguće uraditi obelodanjenim hakerskim alatima NSA?

Šta rade menadžeri projekata: Evo kako u praksi izgleda upravljanje projektima

Ovih 5 grešaka programeri sebi ne smeju da dopuste

Kako da imate vrhunski marketing čak i kada je vam je budžet limitiran?

Kako je izveden uspešan napad na platne kartice na Mac računarima?

Tražite posao? Evo kako da pokažete svetu da ste stručni

Najsavremenija osnovna škola u regionu otvorila upis za učenike II, III, IV i V razreda

Kako će blockchain tehnologija uticati na međunarodnu trgovinu?

Srednjoškolci, učestvujte na kreativnim vikend-radionicama na Fakultetu savremenih umetnosti (BESPLATNO)

Učenje na daljinu: Evo kako da uspešno učite onlajn

Kako da dobar prodavac postane uspešan menadžer?

Kompletan vodič za buduće preduzetnike: Pet koraka za započinjanje sopstvenog posla

ŠTA JE BOLJE ZA KARIJERU - master diploma ili međunarodno priznati sertifikat?

Da li su insajderski napadi najveća pretnja po bezbednost sistema?

POČINJE PORODIČNI VIKEND: Roditelji, dovedite svoje mališane u Beograđanku da se dobro zabavite i učite kroz igru

PORODIČNI VIKEND U SAVREMENOJ: Dobra zabava i nova znanja za celu porodicu

DOBRO DOŠLI, PRVACI: Otvoren je upis u prvi razred u Savremenoj osnovnoj školi

Kakve su najnovije promene u bitcoin tehnologiji i zašto je rudarenje sve manje efikasno i skuplje?

FINSKI MODEL OBRAZOVANJA DOSTUPAN JE I U SRBIJI: OŠ Savremena počinje sa radom

Doktor Nestorović otkriva: "Siromaštvo izaziva stres, a stres smanjuje inteligenciju" (VIDEO)

Ovako izgleda testiranje za upis budućih prvaka u školu

Kako zaštititi pristup kripto novčaniku?

Evo kako da najlakše započnete uspešan biznis iz sopstvenog doma - i jedna greška koju nikako ne smete da napravite

Apple Heart Study ili jedna jabuka na dan

Talentovani ste i kreativni? Učestvujte na konkursu FSU i osvojte vredne nagrade!

Evo kako da najlakše koristite "srpska" slova na vašem Android telefonu

Evo kako da se nosite sa strahom od poslovnog neuspeha ako ste rešili da postanete preduzetnik

Otkrivamo kako funkcioniše najnovija tehnika napada na bitcoin „Dust Attack“ - i kako da ga sprečite

Uskoro će svaki vaš CV prvo čitati veštačka inteligencija i određivati da li ste dovoljno dobri za određeni posao, ali i govoriti vašem šefu da je došlo vreme da vas nagradi

Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspešni otkrivaju šta im ne da da napuste posao

Dođite na izložbu profesora i studenata FSU u Galeriji „X Vitamin” – ulaz je besplatan!

BESPLATAN WEBINAR: Naučite kako se kreiraju uspešne SEO kampanje

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima