Šta to inovativne kompanije rade drugačije i bolje? Saznajte njihove tajne odmah

Društvene mreže su idealan teren za kreiranje strategija oglašavanja i komunikacije sa ciljnim grupama potrošača, odnosno korisnika, ali i za izgradnju uspešnog brenda i povećanje prodaje

  • 0

Za proteklih 10 godina kompanija „Fast Company“, koja je medijski lider u svetu biznisa, s fokusom na tehnologiju, preduzetništvo i dizajn, objavila je listu od 50 najinovativnijih kompanija. Iako je ceo sadržaj vredan čitanja, mi smo odlučili da izdvojimo neke od primera koji su najkorisniji svima koji žele da nauče nekoliko lekcija o savremenom marketingu i komunikaciji s potrošačima.

Postanite polazni resurs za teme koje nisu dovoljno pokrivene na tržištu

„Casper“, kompanija koja prodaje samo četiri proizvoda (madrace, jastuke, posteljinu i novouvedeni proizvod – krevet za pse), izgradila je uspešan brend zahvaljujući marketingu sadržaja.

Luk Šervin, saosnivač i glavni kreativni direktor ove kompanije, objašnjava, na svom blogu:

„Kada govorimo o tome kako možete da postanete ‘lifestyle’ brend, sve leži u tome da postanete najbolji u nekom domenu. Na primer, za sve koji imaju pitanja o spavanju, ‘Casper’ ima odgovor.”

Tim od pet saosnivača je shvatio da je kvalitetan san, slično vežbama ili dijeti, izuzetno važan za ljude koji žele da se osećaju dobro, odmorno i funkcionalno. Isti stav prema spavanju je deo svega što „Casper“ radi.

Nil Parik, drugi saosnivač i operativni direktor, dodaje: „Činjenica da ljudi zapravo žele da razgovaraju o snu je prilično zanimljiva.”

To je upravo filozofija koju Markus Šeridan, ekspert za marketing i predavač, propoveda godinama i to je nešto na čemu su izgrađene brojne uspešne marketinške priče. „Kada smo prestali da govorimo: ‘Mi se bavimo izgradnjom bazena’ i počeli da potenciramo: ‘Mi smo najbolji učitelji za fiberglas bazene, a sticajem okolnosti znamo i da ih instaliramo’... bio je trenutak kada smo doživeli najveći prosperitet.“ Rezultat? Ova trogodišnja kompanija je udvostručila svoje prihode na 200 miliona dolara u jednoj godini.

„Otključajte“ moć društvenih medija kako biste kupcima dali ono što žele

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

„Who What Wear“ je kompanija koja je pokrenuta pre 11 godina, pod pokroviteljstvom „Clique Media Group“.

Saosnivač Ketrin Pauer objašnjava njihovu filozofiju: „Smatrali smo da brojni modni časopisi nameću razne stvari ženama. Želeli smo da stvorimo resurs koji će imati prijateljski ton obraćanja, koji će da deluje više kao prijatelj, a ne kao neki učitelj.“

S tom misijom na umu, blog je rastao godinama. I u januaru 2016. tim je ostvario svoj san i pokrenuo fizičku maloprodaju s modnom linijom čija su glavna ciljana publika bili milenijalci koji žele da prate trendove s modne piste.

Ono što je impresivno u ovoj priči jeste činjenica da je ova linija odeće obnavljana 12 puta godišnje na osnovu podataka koje tim sakuplja sa web stranice „Who What Wear“, kao i s njihovih profila na društvenim medijima. Tako, na primer, „Who What Wear“ pita svoju publiku kojoj vrsti tkanine daju prednost.

Još jedan brend iz „Clique Media Gruop“ je „Obsessee“, koji kao brend živi isključivo na društvenim medijima. Sve sadržaje koje brend proizvodi plasira isključivo na društvenim medijima umesto na web stranici kompanije. Veoma je zanimljiva jedna od akcija ovog brenda koja je duboko povezana s njihovom marketinškom strategijom.

Naime, oni su, umesto tradicionalne valute za kupovinu garderobe, omogućili svojim potrošačima da šalju i taguju slike na društvenim mrežama kao što su: Snapchat, Instagram, ili Facebook kako bi zaradili digitalni novac koji mogu da troše u kupovini preko interneta.

Razmislite o novom načinu plasmana viralnih sadržaja

Foto: Tanjug/Oksana Toskić Foto: Tanjug/Oksana Toskić

„GoFundMe“ je web stranica za prikupljanje sredstava. Prema Denu Fajferu, direktoru sektora za komunikaciju i politiku poslovanja, ovo je i „mašina za distribuciju sadržaja”. Prema navodima „Fast Company“, proces koji Fajfer i njegov tim koriste za promociju uključuje:

- stalno praćenje web stranice kako bi saznali koje kampanje su u trendu,

- pičing i predstavljanje kampanja u trendu lokalnim medijima,

- uspostavljanje kontakta s tradicionalnim i digitalnim medijima u trenucima kada priča treba da se pokrene,

- oblikovanje kampanje na različite načine, kao što je prilagođavanje kampanje državama u kojima se plasira.

GoFundMe takođe podstiče svoje korisnike da se uključe i preduzmu određene akcije. Na primer, namerno ne uključuju mogućnost lajkovanja u svojim kampanjama. Tim iz „GoFundMe“ je otkrio da, iako ljudi možda misle da pomažu ako „lajkuju“ nešto, od toga zapravo nema nikakve koristi. Umesto toga, ona nudi tri opcije:

- Share on Facebook (podeli na Fejsbuku),

- Share via Twitter (podeli na Tviteru) i

- Donate (doniraj).

Društvene mreže su idealan teren za kreiranje strategija oglašavanja i komunikacije sa ciljnim grupama potrošača, odnosno korisnika, ali i za izgradnju uspešnog brenda i povećanje prodaje. Zato su eksperti u ovoj oblasti sve traženiji. Ako želite da postanete uspešan strateg za društvene medije i stručnjak u najsavremenijim metodama marketinga i komunikacije, više o ovom zanimanju i mogućnostima možete da saznate na profesionalnoj obuci za onlajn PR menadžera.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA