≫ 

Matična kompanija TikToka krala sadržaj od rivala i pravila lažne naloge kako bi pogurala svoju aplikaciju?

U ironičnom spletu okolnosti, aplikacije od kojih je ByteDance krao sada žele da budu kao TikTok

  • 0
Instagram, Tiktok, logo Foto: Pixabay, Tanjug/AP

Kako bi podstakla rast svoje aplikacije Flipagram (preteča TikToka), ByteDance, matična kompanija popularnog TikTok-a, krala je sadržaj, profile, korisnička imena i drugo sa Instagrama i drugih društvenih mreža, tvrde neki bivši zaposleni u ovoj kineskoj kompaniji.

BuzzFeed News je izvestio da je kineska kompanija ukrala “stotine hiljada” naloga i njihov sadržaj, bez pristanka korisnika.

Flipagram, koji je ByteDance kupio još 2017. godine, omogućavao je korisnicima da kreiraju kratke video-snimke, u suštini slajdove sa muzikom — neka vrsta pojednostavljene verzije TikTok-a. Aplikacija je od tada preimenovana u Vigo Video.

Strategija krađe sadržaja (engl. scraping) je trebalo da bude “hak za rast” Flipagrama, omogućavajući mu da proširi svoju korisničku bazu, navode bivši zaposleni u kineskoj kompaniji u intervjuu za BuzzFeed News.

Flipagram je “sakupljao” do 10.000 video snimaka dnevno iz zemalja visokog prioriteta, prema jednom bivšem zaposlenom.

Tri platforme sa kojih je Flipagram navodno skidao sadržaj su Instagram, Snapchat i Musical.ly (koji je u vlasništvu ByteDance-a, a kasnije postao deo TikTok-a).

Jedan bivši zaposleni u kompaniji ipak osporava da je ByteDance krao snimke sa Instagrama, zbog nekompatabilne veličine njihovih video snimaka u to vreme.

Ova strategija ByteDance-a nije sama po sebi nezakonita. Mnoge društvene platforme pronalaze “kreativne” načine da povećaju korisničku bazu u ranim danima aplikacije, kao što je “prikupljanje” sadržaja, kreiranje lažnih profila ili masovno slanje mejlova potencijalnim korisnicima.

Ali pojedine kompanije to ipak mogu zabraniti, baš kao što Instagram i Snapchat brane, a kršenje ovoga često može dovesti do tužbi.

Svakako je ironično da je ByteDance krao sadržaj od Instagrama i drugih konkurenata, posebno imajući u vidu da svi ti konkurenti danas žele da budu kao TikTok.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA