Mladi u Nemačkoj ne mogu bez društvenih mreža, mnogi odrasli bi ih radije ukinuli

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Novo istraživanje Instituta IFO iz Minhena pokazuje oštru podelu u stavovima prema društvenim mrežama u Nemačkoj. Dok 68 odsto mladih kaže da bi svet bez mreža bio nezamisliv, čak 47 odsto odraslih priznaje da bi radije živelo u svetu bez njih.

Korišćenje je masovno: 96 odsto mladih i 90 odsto odraslih koristi društvene mreže, a većina na njima provodi više od sat vremena dnevno. Tokom vikenda taj broj dodatno raste, što potvrđuje da mreže postaju centralni deo svakodnevnog života, posebno za mlađe generacije.

Ipak, istovremeno se sve češće prepoznaju i negativne posledice. Više od tri četvrtine odraslih i 61 odsto mladih smatra da mreže loše utiču na mentalno zdravlje dece i adolescenata. Kada se govori o fizičkom zdravlju i koncentraciji, rezultati su slični, a zabrinutost velika.

Ekrani, telefon, fokus Foto: Shutterstock.com

Podela oko pravila i zabrana

Većina odraslih, čak 85 odsto, podržava uvođenje minimalne granice od 16 godina za otvaranje naloga na mrežama. Mladi su po ovom pitanju podeljeni – 47 odsto podržava, dok je 42 odsto protiv.

Postoji i konsenzus o zabrani mobilnih telefona u osnovnim školama, kako na časovima tako i tokom odmora. Kada je reč o srednjim školama, većina se zalaže za zabranu na časovima, dok su mišljenja podeljena oko korišćenja u pauzama.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 2.982 odraslih i 1.033 mladih između 14 i 17 godina, a rezultati jasno pokazuju da se stavovi generacija o mrežama ne podudaraju. Dok mladi društvene mreže vide kao neophodan deo života, odrasli sve češće razmišljaju kako bi izgledao svet bez njih.

(Telegraf.rs)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA