Apple uvodi kontroverznu promenu u Maps: Sve što vidite uskoro neće biti slučajno

   
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Kompanija Apple sprema se da uvede oglase unutar aplikacije Maps, a prema izveštaju novinara Marka Gurmana iz Bloomberga, prva integracija mogla bi da počne već sledeće godine. Ovo je deo šire strategije kojom Apple želi da proširi oglašavanje u okviru iOS ekosistema.

U novom izdanju biltena "Power On", Gurman navodi da projekat već "dobija na zamahu" i da će Apple Maps uskoro omogućiti restoranima, kafićima i prodavnicama da plate kako bi se njihov objekat pojavljivao istaknutije u rezultatima pretrage.

Sistem će funkcionisati po sličnom principu kao Search Ads u App Store-u, gde developeri mogu da plate za poziciju iznad konkurencije kada korisnik pretražuje određenu kategoriju. Gurman tvrdi da će Apple koristiti veštačku inteligenciju kako bi oglasi bili precizno ciljano prikazani, sa fokusom na "korisne i relevantne rezultate", što bi trebalo da ponudi bolje iskustvo nego slične opcije kod Google-a i drugih platformi.

Apple Maps Foto: BigTunaOnline / Shutterstock.com

Rizik od negativnih reakcija korisnika

Iako bi novi sistem mogao da donese značajan prihod kompaniji, Gurman upozorava da Apple rizikuje negativne reakcije korisnika koji su do sada aplikaciju Maps koristili bez oglasa. Kompanija godinama gradi imidž brenda koji nudi čisto korisničko iskustvo bez previše komercijalnog pritiska, pa bi ulazak oglasa u osnovne aplikacije mogao da naruši taj balans.

Ako se plan sprovede, Apple bi prvi put otvoreno uveo plaćeno rangiranje u okviru svojih sistemskih aplikacija, što bi moglo da promeni način na koji korisnici doživljavaju iOS ekosistem. Očekuje se da će testiranje sistema početi tokom 2025. godine, najpre u većim američkim gradovima.

(Telegraf.rs)

Video: Dugotrajne memorije – kako napraviti rezervnu kopiju nepodržanih medija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA