Evo šta vam sve digitalne agencije naplaćuju
Da li preteruju ili je cifra potpuno realna?
Imajući u vidu najnovija istraživanja, u svetu postoji i više od dve i po milijarde korisnika društvenih mreža, a po svoj prilici, ovaj broj će još više da se uvećava i narednih nekoliko godina. Zato ne iznenađuje činjenica da se sve više brendova polako orijentiše ka digitalnim kanalima za komunikaciju i prodaju svojih usluga i proizvoda kroz različite kreativne kampanje.
Kako je konkurencija sve veća, a prisutnost na društvenim mrežama sve potrebnija, ali i kompleksnija, kompanije angažuju agencije koje će ovo da rade umesto njih.
Šta se sve u marketingu promenilo od 2018. godine, a da niste primetili
S obzirom na to da je sve ovo relativno novi pravac marketinške komunikacije, važno je da razumete šta je to što digitalne agencije zapravo rade i šta naplaćuju korisnicima svojih usluga, odnosno brendovima, kako biste doneli odluku da li da karijeru tražite u ovom svetu.
Strategija digitalnog marketinga
Prvi korak koji će za klijenta napraviti svaka ozbiljna agencija koja se bavi digitalnim marketingom jeste istraživanje tržišta i kreiranje plana komunikacije, odnosno strategije nastupa.
Ovaj korak podrazumeva iskustvo i veštine zaposlenih da znaju koje parametre treba da posmatraju i kako da procene šta je to što bi za određeni brend bilo korisno da prenese svojoj ciljnoj grupi u komunikaciji putem društvenih mreža.
Ukoliko se strategija ne postavi na pravi način od samog početka, to može na duge staze da izazove probleme i loše rezultate. Zato je ovaj prvi korak često najvažniji i predstavlja bazu za sve dalje akcije.
Kreativna rešenja
Kada je reč o digitalnim kanalima komunikacije, kreativnost i dobar sadržaj su ono što će prodati vaš proizvod.
Ovo podrazumeva kvalitetan dizajn i pisanje sadržaja. Zato postoje timovi koji se bave samo ovim delom posla i usklađuju ga sa ostalim segmentima poslovanja, poštujući standarde i unapred utvrđene korake.
„Kreativa” je često najskuplja usluga u agencijama, jer podrazumeva ozbiljan umni napor i talenat.
Poznavanje oglašivačkih platformi i programiranje
Oblast digitalnog marketinga razvija se sve više iz dana u dan, pa samim tim mora da napreduje i tehnologija koja ga podržava, te stoga i mora da promeni svoj oblik i da se prilagođava novim trendovima.
Tako dolazimo do situacije da je za određene vrste digitalnog oglašavanja često potrebno i bazično programersko iskustvo kako bi se kvalitetnije optimizovale kampanje i pratili rezultati. Zaposleni u agencijama moraju konstantno da se obučavaju kako bi mogli da kontrolišu sve što se dešava, pa samim tim i usluge ove vrste moraju da koštaju više.
Uloženo vreme
Poznato je da je digitalno oglašavanje i dalje jedna od najpovoljnijih vrsta oglašavanja, imajući u vidu razlike u ceni reklamnog prostora na internetu i u realnom svetu. Međutim, same usluge su često skuplje. Ovo se može vrlo jednostavno objasniti činjenicom da radno vreme u digitalnim komunikacijama ne postoji.
Ljudi su na internetu onlajn 24 časa dnevno, posmatraju sadržaje i komentarišu, pohvaljuju ili kude. Pravovremena reakcija je jedino što ponekad može da ugasi potencijalni komunikacioni požar. Zato, sledeći put kada čujete kolike su plate u digitalnim agencijama, setite se da svi ti ljudi često zapravo nikada ne prestaju da rade.
Naučite kako
Znanje je najskuplje. Ukoliko želite da zaradite, morate neprestano da učite i morate da znate svoj posao. Oglašavanje je prilično kompleksan proces i ne očekujte da ćete ga savladati kroz nekoliko lekcija na kratkom kursu. Posvetite tome barem godinu dana, uz profesionalne mentore, i ne brinite za svoje buduće zaposlenje.
Upišite obuku za marketing na internetu i počnite da gledate oglase za posao u digitalnim agencijama. Sada, kada znate koliki je obim tog posla, lakše ćete se opredeliti za koje klijente želite da radite.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.