„Ikea efekat" je najbolji način da privučete i zadržite posetioce na vašem internet-sajtu

Da li ste ikada čuli za „Ikea efekat?" Ukratko, studija Majkla Nortona sa Harvarda pokazala je da potrošači više investiraju u nešto što su delimično sami stvorili, kao kupci u Ikei. Od „Ikea efekta“ mnogi, pa čak i web dizajneri mogu da imaju koristi, a evo i kako.

  • 0

Angažovanje posetilaca se svodi na činjenicu da vaše stranice na internetu mogu da budu više od mesta za prikazivanje informacija o vašoj kompaniji. Na njima bi trebalo da navodite korisnike da, sem što dobijaju informacije, nešto i učine. Da kupe proizvod, pretplate se na vaš bilten ili da podele sa drugima članak sa vašeg bloga.

Ako želite da se posetioci zadrže na vašem sajtu i nastave da se vraćaju, važno je da osećate da su na vašem sajtu pronašli i stekli nešto korisno i na neki način preduzeli akciju – ukratko: da oni nisu samo posmatrači već igrači.

Evo koliko ćete para potrošiti ako na moru okačite sliku ili story na Instagram, a koliko posle samo minuta na Facebooku ili YouTubeu

Angažovanje posetilaca je vaša dužnost i počinje sa razumevanjem ponašanja igrača. Evo nekoliko saveta stručnjaka iz kompanije za web dizajn Wix koji će vam pomoći da napravite interaktivnu internet-stranicu.

Koristite jednostavan i čist raspored

Foto: Pixabay.com

Ako posetioci otvore sajt koji je pretrpan ili neorganizovan, vrlo verovatno će ga napustiti odmah, čak i pre nego što postanu svesni toga zašto su to uradili.

Da biste izbegli ovaj ishod, usredsredite se na to da vaše stranice budu čiste i sistematične. Jednostavan izgled stvara kontraste koji omogućavaju da se najvažniji i najzanimljiviji elementi istaknu na vašoj web stranici (vaši pozivi na akciju, forme za uspostavljanje kontakta, onlajn prodavnica itd.).

Ovakva organizacija stranice prirodno navodi oči gledalaca i čitalaca stranice da se fokusiraju na konkretne pojmove. Osim toga, jednostavan i čist dizajn će pomoći i da se stranica učitava brže, da se bolje prikazuje na mobilnim uređajima, a pritom će korisnicima olakšati kretanje kroz stranicu. A sve to će povećati angažman na vašem web sajtu.

Čak i ako ne pravite nov sajt od nule, već koristite neki od postojećih šablona, izaberite onaj koji već sadrži sve elemente koji su vam potrebni. Ali i takav šablon bi trebalo da organizujete na uredan i promišljen način.

Osim što su trenutno glavni trend u web dizajnu, jednostavne web stranice, na kojima svaka stavka menija vodi do drugog odeljka iste stranice jesu i vrlo lake za upotrebu i funkcionalne.

Na ovakvim internet-stranicama je lakše napraviti priču, kao i kontrolisati redosled kojim korisnici vide vaš sadržaj. Pored toga, ovakva stranica će dobro funkcionisati i u verziji vaše stranice za  mobilne platforme.

Dobro je i da vaš meni bude standardan i jednostavan. To podrazumeva odabir imena stavki koje odmah jasno saopštavaju namenu, kao na primer: „Blog", „Kontakt" i „Galerija". Ovo nije mesto za pokazivanje vaše kreativne strane i izmišljanje novina.

Izaberite čitljive fontove i boje

Foto: Pixabay.com

Što je vaš sadržaj vidljiviji, to je veća verovatnoća da će posetioci kliknuti na vaše linkove, čitati vaše članke i uopšte ostvariti neku interakciju na vašoj internet-stranici.

Ali kako to možete da postignete?

Izborom komplementarnih fontova i boja koje ćete koristiti za kreiranje hijerarhije unutar teksta. Zlatno pravilo je da se uverite da ne koristite više od tri fonta ili boje kako biste izbegli previše vizuelne „buke“.

Prilikom izbora fontova vašeg web sajta uvek odaberite jedan font za naslov, drugi za tekst i treći za navigacione stavke, kao što su pozivi na akciju, meni i podnožje.

Kada iz cele palete birate jednu ili više boja, izaberite osnovni, sekundarni ton, kao i boju za akcentovanje. Vaše boje i fontovi treba lepo da se slažu i da funkcionišu zajedno. Imajte na umu to da, osim što treba da ugode očima vaših posetilaca, ova dva elementa jesu ključna i kada je reč o uticaju na njihovo ponašanje – i boje i fontovi umnogome utiču na psihologiju posetilaca.

Optimizujte svoj sadržaj

Foto: Pixabay.com

S obzirom na to da je dužina prosečnog intervala održavanja pažnje ljudi sve manja, današnji sadržaj na internetu treba da bude što kraći i što atraktivniji.

Brzina je važna kada želite da se bavite angažmanom publike. Zapravo, 40% ljudi napušta web sajt kome treba više od nekoliko sekundi za učitavanje, pokazuju Guglove analize. Možete da ubrzate učitavanje stranice, ali i da poboljšate čitljivost skraćivanjem vašeg sadržaja – što je kraća rečenica, to je bolje.

U vizuelni sadržaj obavezno uključite najupečatljivije slike i video-zapise koji su vam na raspolaganju. Tu nije kraj. Neophodno je da optimizujete slike tako da se prikazuju na najbolji i najefikasniji način.

Ne plašite se da koristite beli prostor

Ovo ne znači nužno da je to zaista prostor koji je bele boje. U dizajniranju internet-sajtova beli prostor označava neobeleženu teritoriju na stranici, odnosno deo na kome nema ni teksta ni slika.

To, primera radi, može da bude prostor između sadržaja, ili na marginama. Vaša web stranica nije slika na kojoj svaki centimetar treba da bude ispunjen sadržajem koji ističe kvalitete i atribute vašeg poslovanja. Da, važno je da ih uključite, ali manje sadržaja je još važnije za prijatno korisničko iskustvo na vašem internet-sajtu.

Zato izbegavajte preklapanje informacija. Potrudite se da odvojite karakteristike i ideje tako da svaki sadržaj ima svoj prostor. Odličan način za postizanje ovog cilja jeste da podelite vaš raspored (layout) u mrežu (grid), dodavanjem kolona.

Ovo će poboljšati sveukupan izgled vaše web stranice. Kada vaš sadržaj može da diše, vaša namera će postati jasna posetiocima. Oni će tada biti podstaknuti da nastave da posećuju vašu onlajn prodavnicu, da na njoj kupuju, rezervišu usluge i slično.

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju, da biste bili spremni za posao, obuka mora da traje najmanje 12 meseci i da bude zasnovana na izvođenju realnih projekata. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovoj obuci za web dizajn.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA