Šta je KPI i zašto je važan u elektronskoj trgovini?

Mnoga preduzeća koja se bave elektronskom trgovinom ne koriste svoje analize i podatke na načine na koje bi mogle.

Ideja, Programiranje, Posao,
Foto: Pixabay.com

Kako Avinaš Kaušik, stručnjak za digitalni marketing u „Googleu“ i autor knjige „Web Analytics 2.0“, kaže: „Većina preduzeća je bogata podacima, ali su siromašni u informacijama."

Drugim rečima, oni ne vide šumu od drveća. Sa danas mogućom lakoćom pristupa digitalnoj analizi, ovo je ispuštena zlatna prilika.

Skraćenica koja se u ovoj sferi često čuje jeste KPI. Šta je, dakle, KPI i koje mere treba da pratite?

Šta je ključni indikator performansi (KPI)?

Foto: Pixabay.com

Ključni indikator performansi – poznat i kao KPI – jeste mera koja pokazuje koliko dobro organizacija ili pojedinac radi u odnosu na osnovne ciljeve. Posmatrajte ih kao znakove. Oni vam pokazuju gde se nalazite na vašem putu i pomažu da identifikujete put kojim treba da krenete da biste ostvarili svoje poslovne ciljeve.

Kakva je razlika između metrika i KPI?

Jednostavno rečeno, KPI predstavljaju mere koje su važne.

„Postoji mnogo različitih mera. Klikovi. Procenat nove prodaje. Prihod od pretplate. Ali nisu svi KPI", kaže Džonatan Tejlor iz kompanije „Klipfolio“. „KPI su najvažnije mere koje imate – one koje stvarno naglašavaju šta su vaši ključni poslovni ciljevi."

Mere su samo način merenja stvari. Ključni indikator performansi čine metodu praćenja najvažnijih aspekata vašeg poslovanja na način koji vam pomaže da odredite koje akcije treba da preduzimate. KPI se često kreiraju iz dve ili više mera.

Primera radi, evo dve mere: saobraćaj na web sajtu i broj prodaja. Odnos između ove dve metričke mere je popularan KPI, koji se naziva „stopa konverzije". Da biste izmerili stopu konverzije, podelite broj prodaja sa brojem posetilaca sajta, a zatim ih pomnožite sa 100 procenata:

(50 prodaje ÷ 1.000 posetilaca) x 100 = 5% stopa konverzije

Zašto su KPI važni u elektronskoj trgovini?

Foto: Pixabay.com

Bez ključnih indikatora performansi, bićete primorani da koristite instinkte, lične preferencije ili druge hipotetičke kriterijume koji često nemaju nikakvu potvrdu u realnosti. To je opasno za poslovanje. Sreća neće trajati zauvek, a vaš „osećaj“ i „instinkt“ mogu jednom da omanu i naprave veliki problem.

Ali to nije sve. Najgore je što kada nešto pođe naopako, nećete znati zašto se to desilo. I ako ne pratite nekoliko važnih KPI-ja, nećete imati izbora, osim da pogađate razloge zbog kojih vam se određena situacija dešava. U međuvremenu, vaši bolje organizovani konkurenti će vas prestići.

Ako ne razumete rezultate vaših strategija, nećete biti u mogućnosti da efikasno razvijete svoje poslovanje i da nastavite put prema svojim ciljevima.

Kao što je čuveni konsultant Piter Druker rekao: „Ono što se meri može da se poboljšava." KPI pružaju objektivnost. Sa njima možete jasno i tačno da razumete vaše poslovanje tako da možete, kao dobro informisani, lako da donosite strateške odluke.

Ali KPI nema vrednost sam za sebe.

Kako je Endru Lang rekao: „Većina ljudi koristi statistiku kao što pijanci koriste flašu, više da bi zamaskirali problem, a ne da bi došli do prosvetljenja." Prava snaga KPI-ja leži u vašoj sposobnosti da interpretirate podatke i izvučete izvodljive uvide, koji vam mogu pomoći da poboljšate svoje poslovanje. Sa njima možete da ostvarite dugoročni uspeh u skladu sa doslednim preduzimanjem optimalnih akcija.

Šta čini efikasan KPI?

Danas preduzeća na internetu mogu da koriste alate kao što je Google analitika da uz njih prate mnogo različitih mera.

Kako da identifikujete šta treba da uzmete u obzir?

Da bi se obezbedili korisni, opravdani uvidi u performanse kompanije, KPI moraju da poseduju četiri karakteristike.

- Uticaj na krajnji ishod: Ključni indikator performansi treba da se odnosi na ukupni prihod i da bude ključni za postizanje vašeg cilja.

- Precizna merljivost: Najbolji ključni indikatori performansi su jednostavni i lako ih je izračunati. Morate precizno da pratite podatke potrebne za kreiranje indikatora. Efektivni KPI su dobro definisani i kvantifikovani.

- Pravovremenost: Da bi vam bili korisni, potreban vam je pristup rezultatima KPI u realnom vremenu, tako da možete na vreme da implementirate poboljšanja. Stari podaci su korisni samo u kombinaciji sa podacima u realnom vremenu, za praćenje trendova.

- Izvodljivost: Najvažnije, ključni indikatori performansi treba da vam pomognu da razumete poboljšanja koja su vam potrebna. Prilikom pokušaja identifikacije KPI-ja, on takođe može da vam pomogne da idete  unazad. „Rezultati na kraju proizlaze iz pravih aktivnosti", kaže Džastin, Hajat, direktor za razvoj poslovanja u kompaniji „Hubspot“.

„Ako radite analizu unazad od krajnjeg cilja, kao što je na primer analiza prihoda od kraja ka početku prodajnog procesa, možete pomoći prodavcu da shvati koje su aktivnosti neophodne kako bi postigao taj cilj."

Ako vas interesuju poslovanje putem interneta, nove tehnologije i marketinške strategije u online prodaji, više o edukativnim programima i obukama kod nas možete da saznate ovde.

(Telegraf.rs)

Tagovi: e- prodaja, ecommerce, Edukacija, KPI, metrika, Uspeh

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Da li je IOTA kripto valuta budućnosti?

Kako će IRS putem FATCA sporazuma uticati na tržište kripto valuta?

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Nedokučiva inteligencija

5 tehnoloških podviga u 2019. godini koji Comtrade čine tehnološkim gigantom u regionu

Da li će Facebookova Libra potisnuti bitcoin?

IT tržištu nedostaju programeri, a kvalitetne je teško naći: Cubes school nudi pravu obuku (VIDEO)

Kako ekonomski najmoćnije države sveta reaguju na pojavu kriptovalute Libra?

Upis u srednje škole 2019: Zbog velikog interesovanja, ITHS otvara novo IT odeljenje

Na šta treba obratiti pažnju ukoliko pokrećete Startup kompaniju za kripto softver?

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Budućnost zdravlja

Da li će se Facebook valuta - Libra, nametnuti kao nova svetska valuta i zapretiti pravim bankama?

VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Nepredvidiva budućnost

Comtrade organizuje besplatnu letnju školu programiranja za studente: Požurite, prijave do 30. juna

Nova pravila FATF za kripto valute

Šta treba znati o Web Design-u

Facebook uskoro predstavlja svoju kripto valutu - da li je to dobar potez?

Quality Assurance – Sve poželjnije zanimanje

Otkrivene slabosti u kripto novčanicima

10 razloga zbog kojih je upravljanje projektima pravi posao za one koji sanjaju o uspehu

Do kraja juna obezbedite besplatan upis u Savremenu gimnaziju: Nagrada za vaš dosadašnji uspeh i talenat

Evo koje ilustratore morate pratiti ukoliko želite da budete dizajner

Evo kako da postanete uspešan influenser

IOTA preuzima primat na tržištu kripto valuta

Blogovanje: Kako vam pisanje može povećati prodaju

Ostao je još samo jedan dan: ITHS nagrađuje najbolje učenike besplatnim školovanjem

ITS i ITHS slave Dan škole i poklanjaju velike popuste za upis na najtraženije IT profile

Besplatna procena potencijala i talenata za decu od 5 do 7 godina u Savremenoj osnovnoj školi

Kako će teći dalji razvoj bezbednosti blockchaina?

Dani savremenih umetnosti počinju 28. maja u Dorćol Platzu velikom žurkom, premijerom filma i izložbom. Obezbedite svoju besplatnu ulaznicu!

Najsavremenija Kembridž gimnazija u Srbiji za svoj rođendan poklanja vama! Još samo danas iskoristite do 40% popusta na upis

Najsavremenija Kembridž gimnazija u Srbiji za svoj rođendan poklanja vama! Iskoristite do 40% popusta na upis

Ima samo 12 godina, a već zarađuje milione i za rođendan je sebi kupila najnoviji BMW od 150.000 evra (VIDEO)

Šta donosi porast potražnje za programerima u sektoru kriptovaluta?

ZA BRŽI RAZVOJ IT-JA U SRBIJI: Uz najmoderniju obuku ITAcademy, polaznici besplatno dobijaju i 100 coworking sati u Novoj Iskri

Ne štedite na njima! Ovo su 4 usluge marketinške agencije koje ne bi trebalo da žrtvujete

ITHS Projektni centar – mesto gde srednjoškolci dolaze do vrednih IT veština

Najsavremenija Kembridž gimnazija u Srbiji nagrađuje: Za najbolje osnovce i do 100% popusta na upis

Da li će novi HTC model EXODUS 1 dostići full node karakteristike?

PRONAĐITE IDEALAN POSAO ZA SEBE: Dođite danas na najveći sajam zapošljavanja u zemlji – hotel „Metropol Palace”, 10:00–18:00 časova

Međunarodno poslovanje: Koje veštine su vam potrebne da uđete u ovaj svet?

Srpski Comtrade postao strateški partner najveće blokčejn kompanije na svetu (VIDEO)

PRONAĐITE IDEALAN POSAO ZA SEBE: Pred nama je najveći sajam zapošljavanja u zemlji – 10. maj, hotel „Metropol Palace”

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima