0

Sreća, tuga, strah... Evo koje 4 emocije brendovi koriste pri oglašavanju

Ukoliko posmatrate reklame, jedna asocijacija se može vezati za gotovo svaku od njih – emocija.

Foto: Promo

Kad počnete da analizirate sadržaje, postaje jasno da je osnovna namera oglašivača, odnosno brenda, bila da probudi određene emocije i osećanja kod ljudi. To osećanje će ih voditi ka kupovini datog proizvoda.

Postoje čitave studije koje dokazuju da se ljudi prilikom kupovine daleko češće vode emocijama, pre nego konkretnim informacijama. One igraju posebno značajnu ulogu u situacijama u kojima kupci ne mogu da se opredele između dva proizvođača.

Iznenađujuće može biti to što ćemo se skoro svi pre osloniti na emocije nego na razum prilikom donošenja ovih odluka. Zato smo rešili da sprovedemo istraživanje i vidimo kojim se to emocijama brendovi služe.

Sreća

Foto: Promo

Studija koju je sproveo magazin „Njujork tajms”( New York Times) dokazuje da ljudi daleko više dele one sadržaje i učestvuju u onim sadržajima koji im bude pozitivne emocije nego u onima koji su tužni.

Zato ćete se za ovu emociju najpre opredeliti ukoliko želite da prenesete ljudima osećaj sreće prilikom korišćenja vaših proizvoda.

Koka-Kola ovo radi maestralno, jer je sreća osnovno osećanje koje prenosi svojim reklamama, sadržajima i kampanjama koje plasira. Bilo da je reč o vizuelnim elementima ili o tekstu koji ih prati, nemojte se začuditi ako primetite da vas obuzima radost svaki put kada vidite ovaj logo.

Tuga

Foto: Promo

Možda to nije očekivano, ali sve veći broj brendova se služi sadržajima koji kod ljudi bude tužne emocije.

Ovde su uvek u pitanju neke osetljive teme koje se, primera radi, bave zaštitom najmlađih, promocijom humanitarnih akcija ili buđenjem emocija prema ugroženim životinjama.

Tako su Zimske olimpijske igre u Sočiju plasirale reklamu koja targetira majke i priča o njihovoj bezuslovnoj podršci sportistima koji danas ne bi bili tu gde jesu bez njih i svega što su za njih činile.

Pored sreće, ovo je definitivno jedna od najjačih emocija koje mogu da podstaknu ljude i navedu ih da bolje usvoje vašu poruku.

Strah

Foto: Promo

Iako ćete teško pronaći klijenta koji će pristati da plasira strah kroz svoje reklame, ova emocija će najpre da izazove reakciju kod ljudi, i to brzu i efikasnu.

Ona se najčešće koristi prilikom informisanja javnosti o opasnostima koje se tiču saobraćaja, nesreća kod kuće ili podizanja svesti o gorućim pitanjima.

Ako se bavite marketingom, sa strahom uvek budite pažljivi. Morate da ga dozirate tako da ne oterate ljude, već da im probudite oprez i da ih navedete da se zapitaju šta mogu da učine.

Bes

Foto: Promo

Reklame koje na određeni način izazivaju bes uglavnom služe samo za povećanje svesti o problemima i za buđenje javnosti.

Idealan je primer – reklama brenda Always, koja je dobila i nagradu „Emi” (Emmi), a koja se vodi sloganom „Kao devojka”. Poznato je da se ovaj izraz često koristi kako bi se okarakterisala slabost – udaraš kao devojka, bacaš loptu kao devojka i slično. Zato je Always pronašao primere sjajnih žena i devojčica koje su fantastične u sportovima i mnogim drugim aktivnostima pretežno rezervisanim za dečake i muškarce.

Način na koji je priča ispričana prvo je probudio bes kod ljudi, a potom i razumevanje i prepoznavanje problema.

Emocije su vrlo često ono osnovno čime se ljudi vode prilikom odlučivanja za kupovinu određenog proizvoda. Važno je da prepoznate osećaj koji vaš brend emituje i da ga prilagodite tako da se ljudi vežu za vašu poruku.

Da biste znali kako to da učinite, važno je da imate bar osnovna znanja iz oglašavanja i marketinga. To ćete moći da steknete samo učenjem uz pomoć kompetentnih mentora, koji imaju relevantno iskustvo u ovom poslu. Upišite obuku za vođenje marketinga i počnite i sami da eksperimentišete sa proizvodnjom emocija za klijenta.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Coca cola, Emocije, Koka-Kola, marketing, Oglašavanje, Popularna psihologija, posao, Zanimljivosti

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

Zašto bi trebalo da postanete programer i kako da to postignete

Sve što bi trebalo da znate o programiranju pre nego što počnete da učite

Ovo su veštine koje morate da savladate ako želite da postanete softverski developer

Ovo je pet najboljih programskih jezika za IOT

Kakav tehnološki napredak donosi razvoj specijalizovanog hardvera za rad sa kripto valutama?

Vreme za promene? Otkrijte da li ste prerasli svoj posao

Da li znate koja je razlika između softverskog inženjera i developera?

Želite da poboljšate marketing na Instagramu? Evo kako!

Kakvi će biti izazovi bezbednost kripto valuta u 2019. posle godine rekordnih hakerskih napada?

Poklonite svom detetu najbolji novogodišnji poklon: Kembridž obrazovanje za sigurnu budućnost

ZAPOČNITE 2019. NA PRAVI NAČIN: Upišite ITAcademy po najnižoj ceni i usavršite se za najplaćenija zanimanja

8 razloga zbog kojih bi trebalo da naučite programski jezik C#

Evo šta nas sve novo očekuje u web dizajnu 2019. godine

Saveti za žene programere. Evo kako da počnete da učite zanat

ZA NJU NE POSTOJE GRANICE: Nataša Kovačević nakon dva fakulteta upisala i ITAcademy

Programer za kripto valute najtraženije zanimanje u 2018. godini

Želite da radite kao programer frilenser? Ovo su sve prednosti i mane takvog posla

Odbrana doktorskog umetničkog projekta na Fakultetu savremenih umetnosti

Otkrijte kako najbolji HR menadžeri motivišu svoj tim

Ovo su najvažniji pojmovi koje treba da znate ako ste novi u programiranju

Pogledajte kako PR menadžeri zaista provode svoje radne dane

SWIFT se priprema za uvođenje Fintech i blockchain tehnologija

Inovativna platforma “Adnexa” kompanije Comtrade Digital Services dobila jedno od najvećih priznanja

BESPLATNA PREDSTAVA ZA OSMAKE: Dođite na nezaboravni „Briljantin” u izvedbi savremenih gimnazijalaca

Kreativne kampanje koje će vas inspirisati za vašu prazničnu kampanju

Ako učite da programirate, ovi blogovi mogu da vam budu od pomoći

Evo koje sve nove trendove u dizajnu možemo da očekujemo u 2019.

Popularna zanimanja današnjice: Šta rade HR menadžeri?

Sve što ste oduvek hteli da znate o generaciji milenijalaca, a niste smeli da pitate

Šta donosi nova tehnološka nadogradnja Ethereuma?

ITAcademy i BusinessAcademy organizuju akciju koja vam može promeniti život

Da li je isplativije ulagati u kripto valute ili u iskopavanje zlata?

Kampanje koje su pomerile granice pristojnosti da bi dokazale nešto

Twitter: Evo kako da postanete viralni i ostanete popularni

Od odlično plaćenog posla programera deli vas jedna odluka: Ovi saveti će vam pomoći da je donesete

Kada se pretera sa reklamom: Marketing u filmskoj industriji

Zašto je važno da koristite VPN ako posedujete kripto valute?

/
<% galerijaAlt  %>