0

Sreća, tuga, strah... Evo koje 4 emocije brendovi koriste pri oglašavanju

Ukoliko posmatrate reklame, jedna asocijacija se može vezati za gotovo svaku od njih – emocija.

Foto: Promo

Kad počnete da analizirate sadržaje, postaje jasno da je osnovna namera oglašivača, odnosno brenda, bila da probudi određene emocije i osećanja kod ljudi. To osećanje će ih voditi ka kupovini datog proizvoda.

Postoje čitave studije koje dokazuju da se ljudi prilikom kupovine daleko češće vode emocijama, pre nego konkretnim informacijama. One igraju posebno značajnu ulogu u situacijama u kojima kupci ne mogu da se opredele između dva proizvođača.

Iznenađujuće može biti to što ćemo se skoro svi pre osloniti na emocije nego na razum prilikom donošenja ovih odluka. Zato smo rešili da sprovedemo istraživanje i vidimo kojim se to emocijama brendovi služe.

Sreća

Foto: Promo

Studija koju je sproveo magazin „Njujork tajms”( New York Times) dokazuje da ljudi daleko više dele one sadržaje i učestvuju u onim sadržajima koji im bude pozitivne emocije nego u onima koji su tužni.

Zato ćete se za ovu emociju najpre opredeliti ukoliko želite da prenesete ljudima osećaj sreće prilikom korišćenja vaših proizvoda.

Koka-Kola ovo radi maestralno, jer je sreća osnovno osećanje koje prenosi svojim reklamama, sadržajima i kampanjama koje plasira. Bilo da je reč o vizuelnim elementima ili o tekstu koji ih prati, nemojte se začuditi ako primetite da vas obuzima radost svaki put kada vidite ovaj logo.

Tuga

Foto: Promo

Možda to nije očekivano, ali sve veći broj brendova se služi sadržajima koji kod ljudi bude tužne emocije.

Ovde su uvek u pitanju neke osetljive teme koje se, primera radi, bave zaštitom najmlađih, promocijom humanitarnih akcija ili buđenjem emocija prema ugroženim životinjama.

Tako su Zimske olimpijske igre u Sočiju plasirale reklamu koja targetira majke i priča o njihovoj bezuslovnoj podršci sportistima koji danas ne bi bili tu gde jesu bez njih i svega što su za njih činile.

Pored sreće, ovo je definitivno jedna od najjačih emocija koje mogu da podstaknu ljude i navedu ih da bolje usvoje vašu poruku.

Strah

Foto: Promo

Iako ćete teško pronaći klijenta koji će pristati da plasira strah kroz svoje reklame, ova emocija će najpre da izazove reakciju kod ljudi, i to brzu i efikasnu.

Ona se najčešće koristi prilikom informisanja javnosti o opasnostima koje se tiču saobraćaja, nesreća kod kuće ili podizanja svesti o gorućim pitanjima.

Ako se bavite marketingom, sa strahom uvek budite pažljivi. Morate da ga dozirate tako da ne oterate ljude, već da im probudite oprez i da ih navedete da se zapitaju šta mogu da učine.

Bes

Foto: Promo

Reklame koje na određeni način izazivaju bes uglavnom služe samo za povećanje svesti o problemima i za buđenje javnosti.

Idealan je primer – reklama brenda Always, koja je dobila i nagradu „Emi” (Emmi), a koja se vodi sloganom „Kao devojka”. Poznato je da se ovaj izraz često koristi kako bi se okarakterisala slabost – udaraš kao devojka, bacaš loptu kao devojka i slično. Zato je Always pronašao primere sjajnih žena i devojčica koje su fantastične u sportovima i mnogim drugim aktivnostima pretežno rezervisanim za dečake i muškarce.

Način na koji je priča ispričana prvo je probudio bes kod ljudi, a potom i razumevanje i prepoznavanje problema.

Emocije su vrlo često ono osnovno čime se ljudi vode prilikom odlučivanja za kupovinu određenog proizvoda. Važno je da prepoznate osećaj koji vaš brend emituje i da ga prilagodite tako da se ljudi vežu za vašu poruku.

Da biste znali kako to da učinite, važno je da imate bar osnovna znanja iz oglašavanja i marketinga. To ćete moći da steknete samo učenjem uz pomoć kompetentnih mentora, koji imaju relevantno iskustvo u ovom poslu. Upišite obuku za vođenje marketinga i počnite i sami da eksperimentišete sa proizvodnjom emocija za klijenta.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Coca cola, Emocije, Koka-Kola, marketing, Oglašavanje, Popularna psihologija, posao, Zanimljivosti

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Zašto su PR menadžeri zaljubljeni u svoj posao? Uspešni otkrivaju šta im ne da da napuste posao

Dođite na izložbu profesora i studenata FSU u Galeriji „X Vitamin” – ulaz je besplatan!

BESPLATAN WEBINAR: Naučite kako se kreiraju uspešne SEO kampanje

Značaj obrade informacija na tržištu kripto valuta

4 navike uspešnih pisaca marketinških sadržaja

Zašto je važno u koju će osnovnu školu ići vaše dete?

SRBIJI NEDOSTAJE 30.000 IT STRUČNJAKA – Sada je najbolje vreme da započnete IT karijeru

Decentralizacija platformi za trgovanje kripto valutama

Ovih 8 marketinških taktika će obeležiti 2019. godinu

U OVOME SMO NAJBOLJI: Srbija prva na svetu po broju frilensera!

Koliko su platforme za kripto valute osetljive na hakerske napade?

Kako postati glumac u Srbiji?

Živeti od umetnosti? Da, moguće je! Evo zašto bi trebalo da postanete grafički dizajner

IZUZETAN USPEH NAŠE DECE: Matija i Jana među 3% NAJBOLJIH KEMBRIDŽ učenika NA SVETU, a pored toga stižu da osvajaju medalje u veslanju i golfu!

Besplatna tribina za nastavnike i roditelje: Kako kontrolisati asocijalno ponašanje dece?

Kakva je budućnost blockchain tehnologije?

Želite da postanete programer? Stručnjak iz Majkrosofta savetuje šta treba znati pre nego što počnete da učite

Dizajnerski trendovi koji će obeležiti 2019. godinu

Pripremite se BESPLATNO za prijemni!

Da li će svi Samsungovi telefoni narednih generacija biti prilagođeni kripto valutama?

"Zuki" se vrti na sve strane, čim mu priđu sa upaljenim blicem mobilnog telefona: Učenici osmislili kako da uštede energiju (VIDEO)

BESPLATNA RADIONICA: Baš sve što treba da znate kada tražite posao

Novi malware koji napada Mac i Chrome pretraživače i preuzima podatke o kripto valutama

BESPLATNO ZA SVE SREDNJOŠKOLCE: Zimska škola programiranja i dizajna

ZABORAVITE NA NEZAPOSLENOST: Ovaj plan vas vodi do odlično plaćenog IT posla

BESPLATNO U POZORIŠTE: Prijavite se i gledajte „Izbiračicu” u Narodnom!

Koliko je IOTA bezbedna?

Evo kako da najlakše personalizujete komunikaciju na društvenim mrežama

Internet marketing: Kako znati da li ga radite dobro

4 trenda u dizajnu logotipa za 2019. godinu

Da li su na pomolu novi koncepti digitalnog novca?

Konkurs FSU za prijem u radni odnos nastavnika

Zimski OPEN DAY u Code centru za IT obuke

Izaberite najbolji telefon za navigaciju uz pomoć koga ćete stići gde god zamislite

Četiri načina da iskoristite veštačku inteligenciju za kreiranje sadržaja

Interaktivne, kreativne i edukativne radionice za decu od 5 do 12 godina: Prijavite se za besplatan Porodični dan u Savremenoj

Ovo se ne uči na fakultetu – šta sve posle obuke rade uspešni programeri!

4 pravila kojih morate da se pridržavate ako želite da budete uspešan samostalni programer

Comtrade System Integration i Microsoft postali partneri i u regionu

Kako da kreirate sadržaj koji će ljudi čitati?

Kako Google kao najmoćnija IT kompanija utiče na bezbednost kripto valuta?

Zašto bi trebalo da postanete programer i kako da to postignete

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima