≫ 

Hi-Tech posle korone: Silazak u narod

Tehnološka dostignuća, odavno postojeća i ona novijeg datuma, zahvaljujući pandemiji korona virusa izbila su u prvi plan i, čini se više nego ikada do sada, ubrzano počela da "silaze u narod"

  • 0
Zoom, Zum Printscreen: Zoom

Tehnologija mnogo je pomogla velikom broju ljudi u proteklih nekoliko meseci od kako korona virus hara svetom. To se, pre svega, odnosi na internet, ali i na sve veću primenu robotike i veštačke inteligencije kako u medicini, tako i u svim ostalim sferama.

Tehnološka dostignuća, odavno postojeća i ona novijeg datuma, zahvaljujući pandemiji korona virusa izbila su u prvi plan i, čini se više nego ikada do sada, ubrzano počela da "silaze u narod".

Internet, komunikacija i socijalizacija

Gotovo svi se trenutno nalazimo u epicentru najvećeg iznuđenog onlajn eksperimenta ikada - rada i školovanja na daljnu. Brojni alati koji nam omogućavaju digitalnu poslovnu komunikaciju i edukaciju svakoga dana doživljavaju sve veću ekspanziju.

Tako je, poslednjih dana i nedelja najviše korišćena i spominjana aplikacija za video konferensing - Zoom, nedavno u samo jednom danu daunloadovana oko 350.000 puta. Njen rast je toliki da je od proseka od oko 10 miliona korisnika dnevno u decembru 2019, ovih dana, krajem aprila 2020, broj korisnika skočio na preko 300 miliona na dan. Slični komunikacioni alati i aplikacije doživljavaju slučnu sudbinu.

Iako primena tehnologije zasnovane na virtuelnoj stvarnosti (VR) još uvek nije daleko odmakla, stučnjaci na osnovu aktuelnih iskustava predviđaju da će nedostaci 2D komunikacije (brzina/sporost, privatnost, bezbednost podataka, i sl.) dati dodatni impuls razvoju VR tehnologiji u ovoj sferi. Očekuje se da bi komunikacija putem VR uređaja u bliskoj budućnosti mogla da unapredi odnosne među kolegama poslovnom i obrazovnom okruženju (da utiče na bolju interakciju među njima), ali i na druge vrste komunikacije - od "običnog" druženja i socijalizacije, od zdravstvenih saveta i psihološke podrške.

Bez dodira, molim!

Iako smo pre samo nekoliko godina morali da se privikavamo na rad sa ekranima na dodir, do sada smo već imali prilike da iskusimo upravljanje različitim uređajima bez bilo kakvog dodira, odnosno aktiviranjem beskontaktnih senzora.

Prepoznavanje lica Prinscreen: YouTube/WIRED

COVID-19 je kod dobrog dela ljudi doveo do spoznaje da dodirivanje različitih površina može da bude opasno zbog prenošenja virusa. Zbog toga se u post-korona svetu može očekivati postepeno smanjivanje upotrebe uređaja kojima se upravlja dodirom, pa se može očekivati da mesto ekrana na dodir u sve većoj meri počnu da zamenjuje govorni i vizuelni interfejs, odnosno upravljanje glasom, pokretom i gestovima (kada su u pitanju npr. liftovi, elektronska vrata, klima uređaji, različiti aparati za kafu i slični...).

Takođe, kao posledica toga, može se očekivati rast beskontaktnog plaćanja i raznovrsnosti načina njegovog obavljanja.

Kupovina "na gajbu"

Zatvaranje prodavnica i ugostiteljskih objekata sa ciljem sprečavanja kontakata među ljudima, dalo je dodatni vetar u leđa već prisutnoj kupovini preko interneta. Podaci sa svih strana sveta pokazuju da čovečanstvo, još od silaska interneta u narod devedesetih godina prošlog veka, nije u ovolikoj meri koristilo pogodnosti onlajn kupovine.

To je, takođe, dovelo naglog povećanja ponude kod ovakvog načina kupovine, budući da su se oni koji svoju robu do sada nisu nudili putem interneta, zarad spasavanja sopstvenog biznisa, potrudili da to što pre učine.

isplata, kupovina, kreditna kartica, kreditne kartice, onlajn, e-kupovina, ekonomija, biznis, Plaćanje preko interneta Foto: Shutterstock

Porast onlajn kupovine doveo je do povećane potrebe za distirbucijom, pa i servisi dostave koji funkcionišu putem inteneta i sopstvenih mobilnih aplikacija, takođe, beleže rast. To je praćeno i daljim razvojem i unapređivanje aplikacija za naručivanje i plaćanje, kao i uveđenjem novih opcije kakva je beskontaktna dostava.

Nema sumnje da će sve ovo voditi ka daljem unapređivanju onlajn komunikacije, dodatnom razvoju beskontaktnih načina upravljanja uređajima i sistemima, kao i onlajn trgovine u vremenu posle korone. A porast upotrebe svih ovih vidova "svakodnevnih" tehnologija svakako će doprineti i poboljšanju njihovog kvaliteta.

(Telegraf.rs/MBJ)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA