Facebook i Instagram za oglašavanje: Šta je bolji izbor za vašu firmu

Prilikom izbora kanala za oglašavanje za vašu kompaniju, Instagram i Fejsbuk (Facebook) verovatno su prve opcije koje ćete uzeti u obzir. Iako različite po pitanju sadržaja koji ih čine, obe imaju slične mogućnosti za oglašavanje

  • 0
Društvene mreže

Pixabay.com

Razlike postoje kada birate kanale za oglašavanje za firme koje posluju sa krajnjim korisnikom, koje su B2C poslovni modeli, kakva je na primer Koka-Kola (Coca Cola), i za one koje posluju sa drugim firmama,, koje su predstavnici B2B modela poslovanja, kakva je na primer analitička firma koja Koka-Koli prodaje izveštaje.

Zato smo ovde za sve vas koji se prepoznajete u jednom od ova dva modela izlistali nekoliko ključnih razlika u ovim platformama, kako biste lakše izabrali pravi kanal oglašavanja za sebe.

INSTAGRAM

Za B2C modele

Ukoliko se bavite prodajom ili prezentacijom usluga za krajnjeg korisnika, morate biti deskriptivni, a budući da slika govori 1000 reči, onda je Instagram svakako odličan izbor.

Primera radi, ukoliko imate frizerski salon i želite da privučete veći broj mušterija, to ćete najpre uraditi fotografijama frizura koje pravite, promenama boje kose ili tretmanima za oporavak, kao i snimcima mušterija pre i posle vašeg tretmana, koji su ljudima uvek posebno zanimljivi.

Ovo se odnosi na sve poslovne modele koji mogu prikazati svoje finalne proizvode, kao i na one koji se bave čistom prodajom.

Za B2B modele

Nešto je drugačija priča kada su u pitanju biznisi koji komuniciraju sa drugim biznisima. I u ovom slučaju postoje firme koje se bave vizuelno dokazivim poslom. One mogu s drugima da podele fotografije procesa.

Preko Instagrama je takođe moguće praviti ukrštenu promociju sa zadovoljnim klijentima, za šta se mnogi odlučuju i što donosi dobre rezultate.

Ono za šta se kod ovakvih modela Instagram najčešće koristi jeste humanizacija kompanije. To zapravo znači da ćete dodeliti lice svojoj firmi, prikazati ljude koji rade, njihovo zadovoljstvo i na taj način izgraditi reputaciju pouzdanog poslodavca.

FACEBOOK

Za B2C modele

Iako je i Instagram pogodan za konverzaciju sa korisnicima i za promociju usluga, Fejsbuk (Facebook) je mnogo duže na tržištu i ima razvijenu aplikaciju Mesindžer (Messenger)  za direktnu komunikaciju.

Upravo zbog toga ovu mrežu možete iskoristiti za kreiranje veza sa svojim potencijalnim i sadašnjim kupcima. Na taj način stvarate bazu lojalnih mušterija koje će vam se uvek vraćati, jer veruju u to što radite.

Za B2B modele

Ovu mrežu možete posmatrati kao bazu znanja za B2B model poslovanja. Iako kroz stranicu možete da uradite i kvalitetnu promociju svoje kompanije, takođe je moguće iskoristiti je i kao prostor na kome ćete pružiti konkretnu vrednost ljudima. Ovde ih možete edukovati o svojoj industriji i proizvodima koje nudite.

Takođe se potrudite da budete deo zajednice. Kako da to postignete? Postanite deo grupa vezanih za vašu industriju, jer je Fejsbuk takođe mreža na kojoj se možete povezati sa velikim brojem profesionalaca sa kojima takođe možete ostvariti saradnju.

Naučite kako

Ovo su samo početni koraci koje ćete učiniti prilikom izbora jedne od ove dve mreže, odnosno prilikom definisanja strategije nastupa. Da biste mogli da kreirate ozbiljniju kampanju ili nešto više, neophodna su vam znanja i veštine.

To nećete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci, već je nephodno da posvetite barem godinu dana učenju i usavršavanju. Vaša obuka mora biti zasnovana na vođstvu mentora i radu na realnim projektima.

Upišite obuku za internet marketing i napravite ključni korak ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA